Минивановете: повече от четвърт век те бяха предпочитаният избор за европейците с големи семейства. После SUV-манията ги изтика на заден план и днес повечето от тях или са се превърнали в кросоувъри, или са изчезнали. Но това не значи, че интересът към тях на вторичния пазар е намалял - особено в България. Модели като Touran, Zafira, Scenic, Alhambra или S-Max се радват на сериозно търсене по тукашните автокъщи. В тази статия ще разгледаме 10 минивана от миналото, които си струва да се купят и днес - какви са предимствата и недостатъците им, и за кои варианти трябва особено да се внимава.
10 минивана втора ръка, които си струват (ГАЛЕРИЯ):
Dacia Lodgy
И тук, както и при Scenic, най-често срещаният агрегат под капака е неунищожимият дизелов 1.5 dCi. Той е отлично познат в България и рядко се нуждае от намесата на механиците. По-рядко се среща атмосферният бензинов 1.6, който не създава никакви ядове, но е отчайващо муден. Повече внимание изисква 1.2-литровият бензинов турбомотор TCe - алуминиев агрегат с променливо газоразпределение и 16 клапана, който стана пословичен с консумацията си на масло и навлече на Renault няколко колективни съдебни иска от клиенти. По-добре стойте далеч от него.
И тук, както и при Scenic, най-често срещаният агрегат под капака е неунищожимият дизелов 1.5 dCi. Той е отлично познат в България и рядко се нуждае от намесата на механиците. По-рядко се среща атмосферният бензинов 1.6, който не създава никакви ядове, но е отчайващо муден. Повече внимание изисква 1.2-литровият бензинов турбомотор TCe - алуминиев агрегат с променливо газоразпределение и 16 клапана, който стана пословичен с консумацията си на масло и навлече на Renault няколко колективни съдебни иска от клиенти. По-добре стойте далеч от него.


0