През следващата седмица се навършват осем години от пускането на пазара на второто поколение на Mazda CX-5, което, въпреки напредналата възраст, си остава най-успешният модел на марката на някои основни пазари - като САЩ, например.
Това е и причината, поради която Mazda не само не бърза да променя своя бестселър, но и подготвя мащабни актуализации за следващото поколение, които включват преминаване към хибридни и електрически технологии. Новият CX-5 ще бъде ключов модел във втората фаза от стратегията на Mazda, която включва преход към електрификация между 2025 и 2027 г.
Японската марка е разработила собствено хибридно задвижване, което за разлика от CX-50 Hybrid не използва технологията на Toyota. В Mazda планират значително опростяване на моделната гама на CX-5, като намалят броя на нивата на оборудване и направят колата по-достъпна за купувачите.
До 2027 г. Mazda планира да пусне изцяло електрически модел на нова платформа и продължава да проучва възможността за създаване на plug-in хибриди. Като част от следващата фаза стратегията включва и въвеждането на новия двигател Skyactiv-Z, който осигурява оптимално изгаряне на гориво и подобрена екологичност.
Компанията също така потвърди плановете си да пусне електрически кросоувър, разработен от съвместното предприятие Changan Mazda. Той беше представен от концепцията Arata, която дебютира на автомобилното изложение в Пекин по-рано тази година.