Сред компаниите, които работят за пускането на твърдотелни батерии на пазара, е китайската CATL - най-големият производител в света на батерии за електрически автомобили. Базираната в град Ниндъ компания обаче никога не е разкривала много подробности за това какво прави в тази област. Това обаче вече се промени.
Китайски медии съобщават, че CATL е започнала пилотно производство на батерии с твърд електролит. Това стана възможно, след като компанията направи огромни инвестиции, за да ускори дебюта на този нов тип батерия. В последните няколко месеца CATL е наела множество технически специалисти за разработване на твърдотелни батерии и в момента има екип от 1000 души, които работят по този проект.
CATL се съсредоточила изследванията си върху сулфидния път, който е обещаваща технология в областта на твърдотелните батерии. У Кай, ръководител на отдела за научноизследователска и развойна дейност на китайската компания, каза през април, че CATL е създала своя платформа, която да тества твърдотелните си клетки. Няколко седмици по-късно той обяви, че тестовете са фокусирани върху 10 Ah клетки. Сега компанията вече навлезе във фазата на пробното производство на образци с капацитет 20 Ah.
Прототипите на CATL имат плътност от 500 Wh/kg, което е около 40% повече от конвенционалните литиево-йонни батерии. Въпреки че тази стойност вече се счита за задоволителна от инженерите на компанията, вътрешен доклад показва, че постигнатите стойности по отношение на скоростта на зареждане и издръжливостта все още не отговарят на очакванията и че по този въпрос все още има какво да се работи.
У Кай посочва, че ще отнеме още няколко години, преди тази технология да е готова за продажба на потенциални клиенти. Идеята на компанията е да започне производство на твърдотелни батерии в малък обем през 2027 г. и да увеличи обема до края на 2028 г. Следователно, CATL ще бъде в крак с конкуренти като BYD, Toyota и Samsung, които смятат да са готови със своите твърдотелни батерии през 2028 г.