Минивановете: повече от четвърт век те бяха предпочитаният избор за европейците с големи семейства. После SUV-манията ги изтика на заден план и днес повечето от тях или са се превърнали в кросоувъри, или са изчезнали. Но това не значи, че интересът към тях на вторичния пазар е намалял - особено в България. Модели като Touran, Zafira, Scenic, Alhambra или S-Max се радват на сериозно търсене по тукашните автокъщи. В тази статия ще разгледаме 10 минивана от миналото, които си струва да се купят и днес - какви са предимствата и недостатъците им, и за кои варианти трябва особено да се внимава.
10 минивана втора ръка, които си струват (ГАЛЕРИЯ):
Citroen С4 Grand Picasso
Ако искате автоматик, C4 Picasso ще ви разочарова. При двулитровия мотор се среща старата 4-степенна автоматична трансмисия AL4 - доста мудна, но за сметка на това чуплива. Единствената утеха е, че ремонтите са относително евтини. Освен нея, двулитровият дизел се среща и с т. нар. роботизирана трансмисия EGS, която се слага и на 1.6 бензин. Ще я разпознаете лесно, защото на скоростния й лост няма режим "Р". На практика това е 6-степенна механична трансмисия със сервоактуатори, които превключват вместо вас. Работата й е посредствена, а обслужването - доста сложно за повечето механици.
Ако искате автоматик, C4 Picasso ще ви разочарова. При двулитровия мотор се среща старата 4-степенна автоматична трансмисия AL4 - доста мудна, но за сметка на това чуплива. Единствената утеха е, че ремонтите са относително евтини. Освен нея, двулитровият дизел се среща и с т. нар. роботизирана трансмисия EGS, която се слага и на 1.6 бензин. Ще я разпознаете лесно, защото на скоростния й лост няма режим "Р". На практика това е 6-степенна механична трансмисия със сервоактуатори, които превключват вместо вас. Работата й е посредствена, а обслужването - доста сложно за повечето механици.


0