В създаването на радиото участват видни учени, като Майкъл Фарадей, Андре-Мари Ампер, Алесандро Волта, Георг Ом, Вернер фон Сименс, и Александър Бел. Затова все още се водят спорове кой точно е изобретателят му. Окончателното радиоразпръскване е поставено през 1909 година в Сан Хосе. 13 февруари е обявен от ЮНЕСКО за Международен ден на радиото, което е най-широкодостъпното средство за масова информация и е способно да обхване до 95% от населението на Земята.
Днес радиото се е превърнало в неразделна част и от автомобила. А кога са се появили първите автомобилни радиоприемници? Още през 20-те години на миналия век автомобилистите започват да инсталират обикновени стационарни радиостанции в колите си, като преди това ги адаптират към бордовата мрежа. Въпреки това, поради големия размер, както и ненадеждността при работа (клатене по време на движение), такова решение не се разпространява широко.
През 1928 година американецът Уилям Лиър подобрява дизайна на радиоприемника специално за автомобилите. С помощта на гъвкави проводници той пренася копчетата за регулиране силата на звука и честотите, както и циферблата, на предния панел.
Впоследствие Лиър продава патентите за своите изобретения на братя Галвин, които през 1930 година в собственото си предприятие Galvin Manufacturing Corporation стартират производството на първия в света автомобилен радиоприемник - Motorola 5T71. Пол Галвин кара своя Studebaker, оборудван с Motorola, от Чикаго до Атлантик Сити (около 1300 км), предизвиквайки голям фурор на изложението на радиопроизводителите през 1930 година.
По това време радиоприемникът струва нечувани пари - 110-130 долара. Например, една от най-достъпните коли тогава - чисто нов Ford A може да се купи за 385 долара. През 1932 година Motorola представя по-усъвършенстван модел - по-специално, той вече не изисква отделна батерия. Важното е също така, че цената е наполовина.
Що се отнася до Европа, първият автомобилен радиоприемник е произведен през 1932 година - от компанията Blaupunkt. Моделът AS-5 тежи 12 кг и струва 365 райхсмарки, което е почти една пета от цената на новия 1,2-литров субкомпактен автомобил на Opel (1890 райхсмарки).