Американската компания Kenwort използва изложението Advanced Clean Transportation, което се провежда в Лас Вегас, за да представи концерптуалния камион SuperTruck 2 с хибридно дизелово-електрическо задвижване.
Kenworth SuperTruck 2 прилича повече на високоскоростен влак, отколкото на камион. Коефициентът на аеродинамично съпротивление на машината е намален с 1,5 пъти в сравнение със стандартен камион. Кабината получава елегантен дизайн, а колелата са скрити под страничните панели. Представители на компанията-производител с гордост заявяват, че новият камион „избутва границите на възможното за намаляване на аеродинамичното съпротивление“.
Кабината на товарната машина също изглежда необичайно. Седалката на водача е разположена в центъра - като в пилотската кабина на изтребител. Пред шофьора има само мулти-волан и 15,0-инчов цифров инструментален панел. Отляво и отдясно са поставени монитори, на които се показват изображения от страничните камери. Липсата на големи странични огледала спомага за подобряване на аеродинамиката и видимостта. Зад седалката на водача има кът за сядане с маса и легло, което се разгъва.
Интелигентното окачване може да променя клиренса в зависимост от режима на шофиране. Хибридната задвижваща система се състои от дизелов двигател PACCAR MX-11 с мощност 446 к.с., който е допълнен от 48-волтова хибридна надстройка, използваща „мека“ хибридна система, захранвана от ново поколение литиево-йонни батерии.
Това решение дава възможност на инженерите да оборудват камиона с електрически вентилатори и електрическо сервоуправление, както и да заменят механичното задвижване с електрическо задвижване в системите за охлаждане, отопление, вентилация и климатизация. Така хибридната система позволява да се прекара нощта в кабината с изключен двигател.
Влекачът и ремаркето SuperTruck 2 тежат само 11,8 тона, което е с 3,2 тона по-малко от съвременните камиони. Освен всичко друго, намаляването на теглото е постигнато чрез използването на специални гуми с ниско съпротивление.
По-икономичният двигател направи възможно инсталирането на по-малък резервоар за гориво, което също помага за намаляване на теглото на автомобила, без да се жертва пробег. Ако е необходимо, резервоарът за гориво може да бъде заменен с бутилки за водород или природен газ, без да се правят големи промени в конструкцията на камиона.