Отливът от дизеловите двигатели ще засегне и следващото поколение на най-популярния модел на Mazda в Европа - кросоувъра CX-5. Третата генерация трябва да се появи догодина на пазара и, по информация на Motor.es, ще загуби популярния у нас 2.2-литров турбодизел за сметка на бензинови хибриди и плъг-ин хибриди.
Графични дизайнери си представят така следващата генерация на CX-5. Самият производител пази мълчание за бъдещето на модела, извън потвърждението, че ще разработи собствена самозареждаща се хибридна система за него
Съобщението се позовава на анонимен, но "добре информиран" източник. Ако се потвърди, подобно развитие ще е донякъде изненадващо - Mazda бе една от малкото компании, обявили официално намерението си да развиват дизеловите двигатели и в бъдеще. Миналата година компанията представи революционен 3.3-литров шестцилиндров дизел с петстепенно възпламеняване на сместа. Той обаче може да остане запазен само за най-луксозните модели в гамата - CX-60 и CX-80.
Все още се знае много малко за бъдещото трето поколение CX-5, но Mazda потвърди официално, че за него разработва свой собствен самозареждащ се хибрид, за да се конкурира с Toyota RAV4.
Дори и при актуалната CX-5 дизеловото задвижване изчезна от някои пазари, но все още се предлага в повечето европейски страни, включително и България. Новата версия на 2.2-литровия мотор развива 129 киловата мощност и 420 Нм максимален въртящ момент.
Много други азиатски производители вече снеха дизела от въоръжение в последните две години, освен от лекотоварните си гами - не само Toyota, която отдавна обяви намерение да залага на хибридите и спечели много от това напоследък, но и Nissan, Suzuki, Hyundai и Kia.