IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Kenworth показа камион от друго измерение

Хибридният SuperTruck прилича на високоскоростен влак

Американската компания Kenwort използва изложението Advanced Clean Transportation, което се провежда в Лас Вегас, за да представи концерптуалния камион SuperTruck 2 с хибридно дизелово-електрическо задвижване.


Kenworth SuperTruck 2


Kenworth SuperTruck 2 прилича повече на високоскоростен влак, отколкото на камион. Коефициентът на аеродинамично съпротивление на машината е намален с 1,5 пъти в сравнение със стандартен камион. Кабината получава елегантен дизайн, а колелата са скрити под страничните панели. Представители на компанията-производител с гордост заявяват, че новият камион „избутва границите на възможното за намаляване на аеродинамичното съпротивление“.

Кабината на товарната машина също изглежда необичайно. Седалката на водача е разположена в центъра - като в пилотската кабина на изтребител. Пред шофьора има само мулти-волан и 15,0-инчов цифров инструментален панел. Отляво и отдясно са поставени монитори, на които се показват изображения от страничните камери. Липсата на големи странични огледала спомага за подобряване на аеродинамиката и видимостта. Зад седалката на водача има кът за сядане с маса и легло, което се разгъва.


Kenworth SuperTruck 2


Интелигентното окачване може да променя клиренса в зависимост от режима на шофиране. Хибридната задвижваща система се състои от дизелов двигател PACCAR MX-11 с мощност 446 к.с., който е допълнен от 48-волтова хибридна надстройка, използваща „мека“ хибридна система, захранвана от ново поколение литиево-йонни батерии.

Това решение дава възможност на инженерите да оборудват камиона с електрически вентилатори и електрическо сервоуправление, както и да заменят механичното задвижване с електрическо задвижване в системите за охлаждане, отопление, вентилация и климатизация. Така хибридната система позволява да се прекара нощта в кабината с изключен двигател.


Kenworth SuperTruck 2


Влекачът и ремаркето SuperTruck 2 тежат само 11,8 тона, което е с 3,2 тона по-малко от съвременните камиони. Освен всичко друго, намаляването на теглото е постигнато чрез използването на специални гуми с ниско съпротивление.

По-икономичният двигател направи възможно инсталирането на по-малък резервоар за гориво, което също помага за намаляване на теглото на автомобила, без да се жертва пробег. Ако е необходимо, резервоарът за гориво може да бъде заменен с бутилки за водород или природен газ, без да се правят големи промени в конструкцията на камиона.


Kenworth SuperTruck 2

0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    дефинитивно не ( преди 6 месеца )
    към "До долния": резервоарът за водород на Тойота Мираи (5 кг вместимост) тежи 87,5кг. при 100 галона (380 литра) в камиона това са къде 312 кг дизелово гориво. делим на 2, за да получим нужното кол-во водород за горивните клетки и получаваме 152кг, т.е. малко над 30 пъти резервоара на Мирая. дори да не е правопропорционална зависимостта кой ще вози къде 2 тона само резервоари на камиона? зарядната станция за водород колко струва? и освен ако не се синтезира на място - ще се зарежда с камион...
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    пропов ( преди 6 месеца )
    Екстра е тоя камион. И е умно направен, и изглежда зашеметяващо, и на "Тираджията" да му е кеф и да работи с гордост! Ей така ще се решат проблемите с транспорта. Камиона на Тесла е твърде тежък за да се приеме насериозно в бранша.
  • #3
    4 rate up comment 8 rate down comment
    До долния ( преди 6 месеца )
    Камиона на бъдещето е ясен и той е водороден с горивни клетки. В един кг водород имаме 36квтч енергия а в един кг дизел 16квтч. Дизелов камион е изпята песен.
  • #2
    8 rate up comment 2 rate down comment
    дефинитивно не ( преди 6 месеца )
    2 години след влизането в производство има доставени 140 Тесла Семи, от които 36 са в една от локациите на Пепси Ко Инк от тази седмица, а останалите са вътрешнозаводски транспорт на Тесла. Нямаш никакви доказателства какъв е транспортът на бъдешщето. Единственото смислено решение, което попада между мекия хибрид от статията и изцяло ел камиона е това, в които дизелът върти генератори, захранващи тяговите ел мотори като в жп локомотивите. Само ел камион в САЩ - нцъ, не и с тези батерии.
  • #1
    5 rate up comment 14 rate down comment
    Дрън дрън ( преди 6 месеца )
    Няма как дизелов да е камионът на бъдещето