На Volvo му отнема шест години от момента, в който моделът 480 е замислен, през разработването му и най-накрая до производството. Представянето му пред медиите е на 15 октомври 1985 г., но 480 е показан за първи път публично на автомобилното изложение в Женева през март 1986 г., като става достъпен за купувачите от континентална Европа през май, а във Великобритания и Ирландия през юни 1987 г.
Първоначално моделът е предназначен да бъде пуснат на пазара в САЩ като "спортно комби" 2+2 през есента на 1987 г., но тези планове са отменени отчасти поради продължаващото отслабване на американския долар същата година.
С какво Volvo 480 е интересен и защо толкова бързо хората забравят за него - вижте в галерията.
Кабриолетът не влезе в серийно производство
Първоначално шведите планират да продават 25 000 бройки годишно само на американския пазар. Тези числа обаче си остават в сънищата има. Общото производство на модела от 1986 до 1995 г. е 76 375 автомобила - много по-малко от първоначално прогнозираното.
Именно поради незадоволителни резултати шведите отменят планираното производство на кабриолет на базата на модела 480 - единственият оцелял прототип сега краси колекцията на музея на Volvo. А автомобилът така и не получи пряк наследник.