IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Продажбите на Taycan са катастрофа, но Cayenne спасява положението

Големият проблем за Porsche е сривът на китайския пазар

Електрическият Taycan създава големи главоболия на екипа по продажбите на Porsche. Глобалните доставки на задвижвания на ток седан през първите девет месеца на 2024 г. са били половината от съответния период на 2023 г. Само в САЩ, който вече е най-големият пазар на марката, спадът е с цели 35%, показват нови данни на автомобилния производител.


Porsche


Една от причините за това е, че Porsche разкри обновения Taycan през пролетта, като моделът предлага малки промени, но значително подобрени производителност и пробег. И вероятно вместо това някои клиенти са си поръчали новия Macan Electric. По-големият проблем за Porsche, както и за всяка друга западна марка, работеща в Далечния изток, обаче е сривът на китайския пазар.

Световни продажби на Porsche през 2024 г:

911 - 39 744 единици (+2%)

718 - 18 048 единици (+10%)

Taycan - 14 042 единици (-50%)

Panamera - 21 506 единици (-20%)

Cayenne - 77 686 единици (+21%)

Macan - 55 000 единици (+20%)

Общо - 226 026 единици -7%


Porsche


Глобалното производство на Porsche за първите 9 месеца на година е спаднало със 7% - от 226 026 на 242 722 единици, а на пазар номер едно - Северна Америка, спадът е с 5% - до 61 471, докато в Европа се отчита ръст от 1%.

В същото време доставките в Китай намаляха с цели 29% - до едва 43 280 единици. Страната, която доскоро беше най-големият пазар на Porsche, сега е на трето място след САЩ и Европа и има опасност да падне на четвърто.


Porsche


Статистиката на продажбите показва, че само 14 042 купувачи на Porsche са избрали Taycan през първите девет месеца, което го прави най-малко популярният модел на марката, като той отстъпва дори на остарялата серия 718.

„Братовчедът“ с ДВГ - Panamera, също преживява тежки време за първите 3 тримесечия на годината, като продажбите му падат с 20% - до 21 056 бройки. И тук причините са смяната на модела и тежката ситуация в Китай.


0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    За мене сладури macan е най готиния автомобил.
  • #5
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Видях го на живо. Твърде е широк като габарити и като е нисък се управлява трудно из града.
  • #4
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    а ферари кога ще пуснат електрически автомобил
  • #3
    12 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не съм 1, но аз не само съм виждал, но дори и сядал 19х съм и не ми беше комфортно отпред, а орзад не мога да вляза. Собственика работи в Порше, и думите му бяха: ако я карам като Порше на 200км трябва да зареждам. Ако я карам пенсионерската, 300 евентуално. Но кой взима Порше ако няма да го кара". .
  • #2
    6 rate up comment 15 rate down comment
    до предния ( преди 1 месец )
    Ее, ти пак ги знаеш нещата?! Обзалагам се, че не си виждал на живо нито една от посочените от тебе!
  • #1
    22 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Клиентите не са глупави. Първо, моделът не е конкYрентен. Тежък, по-бавен от съперниците. Второ, има много неясно позициониране. Не е нито чисто спортен модел като 911 или 718, нито е голям пътнически модел като Панамера. Има и положителни страни, разбира се, като пътното поведение, но не може да скрие факта, че тежи с 400 кг. повече от Model 3 Performance, който има по-голям пробег, по-широк е вътре при чувствително по-ниска дължина, и е също толкова бърз.