Като част от изложението E-Salon в Прага, се състоя световният дебют на камиона Tatra Force e-Drive. Интересното е, че тук хибридния силов тракт от паралелен тип е комбинирана с оригинално марково шаси - с опорна рама и независимо окачване на полуоси и пневматични елементи.
Трябва да се отбележи, че преди година беше представен електрическият камион Tatra Force e-Drive FCEV с водородни горивни клетки. Сега компанията продължава да работи върху усъвършенствани задвижвания за производствения си модел от трето поколение Force.
Tatra Force e-Drive с колесна формула 8x8 е оборудван с 8-цилиндров дизелов двигател Tatra с въздушно охлаждане с мощност 480 к.с. и максимален въртящ момент от 2100 Нм. Той е сдвоен с електродвигател с постоянен магнит Danloss с постоянна мощност от 300 kW и пикова мощност от 500 kW. Максималният въртящ момент достига 2 400 Нм.
Автоматична 7-степенна трансмисия Allison 4900 е свързана към трансферната кутия. Камионът е оборудван с тягови батерии TLO с капацитет 89 kWh. Трансмисията е с междуосови и междуколесни диференциали. Мостовете получават нов тип предавки към колелата.
Tatra Force e-Drive има и три режима на движение: изключително на електрическа тяга - с пробег от 70 км; само с ДВГ; и в хибриден режим, с паралелно свързване на дизелов и електрически двигател. Товароподемността на машината е 22 тона, а общото тегло е 38 тона.
Камионът е оборудван с 6-местна кабина: с четири места, включително за водача, на първия ред и две на втория.