fallback

Защо проблемите не подминаха и Porsche?

Германската марка също записва спад в продажбите, като вината не е само на EV

„Богатите също плачат“ е популярна сапунка от 70-те години на миналия век, която често се използва като израз за това, че дори хора с с висок социален статус и тези, които са живели в комфорт, също могат да се сблъскат с трудности. В автомобилната индустрия това важи с пълна сила за Porsche.

Германският производител, известен със спортните си коли, а напоследък с SUV и луксозни седани, се сблъсква със сериозни трудности. Компанията е свикнала да се справя дори в най-тежки времена, но сега нещата се променят. При това много бързо.

Porsche е солидна марка на голямата Volkswagen Group. През последните 15 години тя успя успешно да навлезе в нови сегменти, представяйки нови модели и задвижвания, които бяха немислими преди няколко десетилетия. Благодарение на качеството, производителността и добрия маркетинг, Porsche увеличи глобалните продажби почти три пъти между 2009 г. и 2023 г. Други марки - като Tesla, Cupra, Dacia и BYD, например, го правят дори по-бърдо, но техните коли не са толкова скъпи колкото тези на Porsche.

Статистиката показва как спадат продажбите на почти всички модели на марката.

Това забележително постижение позволи на производителя от Щутгарт уверено да навлезе в сегментите на електрическите автомобили, при това с успех. Taycan е сред най-продаваните луксозни електрически автомобили, като представлява добър маркетингов пример за това как електрификацията не вреди непременно на имиджа на марка спортни автомобили.

През миналата година Porsche постави нов годишен рекорд за продажби с 320 200 единици по целия свят, като това постижение дойде след 16 последователни години на растеж (с изключение на годината на COVID - 2020). Тази година обаче нещата са съвсем различни, тъй като за първите 9 месеца продажбите са 226 000 единици, което е спад със 7% спрямо същия период на 2023 г. А това означава, че най-вероятно ръстът на продажбите ще бъде спрян.

Разликите в цените на моделите с ДВГ и на електричество се виждат ясно.

Според компанията основната причина за намалялото търсене в Китай, където спадът е 29%. При моделите има две ясни тенденции, обясняващи трудната ситуация за Porsche. Първата е, че Taycan вече не се търси на два основни пазара - Европа и САЩ, където досега записваше растеж. Освен това спортният седан е изправен пред сериозна конкуренция в Китай, който е най-големият пазар на BEV на света. И за да бъдат още по-лоши нещата - Taycan вече е на пазара 5 години, което не е никак малко.

Другата, по-тревожна тенденция се отнася до Macan. С пристигането на второто поколение, достъпно само като електрически автомобил, бестселърът на Porsche все още се опитва да победи резултатите от продажбите на предшественика си с двигател с вътрешно горене. Porsche премахна първата генерация от някои ключови пазари, за да се съсредоточи повече върху новия, изцяло електрически модел. Macan с ДВГ вече не се предлага на германския уебсайт на марката. Същото се случва и във Франция, Холандия, Испания и Австрия.

Новият Macan струва средно с 22 процента повече от предишното поколение. Увеличението се обяснява главно със смяната на задвижването от бензин към чисто електрическо. Ситуацията става още по-лоша, като се вземат предвид нарастващите страхове и негативни настроения към електрическите превозни средства в Европа. Новият Macan обаче не е представен навсякъде, така че промяната на модела все още вреди на продажбите.

Данните показват, че Porsche вече не расте главно благодарение на електрическите си модели или преминаването от ДВГ към BEV. И предстоя да се види дали тази тенденция ще се отрази на електрическите автомобили от други луксозни марки.

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 1 месец )
    Публикували графика със заглавие "почти всички модели спадат". На нея - 3 модела със спад и 3 с растеж. Явно 50% е "почти всички".
  • #11
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 1 месец )
    Между другото, съвсем неволно и с нищо непредизвикано направих сравнение м/у ПОРШ & GENESiS като преди малко ми светна, че в момента РЕАЛизираните общо в световен мащаб ПРОДАЖБИ на водещия корейский бранд надвишават именно 300-те ХИЛЯДИ бройки на година (2023 и 2024!), което ще е доста интересно състезание, макар че GENESiS дори не е спортно ориентирана компания, която обаче през есента на 2025 год. навлиза в шпортната ниша с новата си под-марка - оранжево оцветената ШОКираща МАГМА!!
  • #10
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 1 месец )
    А и снимката на 1-то синьото ПОРШ ми мяза доста на нещо като копи/пейст на напредничавото съвсем модерно mini-СУВ4Е GV60 (особено в предната му част!) - един от водещите модели на корейския водещ премиум-бранд GENESiS в ниската ниша достъпно при ЦЕНА от ОКоло 135 900,-- ЛЕВА /само!/. От друга страна как биха могли да очакват евентуално нарастване на бъдещите реализации на колите им, когато те започват от 80 ХИЛЯДИ ЕВРО и стигат до 180 ХИЛЯДИ ЕВРО /и това е без ЕхТРИТЕ!/
  • #9
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 1 месец )
    АЗ смятам, че требе да пратим Пешо в 1-ви клас в школото; щото спадът при продажбите на ПОРШ са точно 29,4 процента; като реализираните коли в 2024 са станали 70 на сто от тези година по-рано, а НЕ 7 /СЕДЕМ/ процента, както пише по-горе в статията му... Хайде да не пренебрегваме математиката тук! ЦИТАТ: Тази година обаче нещата са съвсем различни, тъй като за първите 9 месеца продажбите са 226 000 единици, което е спад със 7% спрямо същия период на 2023 г.
  • #8
    анонимен ( преди 1 месец )
    Европа потъва заради политиката на русия сащ китай които си спретнаха един военен полигон в украйна в който се включват и разни други бабаити като турция иран корея африкански кланове
  • #7
    Гост ( преди 1 месец )
    Не Теслю митичен.Спад има и Тесла за девет месеца на 2024 година.
  • #6
    Гост ( преди 1 месец )
    Според нашия спейшълист Теслю визионера,цените на автомобилите с ДВГ и електрокарите били се изравнили.
  • #5
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ако изключим А8(пардон Panamera), имат спад само при електричките. И това е очаквано, предвид какво изкарват китайците и за какви пари. В ерата но електичките германците не могат да намерят мястото си (засега). Бъдещето е на евтините електрички с много коне. Не мисля че много хора биха си купили Ел. Порше, при това положение.
  • #4
    Уточнение ( преди 1 месец )
    Има нещо друго. В началото на ковида, китайците дръпнаха с нисък и среден клас. Никой не мислеше да навлиза в високия и луксозния клас. Но от началото на 2023 всичко се промени. В момента всичко, което е от среден клас нагоре на китайците се прави от същите европейски дизайнери. Първите модели 2023, бяха аналогични на европейските. Сега са вече 3 версия, и са в пъти по-добри във всичко от европейското. Не само сухи цифри, но и материали, глезотийки, технологии, лукс и др.
  • #3
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Те сами си го направиха - отричаха, че имат проблеми със батериите, после ги накараха да си вземат всичките ел. 2 пъти и сега си берат плодовете
fallback
Последни