fallback

10 от най-икономичните дизелови коли в историята

Dieselgate плюс хибридите и електричките са на път да затрият любимците на Европа

Години наред, направо десетилетия, дизелите бяха безспорни майстори на икономията на гориво. С нарастващата популярност на електричките и покрай скандала Dieselgate те излязоха от мода. Е, на Запад.

У нас са доста тачени все още. И има защо. Съвременни дизелови автомобили сега са по-ефективни от всякога. И незнайно защо са подложени на тези гонения от ЕС.

10 от най-икономичните дизелови коли в историята (ГАЛЕРИЯ)

 

fallback
  • #13
    Турбо ( преди 2 седмици )
    Тесльо,какъв е този разход 7/100 за дизел? Моята баничарка е под 4,5/100 по 2,50 лв/л на ОМВ е 11,25 лв/100.Дълъг път да речем до Италия, Гърция или Турция веднъж седмично.
  • #12
    До 12 ( преди 2 седмици )
    Все още не сте схванали идеята, че възобновяемата енергия е евтина. Много евтина до безплатна, но съхранението засега е скъпо, защото батериите са скъпи. Колкото повече батерии от електромобилите излизат от употреба, толкова по-евтини и достъпни ще стават. Тогава и съхранението ще е евтино, а съответно и токът както за зареждане, така и за други нужди. Батериите които излизат от употреба от електромобилите и отиват за съхранение ще растат с геометрична прогресия през годините и ще стават милиони
  • #11
    До Фюри ( преди 2 седмици )
    Къде са тези 10-годишни електромобили за без пари да си купим? Тогава ще излиза сметката щом са по-евтини от автомобил на газ заради ниската остатъчна стойност. Как така хем твърдиш че съм много скъпи хем че са без пари. Първо се разбери със себе си преди да тръгнеш да спориш с някой друг. Последно хвани се за едната гледна точка за да има смисъл някой да ти отговаря въобще. В момента си като *** и айшето. Единият казал че ще вали а другия че няма да вали, така семейството им познало на 100%
  • #10
    Fury ( преди 2 седмици )
    До 10! Прав си за електричките, обаче имайте предвид, че са скъпи като първоначална инвестиция и с много малка остатъчна стойност. След 10 г. батериите са за смяна и реално колата не струва нищо, докато ДВГ продължава до има стойност и може да се движи още 10 г. без проблеми и пак ще има остатъчна стойност при продажба. Включи и това в сметката за евтиния ток.
  • #9
    Лудория ( преди 2 седмици )
    Е, аз затова смятам в лева, защото всичко друго - киловати, литри са числа без възможност за смислено сравнение. Как ще сравниш нафта с ток в литри?! Това е причината да се смята в пари, за да е лесно и да се сравнят различни ДВГ. Защото разхода се смята с идеята за спестяване. Кола за кеф никой не й гледа разходаДай тогиз да сравняваме ограничителите на оборотите? На моята са 7800. На дизела колко? Малко, значи не струва, така ли?! Това е само пример, че трябва да се сравнява в нормални мерки.
  • #8
    До 6 ( преди 2 седмици )
    Какви цени гледаш? На Финес квтч е 69 стотинки. При 15 квтч/100 км цената е 10, 50. При 20 на 100 е 14 лева. Бензин - 10/100, цена 25-26 лева. Дизел - 7/100, цена 17-18 лева. Газ - 12/100, цена 13-14 лева. Ток зареден вкъщи, цена 2, 5-3 лева на 100 км. Има достатъчно модели с 400 км истински магистрален пробег.
  • #7
    До 6 ( преди 2 седмици )
    Дефинирай понятието "дълъг път" за българския шофьор, а после кажи по колко пъти в годината му се налага това "дълго пътуване" Колко хиляди километра годишно изминава българския шофьор и колко от тях са на "дълго пътуване"? Вече ми омръзна а сигурно и на вас ви омръзна, да ви пускам клипа София слънчев бряг с едно зареждане и 130 км в час - 70 киловатчаса за 10 лева заредени в София, за изминаване на 400 км. За връщане зареждане на бавна зарядна за по 50 ст за 35 лв.
  • #6
    ои ( преди 2 седмици )
    До 3 Хората говорят за разход в литри, където няма как да стигнеш дизел. Преди разликата газ - дизел/бензин не беше 2,5 пъти в полза на газта и дизела излизаше по-евтино. Газ съм карал, повече не ща ако ще и без пари да е. То постоянно единия път била по-хубава върви, другия път била не знам си ква и не върви както трябва, ама клапанчета, филтърчета, кабели, свещи, настройки, аре сектир . За две кафета разлика на 100 км не си заслужава , поне за мен.
  • #5
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Не само високата първоначална цена,Тротка.Зареждането на бърза зарядна станция на дълъг път, се изравнява с цената на бензин.Извод.Електричката има смисъл само за къси разстояния,заредена в гаража.
  • #4
    До лудория ( преди 2 седмици )
    Именно за това електромобилите са най-доброто от двата свята - по-бързи и по-икономични от което и да е друго задвижване. Проблем засега остава високата първоначална цена. Този проблем няма изгледи да се промени през следващите 10-20 години за българската реалност в която средната възраст на автомобилите е 20 години. Практически няма електромобили на такава възраст за да говорим въобще за цени. То и без пари да ти ги дават, зависи какво ще могат като навършат 20 години, ако въобще ги навършат.
fallback
Последни