Минивановете: повече от четвърт век те бяха предпочитаният избор за европейците с големи семейства. После SUV-манията ги изтика на заден план и днес повечето от тях или са се превърнали в кросоувъри, или са изчезнали. Но това не значи, че интересът към тях на вторичния пазар е намалял - особено в България. Модели като Touran, Zafira, Scenic, Alhambra или S-Max се радват на сериозно търсене по тукашните автокъщи. В тази статия ще разгледаме 10 минивана от миналото, които си струва да се купят и днес - какви са предимствата и недостатъците им, и за кои варианти трябва особено да се внимава.
10 минивана втора ръка, които си струват (ГАЛЕРИЯ):
Honda FR-V
Изборът от двигатели не е особено голям. До фейслифта през 2007 се предлагаше 1.7 VTEC със 128 конски сили, който после бе заменен от по-надеждния 1.8 VTEC със 140 коня. Това е и единственият мотор, който се комбинира с 5-степенния автоматик на Honda. Освен това се среща и двулитровият бензинов К20A9, със 150 или 156 коня - агрегат с голям ресурс, ако не спестите от редовния реглаж на клапаните. 2.4-литровият бензинов K24A със 162 коня е доста издръжлив, но го има само при внесени от Северна Америка екземпляри.
Изборът от двигатели не е особено голям. До фейслифта през 2007 се предлагаше 1.7 VTEC със 128 конски сили, който после бе заменен от по-надеждния 1.8 VTEC със 140 коня. Това е и единственият мотор, който се комбинира с 5-степенния автоматик на Honda. Освен това се среща и двулитровият бензинов К20A9, със 150 или 156 коня - агрегат с голям ресурс, ако не спестите от редовния реглаж на клапаните. 2.4-литровият бензинов K24A със 162 коня е доста издръжлив, но го има само при внесени от Северна Америка екземпляри.


0