Информация за обновения Golf се появи в отворената база данни на Министерството на промишлеността и търговията на Китай. От документите става ясно, че след модернизацията на модела хечбекът ще загуби двигателя 1.4 TSI EA211. Той ще бъде заменен от по-модерен агрегат 1.5 TSI EA211 Evo. Важен нюанс е, че китайският Golf е последният модел на Volkswagen, който се предлага с този турбо двигател, тоест ерата на 1.4 TSI е на път да свърши.
Турбодвигателят 1.5 TSI EA211 Evo дебютира през 2016 година. Основната му характеристика е работа в икономичния цикъл на Милър. Този двигател разполага и с турбокомпресор с променлива геометрия.
Освен всичко това от Volkswagen претендират и за значително по-добрата му горивна ефективност и екологичност. Иначе що се отнася до мощност, то увеличението е символично: в случая на "осмицата" на Golf мощността ще се увеличи с 10 к.с.
Пенсионирането на двигателя 1.4 TSI няма да се отрази на скоростната кутия. Golf ще продължи да използва седемстепенен преселективен "робот", който без проблеми ще работи с 1,5-литровия двигател. В Европа има и версии и с шестстепенна механична трансмисия.