Този автомобил има има интересна съдба. Красивият седан и не по-малко симпатичното комби се появяват през втората половина на 80-те години - по време на европейския ренесанс на Peugeot. Всъщност обаче, 405 не успява да оправдае всички надежди на създателите си, въпреки че не се и провали.
Peugeot 405 е голям семеен автомобил, произвеждан от 1987 до 1997 г. Сглобяването му продължава по лиценз извън Европа - в Иран от Iran Khodro Company до средата на настоящата година. Около 2,5 милиона бройки от модела са продадени по целия свят, както с ляв, така и с десен волан. В началото на 2020 г. Peugeot 405 зае 20-то място сред моделите от едно поколение, задържали се най-дълго на пазара.
С какво се прочу Peugeot 405 - вижте в галерията:
За рали успехите на 405 не се знае толкова много, колкото за подвизите на по-малкия му брат, 205. Между другото, те не са просто роднини, а практически една и съща кола. Ако говорим за Peugeot 205 Turbo 16 и Peugeot 405 Turbo 16, разбира се. Единствената разлика между тях е в каросерията. Техническото съдържание е идентично.
Peugeot 405 Turbo 16 се появява, след като на автомобилите от група B им е забранено да участват в Световния рали шампионат, но въпреки това се появява на първите страници на вестници и списания. Моделът два пъти печели рали "Дакар", както и титлата в най-престижното изкачване на хълм в света - американския "Пайкс Пийк".