fallback

Загубите на Ford от електромобили стигнаха 2,5 млрд долара

Концернът спира производството на пикапа F-150 Lightning заради слабо търсене

Подразделението за електрически автомобили Model e на Ford е загубило 1.2 милиарда долара само през последните три месеца. Според доклада на Ford за третото тримесечие продажбите на дребно в САЩ са се увеличили с 3%, а общите продажби са се увеличили с 1% в сравнение с третото тримесечие на 2023 година. През първите девет месеца на 2024-а общите продажби на автомобили са се увеличили с 2.7%.

Ford изпревари GM и Hyundai Motor Group (включително Kia и Genesis) по продажби на електрически автомобили в САЩ. Продажбите му на електрически автомобили са се увеличили с 12%, като през третото тримесечие са продадени 23 509 автомобила. Въпреки това електрифицираните коли продължават да носят само загуби, съобщава Electrek.

Загубите на Ford от електрически автомобили достигнаха 2.5 милиарда долара през първата половина на 2024 година. Подразделението Model e загуби още 1.2 милиарда долара през третото тримесечие. Ford очаква загубите от електрически превозни средства да достигнат 5 до 5.5 милиарда долара тази година.

Компанията твърди, че е намалила разходите за материали и батерии, което ѝ позволява да постигне близо 1 милиард долара подобрения на разходите от началото на годината. Но тези подобрения не са достатъчни, за да се преодолее „ценовият натиск в цялата индустрия“, казват от Ford.

В същото време от концерна обявиха, че производството на електрическия пикап F-150 Lightning ще бъде спряно заради слабите продажби. Паузата в завода в Диърборн (Мичиган) ще продължи около 2 месеца - от 15 ноември до 6 януари 2025 г.

Lightning успя да се превърне в най-продавания електрически пикап на пазара след появата си, но след това срещна сериозни трудности. През януари Ford обяви, че планира да намали наполовина производството и да отдели повече бюджет за моделите Bronco и Ranger. През март работната сила на завода беше намалена с около две трети.

Това не е първият път, когато Ford спира производството на F-150 Lightning. Фабриката прибягна до деветседмична пауза през февруари, след като откри неуточнен проблем с качеството и спря работата до април. Въпреки тази пауза, Ford успя да продаде 22 807 Lightning тази година, което е с 86% повече от предходната година.

fallback
  • #28
    О' Нуф Рий II ( преди 1 месец )
    До #25 : Освен, ако самата.ел.система им излиза още по-солено и завалиите, просто да не могат да ги продадат по-скъпи (в Количества), за да си направят печалбата. Т.е., грешната (сбърканата) мисъл в началото им струва по-зле продавани електрички. Ами недомислили са, какво толкова. Нормално е, когато не се мисли качествено
  • #27
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 26 - Май не обичаш да четеш - те губят пари от продаване, а не от малко продажби. Продажбите на електрически автомобили се увеличават и загубата се увеличава
  • #26
    до долния ( преди 1 месец )
    А ми нямат щото за два продадени бензина нямат ни един продаден електрически.А е не обяснимо защото си т ъп
  • #25
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 23 - аз не съм направил извод. Това за премиите е шега - те се взимат накрая на фин. година и то ако имаш печалба :-) За мен е необяснимо как бензиновия Ф150 започва от 37 065, а ел. от 62 995 и нямат печалба, при условие, че са на същата платформа и видимо споделят доста елементи.
  • #24
    Факт ( преди 1 месец )
    Математиката пак се провали като наука както и предполагах.Като точна наука уж тя трябва да е последна истанция но не би споровете не стихват тоест консенсус няма сиреч матматиката предизвиква несигурност тоест за никаква точност и дума не може да става.
  • #23
    До 21 ( преди 1 месец )
    Нищо странно няма в резултатите. Цифрите никога не лъжат, стига да успееш да стигнеш до правилните числа като резултат. Ето че ти си използвал цифри и формули и сам си стигнал до правилния извод за разлика от антиелектриците, които обикновено си правят изводите на база прилагателни и епитети на други антиелектрици антиматематици, които ВЯРВАТ, че електромобилите в Китай са по-евтини заради субсидиите. 50 000 загуба от автомобил, който продават за 55 000 разказва съвсем различна история.
  • #22
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 19 - това дали ще го направи е друга тема :-) Аз имах предвид ако го направи
  • #21
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Абе нещо странни резултати получавам. Значи за 3-то тримесечие продават 23 000. Нека за първите 2 - 50 000 и от тях губят 2,5 млрд. което е по 50 000 на автомобил, Някой май е взимал бая премии за разработка на електромобил. В САЩ най-скъпият им ел. е Ф150 - 63 000. В Германия е Мустанг МачЕ - 55 800
  • #20
    В реда на нещата ( преди 1 месец )
    И аз като купя апартамент, ако реша да го продам първите 5-10 години съм на загуба, защото цените все още не са се повишили толкова че да компенсират лихви, данъци и такси довършителни работи.
  • #19
    Ретроспекция ( преди 1 месец )
    "Друг Гост ( преди 14 часа )А ако Тръмп спечели и започне дрил, дрил, дрил и се махнат глоби за емисии и дотации за ел. кога мислите, че ел. ще се изравнят по цени с ДВГ?" Тръмп Не го слушай. При по предишната си кампания, когато спечели изборите, обещаваше да направи Америка велика отново, като върне въглищата. По ирония на съдбата точно в неговия мандат бяха затворени най-много въглищни централи въпреки всички спънки срещу фотоволтатите и вятърните генератори от негова страна.
fallback
Последни