fallback

Шефът на Opel: Евтин електромобил в Германия не е възможен

Заплатите и високите разходи за енергия не позволяват производството на такава кола

Компанията майка на Opel - Stellantis, записа спад в продажбите през третото тримесечие. А цифрите показват сериозни проблеми за германския производител, който, подобно на другите марки в концерна, търси начини за излизане от кризата.   Един от тези начини изглежда пускането на евтин електромобил, които бързо да се наложи на пазара. Според шефа на Opel - Флориан Хютл, цитиран от вестник Augsburger Allgemeine, производството на такава кола в Германия е невъзможно.

„Не можем да произвеждаме електрически автомобили в Германия, които струват между 25 000 и 30 000 евро. Разходите за енергия и заплати правят това невъзможно, като на същото мнение са и много от автомобилните мениджъри в Германия“, категоричен е шефът на Opel.

Хютл не крие, че според него перспективите пред германската автомобилна индустрия са мрачни. Без държавна подкрепа продажбите на електрически превозни средства ще продължат да падат и само дългосрочна програма за субсидии за такима превозни средства може да промени ситуацията. Настоящите целенасочени мерки в подкрепа на германските власти очевидно не са достатъчни.

Изявленията на шефа на Opel идват на фона на срива на продажбите на Stellantis през третото тримесечие. Приходите на концерна са 33 млрд евро, което е с 27% по-малко спрямо 2023 г. Особено тежко е положението на пазара в Северна Америка, като все по-усилено се говори за затваряне на заводи - както в САЩ, така и в Европа.

Stellantis, която включва и други автомобилни марки като Citroën и Fiat, е поредният производител на автомобили, изправен пред сериозна криза. Концернът Volkswagen, например, вече обдъжда мерки, които включват намаляване на заплатите на работниците и затваряне на три завода в Германия. 

fallback
  • #28
    Ивайло ( преди 2 седмици )
    Сега ще стъпите на земята и вие най алчните *** по офисите ще си смъкните заплатките до нива подходящи за това което сте.
  • #27
    Буд ( преди 2 седмици )
    Ами страдайте тогава
  • #26
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Правилно си се ориентирал, че парите са бруто. 5000 евро нето е нормална заплата в Германия за опитен програмист с над 15 години опит, което ти е към 9000 бруто. Мениджътите може да взимат толкова, но само най-дребните.
  • #25
    анонимен ( преди 2 седмици )
    24, ами бих казал че 56Е/ч в ФВ взимат само някои мниджъри. При 22д * 8ч = 176ч х 56Е дава заплата 9500Е. Дори и описаните оттеб не взимат толкова. Някъде околко 6к е средно заплатата. Предни години като им даваха бонусите казвха по 1РЗ 6к (и говорим за Бруто). Нето .. остават малко над 50%
  • #24
    анонимен ( преди 2 седмици )
    20, някакъв си те замеря с подвеждащи данни, а ти не само вярваш, ами и цвилиш от кеф. 56 евро взимат програмисти и инженери в развойната дейност. Работник във фабриката взима до 3 пъти по-малко. А 3-те долара в Китай са за най-мизерната заплата в най-нещастната провинция, и то нето. Иначе стандартът в Китай е като в България, а програмистите и там не взимат малко.
  • #23
    Тоа я па ( преди 2 седмици )
    Прав си, не съм на този пазар. Не съм продавач на нови коли, нито на стари де... Ти като продавач как го виждаш пазара? Нагоре, надолу?! Колко Тесла Плайд продаде този месец? Обясни ни за софийския пазар, поне да знаем.
  • #22
    анонимен ( преди 2 седмици )
    20-ти, няма да ги върнат (или поне в този си вид). Не само че няма пари за това, ами и предвид икономическата ситуация.
  • #21
    анонимен ( преди 2 седмици )
    19, ти виждал ли си колко струват новите коли в момента? Най-евтината кола на пазара е 32 хил, хечбек сегмент C е от 45 хил., кросоувър сегмент C отива към 70-100, малко по-голяма семена кола - 120. Премиумът започва от 120 малките модели (говоря с нормално оборудване). Тесла за 90-110 хил. си е добра цена. Ти като не си на пазара за нови коли, какво се обясняваш?
  • #20
    Нормално+ ( преди 2 седмици )
    До #10 и подобните, с големите минуси. Интервюто по Блумбърг е "Индустриалният идеал Volkswagen днес става жертва на липсата на гъвкавост", време - 2:20, дата 31.10.2024г. И да объркал съм се, ставката е била 56 евро. Който иска да е информиран да си чете и търси информацията. Нямам желание да изглеждам всички интервюта за месец назад, за да търся нещо за някой "специалист". Всичко е свободно и достъпно. Сигурно от 2025 ще върнат субсидиите в Германия по 10к евро.
  • #19
    Тоа я па ( преди 2 седмици )
    PLAID, да не е само София място за живеене?! Град, панелка, ползвам колата за пазаруване, чат-пат на почивка. Няма синя зона, няма зелена зона (има де, ама не ги ползваме), няма глоби... та викаш, ще ми дава някой лев в джоба след третата година... Лелелеле... ама това с Plaid-a или някоя малка европейска колица? Или Дачийка, дето е 3 на 1.5 метра?
fallback
Последни