IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са най-търсените електромобили в България?

При новите спадът е сериозен, но вносът на употребявани чупи рекорди

Пазарът на нови електромобили в България се е свил с една пета спрямо миналата година - но в същото време вносът на употребявани BEV е скочил с 65%, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР.  За първите десет месеца на 2024 у нас са регистрирани 1649 нови чисто електрически коли (тук включваме леки автомобили категория M1 и N1, както и някои електрически четириколки с покрив и врати, като Citroen Ami или BAW Pony). Това е спад от над 400 автомобила спрямо същия период на 2023.
  
   
Togg T10X
Вече е факт и първата регистрация у нас на турския електромобил TOGG
  
     
Tesla Model 3 е автомобилът с най-голям пазарен ръст - цели 600%, двата варианта на Mercedes EQE и Kia Niro EV също имат трицифрен скок в регистрациите, но като цяло числата на пазара са все още толкова скромни, че тези гръмко звучащи числа нямат особено значение. Най-съществен спад спрямо миналата година има Peugeot e208 - над 82% (силният резултат преди година се дължеше на голяма поръчка от Spark), болезнено са се свили също продажбите на електрическите Opel Mokka (-79%), Skoda Enyaq (-78%), Mercedes EQC (-67%), Dacia Spring (-63%), VW ID.4 (-55%), Audi Q8 e-tron (-55%).

Нашествието на китайски електромобили, пророкувано от мнозина, все още не е факт. Лидер сред китайските модели в България е Voyah Free, но със скромните 14 регистрации.
 
   
графика, електромобили, България, пазарен дял
  
          
Вносът на употребявани електромобили обаче набира все повече скорост: за 10-те месеца регистрациите са 3957, при малко над 2300 миналата година по същото време. Категоричен лидер тук си остава BMW i3, докато моделите на Tesla тази година дори не попадат в тройката. Вече са факт първите регистрации у нас на Fisker Ocean (изпреварили с малко банкрута на производителя), на електрическия GMC Hummer и дори на Togg T10X - първия турски електрически автомобил.
  
        
Най-продаваните електромобили в България (ГАЛЕРИЯ):


 
    

 

0 от 500
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До чичо Кольо ( преди 1 месец )
    "Може пък да са различни нещата сега - това беше преди 3 години.' всъщност информацията от преди година е вече твърде остаряла. Нито цените на тока нито цените на фотоволтаиците и батериите са същите. Само на инверторите са сходни, но сегашните имат много повече опции, включително успоредна работа като мрежов инвертор и ползване на батерията. Когато аз си купувах инвертор преди четири години, специално търсих такъв и никой не предлагаше. Сега е стандартна опция на повечетопроизводители.
  • #26
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 1 месец )
    И както вече казах изключително грешно е ползването на плодородна земя за произвеждане на ток. Също така този ток, предполагам не е предназначен само и единствено за зареждане на електромобили....та мисля е грешно да представяш номерата по този начин. Разбирам че фотоволтаиците произвеждат ток, но предполагам, че този ток вече се използва, а не се съхранява само и единствено за електрически коли и твоите номера са само статистика.....Може и да греша - може това да е 100% за електрички само ха...
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 1 месец )
    24ти радвам се че си компетентен по темата, може да си прав....Аз не съм достатъчно компетентен и както вече го обсъдихме преди няколко месеца бях направил леко проучване и поканих компания за съвет да инсталира фотоволтаици на покрива на склада в които работя.....щеше да захранват 2 огромни фризера, хладилник и огромен аквариум....Е посъветваха ме че не си струва инвестицията....Може пък да са различни нещата сега - това беше преди 3 години.
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 1 месец )
    Според мен, опростения интериор е 1во максимално орязване на разходи, и 2ро Маркетинг - Тесла(Мъск) трябва да са(е) различни и хората да ги говорят = масова безплатна реклама!!! Същото е и с волана на новия Модел S!
  • #23
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До чичо Кольо ( преди 1 месец )
    Нека си поговорим с цифри и факти от реалността от този момент, а не специално избран като за антиматематици в петте поредни дни облачно време. Отваряш сайта на ЕСО четеш цифрите с разбиране. Ако прочетеш цифрите правилно те ти говорят истината и само истината и никой не може да те излъже! Примерно в момента фотоволтаиците доставят към мрежата 2 200 000 киловата мощност. За 1 час при 20kWh /100 км могат да се заредят 11 милиона километра пробег. Дневния пробег на 315 000 електромобила.
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До чичо Кольо ( преди 1 месец )
    А защо трябва да свикваш? Продават се както бутони и врътки които можеш да настроиш за каквото си пожелаеш и да ги залепиш където ти е удобно, така и лостчета за мигачи, които можеш да си монтираш допълнително. С това с бутоните за мигачи, монтирани на волана е голяма глупост. Любопитно ми е дали от Тесла вече са го отчели като глупост, както направиха с йок волана и върнаха стария кръгъл волан. Дали при обновената модел y ще си оставят лостчето?
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 1 месец )
    Но пък аз съм фен на новото поколение Тесла Модел 3!!! Не съм правил тест drive все още, не съм стигнал там, но съм изгледал и прочел много ревюта и не съм срещнал нито едно негативно до сега - освен разбира се, че почти никой не харесва липсата на лостове за мигачи, скорости, и такива подобни неща с които се свиква. Много вероятно Модел 3 да е следващата ми кола - няма друг автомобил за 40хил паунда който да предлага всичко което предлага Модел 3!!!
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 1 месец )
    18ти, мисля вече обсъждахме темата веднъж.....Аз не съм съгласен че слънцето и вятъра са достатъчни източници от които да се произвежда допълнителната нужна енергия за всички електрически коли по света - особено след като в повечето случаи за тази цел се използва плодородна земя. Има нещо много грешно в това!!!! Част от решението, да, но не единственото решение!!! Предпилагам ще се строят яко атомни централи
  • #19
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Той недостигът на ток си е тема от време оно. Само Митьо Бустеров упорито твърди, че всички ще си зареждаме електричките денем на паркинга на офиса, а не вечер като се приберем, защото според любимите му средногодишни статистики автомобилите почти през цялото време са паркирани. Чудно откъде обаче се взима всичкия трафик по пътищата през деня, че чак и задръствания стават. Явно всички са антиматемаци и не четат статистиките на Тротинетката.
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До чичо Кольо ( преди 1 месец )
    Неслучайно най-омразна им е истината. Неслучайно мразят сайта на ЕСО и айбекс, където всеки ден могат да проверят истината и да разбират, че ги лъжат. Но те вярват само на това, което им харесва и обявяват за лъжа и измама всичко останало, включително физичните и математичните закони.