Германският производител Audi представи в Шанхай концептуален модел, който ще се продава под нова марка. Тя се казва AUDI, като е резултат от обединение между луксозния бранд на VW Group и китайската SAIC. За последното се знаеше от доста време, но се очакваше, че маркетолозите на Audi ще проявят въображение и ще заслужат заплатите си.
За да избегнете объркването, макар че вече е късно за това, колите на новия бранд няма да носят легендарните четири пръстена. Вместо това тяхното лого ще се състои от четири главни букви AUDI. Затова и концепцията, показана в Китай, се казва AUDI Е, като тя дава началото на три производствени модела, първият от които ще излезе на пазара до средата на следващата година. И те ще се продават заедно с „редовните“ модели на Audi с лого с четири пръстена.
И докато обикновената компания Audi няма да изостави двигателите с вътрешно горене до края на десетилетието, нейната нова едноименна марка, изписана с главни букви, ще предлага само електромобили. Те ще се предлагат единствено в Китай, които ще изглеждат различно от глобалните модели, тъй като са насочени към местните клиенти.
Това се вижда и от първия модел на новата марка, които според създателите му съчетава германска ДНК с китайска иновация. Автомобилът е проектиран според вкусовете на местните потребители, които искат свързаност, автоматизация и производителност. За да се случи това, Audi и SAIC са създали усъвършенствана цифровизирана платформа, която ще бъде в основата на бъдещите автомобили AUDI.
Концепцията AUDI E използва два електрически мотора, за да генерира комбинирана мощност от 764 к.с. Обявеният пробег е 700 км по китайския цикъл WLTP, като той се осигурява от батерия с капацитет 100 kWh. 800-волтовата архитектура на автомобила поддържа бързо зареждане, осигурявайки 370 км за 10 минути. Ускорението от 0 до 100 км:ч отнема 3,6 секунди.
Дизайнът на концепцията е описан като минималистичен Sportback, който е „спокоен, но все пак впечатляващ“. Тънките фарове в горната част са свързани с по-тънка лента, където се вижда надпис AUDI. Мотивът продължава отзад с тесни задни светлини, ограждащи името на компанията. Като размери автомобилът е малко по-голям от Audi A6.
В салона се залага на голям 4K екран, който осигурява визуалната привлекателност и сложната свързаност, които китайските потребители търсят. Очакванията са, че голяма част от технологиите и функциите ще бъдат запазени и при серийните модели, които (според шефа на Audi - Гернот Дьолнер) ще бъде насочени към обещаващ и същевременно взискателен нов потребителски сегмент.
Още снимки на новата концепция - вижте в галерията: