Porsche е поредният производител, който преосмисля своята стратегия за електрически превозни средства и търси начини да пусна на пазара повече модели, които използват двигатели с вътрешно горене.
Според последните информации Porsche е принуден да вземе подобни марки в отговор на слабите продажби на Taycan и нарастващото търсене на модели с ДВГ и хибридни автомобили. Проблем за компанията в случая е, че новите 718 и Macan са проектирани изключително като електрически превозни средства. И адаптирането им към горивна мощност им може да бъде невъзможно.
Радикалната промяна в плановете на марката се дължи не само на спадащите продажби на Taycan, но и на упоритата лоялност от страна на клиентите към добрите стари автомобили с ДВГ. И това се оказва доста трудно за марка, която досега изглеждаше изцяло ангажирана с електрическата енергия
В Porsche са наясно, че препроектирането на модели, които са разработени като електрообили, към автомобили с хибридно задвижване не само ще изисква много усилия, но и ще бъде твърде скъпо. И затова компанията от Щутгарт започва оптимизиране на разходите, като в случая става въпрос за „милиарди евро“.
Това беше потвърдено и от главният финансов директор на производителя Луц Мешке. Той съобщи, че през третото тримесечие печалбата на Porsche е намаляла с 41%, което принуждава компанията да премине в режим на строги икономии. И първата крачка в тази посока е съкращаване на дилърската мрежа предимно в Китай, където спадът на продажбите е най-осезаем.
Финансовият директор на Porsche смята, че икономическата криза в Китай е ударила пазара на луксозни стоки и това е повлияло на общата статистика на продажбите на компанията. През третото тримесечие компанията отчита оперативна марж от 10,7%, което е много по-малко от прогнозираните 17-19%. В Porsche променят и прогнозата за продажби през 2025 г. След като в последно време марката реализираше около 300 000 нови коли на година, сега се очаква те да бъдат около 250 000.