fallback

Печалбата на Audi Group се срина с 91%

Германският производител отчете още едно разочароващо тримесечие

Проблемите на Volkswagen са добре известни, но Audi Group също страда от предизвикателствата на пазара и ограничена наличност на части. Тези и други проблеми създават сериозен хаос, тъй като продажбите на автомобили от марките Audi, Bentley и Lamborghini са намалели с 10,9% през първите девет месеца на годината.

Особено силно е засегната марката Audi, чиито продажби в САЩ са спаднали с 16,8% - до 139 665 единици. Положението в Европа и Китай също е зле, тъй като продажбите са намалели съответно с 9,8% и 8,5%.

Спадът до септември при Bentley е 26,6%, докато Lamborghini е единствената марка в група, който отчита увеличение на продажбите - 8,6%, както и на оперативната печалба, която се покачи с 9,8%.

През последните девет месеца групата е доставила 1,25 милиона автомобила, което е с 1,4 милиона по-малко в сравнение със същото време на миналата година. Като се има предвид този спад, не е изненадващо, че приходите са намалели от 50,4 милиарда евро - до 46,3 милиарда евро. Оперативна печалба е претърпяла още по-голям удар, спадайки от 4,6 милиарда на 2,09 милиарда.

Само през третото тримесечие оперативната печалба на Audi Group се е сринала с 91% до - 106 милиона евро. Основната причина, според компанията, са „разходите за преструктуриране поради реорганизацията на завода на Audi в Брюксел“.

Въпреки че картината не е никак розова, производителят от Инголщад отбеляза, че обновява гамата си и е представил 15 нови модела през 2024 г. Това включва A5 и Q5, които ще имат „забележимо въздействие върху обемите през следващата година“.

Предстои излизането на още нови модели, като Audi потвърди, че Q5 Sportback ще дебютира по-късно този месец. Той ще бъде последван от преработеното A7 в началото на следващата година. Луксозната марка също обновява стратегията си в Китай, като ще разчита на партньорства за производството на специфични за Китай превозни средства.

fallback
  • #8
    до 6 ( преди 41 минути )
    Москофилче, ти пък къде се месиш при мъжете, предателче жалко? Защо не ходиш да се биеш по гол тумбак за любимия ти Путин, да не му се налага да внася корейчета за пушечно месо?
  • #7
    Чичо Кольо ( преди 1 час )
    Разбира се че ще страдат VAG групата. Ако правеха качествени и здрави автомобили като преди 20-30 години нямаха да имат толкова проблеми, ама......ама те...........
  • #6
    анонимен ( преди 2 часа )
    Още санкциики ще налагате ли и откази от газта,че нещо са малко тея до сега над 2500 санкции.
  • #5
    анонимен ( преди 2 часа )
    Да, добре, да се пресегна от дясната седалка през ръцете на шофьора, за да намаля звука. Карайте си ги тези измишльотини, ама ако съдим по статията, под която коментираме, не аз съм проблемното устройство в тази система.
  • #4
    анонимен ( преди 2 часа )
    На повечето модели беше така и никога не съм виждал някой да се затруднява. Да не говорим, че на волана също имаш. В случая проблемът май е бил в задклавиатурното устройство.
  • #3
    анонимен ( преди 3 часа )
    Говорейки за интериори на Ауди, най-големият смях, на който лично аз съм попадал беше на една А6-ца, на която врътката за "волумето" на звука беше не на таблото при всички останали джиджавки, а долу при скоростния лост и лоста на ръчната спирачка. Трима човека търсихме как се променя силата на звука в продължение на поне 2 минути. Джърман ендджинийринг, баце. И при останалите възли в колата логиката им е същата.
  • #2
    анонимен ( преди 4 часа )
    Като текущ собственик на Ауди, от години вече не виждам модел, с който бих искал да заменя сегашния си. Основната причина е интериорът - нямам намерение да изсипя толкова пари за интериор без висока ергономия, която не може да мине без бутони. Ако ще съм на 100% екран, ще изчакам новото поколение Model Y другата година и ще му накупя аксесоари като Sexy Buttons и Dexy Stalks.Така че не се учудвам, че продажбите им страдат.
  • #1
    Направо ( преди 4 часа )
    да закриват, и без това за нищо не стават ..
fallback
Последни