fallback

Загубите на Ford от електромобили стигнаха 2,5 млрд долара

Концернът спира производството на пикапа F-150 Lightning заради слабо търсене

Подразделението за електрически автомобили Model e на Ford е загубило 1.2 милиарда долара само през последните три месеца. Според доклада на Ford за третото тримесечие продажбите на дребно в САЩ са се увеличили с 3%, а общите продажби са се увеличили с 1% в сравнение с третото тримесечие на 2023 година. През първите девет месеца на 2024-а общите продажби на автомобили са се увеличили с 2.7%.

Ford изпревари GM и Hyundai Motor Group (включително Kia и Genesis) по продажби на електрически автомобили в САЩ. Продажбите му на електрически автомобили са се увеличили с 12%, като през третото тримесечие са продадени 23 509 автомобила. Въпреки това електрифицираните коли продължават да носят само загуби, съобщава Electrek.

Загубите на Ford от електрически автомобили достигнаха 2.5 милиарда долара през първата половина на 2024 година. Подразделението Model e загуби още 1.2 милиарда долара през третото тримесечие. Ford очаква загубите от електрически превозни средства да достигнат 5 до 5.5 милиарда долара тази година.

Компанията твърди, че е намалила разходите за материали и батерии, което ѝ позволява да постигне близо 1 милиард долара подобрения на разходите от началото на годината. Но тези подобрения не са достатъчни, за да се преодолее „ценовият натиск в цялата индустрия“, казват от Ford.

В същото време от концерна обявиха, че производството на електрическия пикап F-150 Lightning ще бъде спряно заради слабите продажби. Паузата в завода в Диърборн (Мичиган) ще продължи около 2 месеца - от 15 ноември до 6 януари 2025 г.

Lightning успя да се превърне в най-продавания електрически пикап на пазара след появата си, но след това срещна сериозни трудности. През януари Ford обяви, че планира да намали наполовина производството и да отдели повече бюджет за моделите Bronco и Ranger. През март работната сила на завода беше намалена с около две трети.

Това не е първият път, когато Ford спира производството на F-150 Lightning. Фабриката прибягна до деветседмична пауза през февруари, след като откри неуточнен проблем с качеството и спря работата до април. Въпреки тази пауза, Ford успя да продаде 22 807 Lightning тази година, което е с 86% повече от предходната година.

fallback
  • #12
    До 9 ( преди 1 час )
    Ако политиците решат, електромобилите също могат да станат машини за печатане на пари. Например днес от 11:00 до 14:00 цената на тока беше 8 стотинки, а само четири пет часа по-късно стана около левче за киловатчас без ДДС. 1,30 с всички такси.
  • #11
    До 9 ( преди 1 час )
    Зарядните станции са като машина за печатане на пари, ако има кой да зарежда на тях! Не се притеснявай, Това ще е временен проблем. Особено При очертаващите се излишъци на електрическа енергия и нулеви до отрицателни цени първоначално само събота и неделя, а на по-късен етап всеки слънчев обеден ден, включително през зимата.
  • #10
    анонимен ( преди 2 часа )
    А какво ще стане ако цената на хеликоптерите стане по-ниска от тази на колите с ДВГ?
  • #9
    Анонимен ( преди 2 часа )
    А какво ще стане ако цената на електромобилите стане по ниска от конвенционалните, а в същото време няма зарядни станции?
  • #8
    анонимен ( преди 3 часа )
    Ами тъкмо догодина по това време Xiomi ще са ги купили. И без това шеф-а им се хвали че кара кола Xiomi (да се чудиш, все едно *** Кук да си купи телефон на Xiomi).
  • #7
    До 4 ( преди 3 часа )
    Господин химик, натриев хлорид не е батерия, а готварска сол. Батерията е натриево-йонна. Тези батерии са далече от масово производство в големи обеми. Китайците засега са подобрили своята желязофосфатна батерия, която разработват от 1995 година. Там вече момента е настъпил и електромобилите са по-евтини от автомобил с ДВГ. Не случайно тази година продажбите на автомобили които се зареждат в контакта подминаха 50% пазарен дял и продължават да завземат пазара. Скоро и в световен мащаб
  • #6
    Друг Гост ( преди 3 часа )
    А ако Тръмп спечели и започне дрил, дрил, дрил и се махнат глоби за емисии и дотации за ел. кога мислите, че ел. ще се изравнят по цени с ДВГ?
  • #5
    Sdf ( преди 3 часа )
    Единствената компания която печели от ЕА са Тесла . Вчера го каза СЕО на Форд. И съвсем малко BYD
  • #4
    До 3 ( преди 3 часа )
    Когато стане, ще видим. Все още сме далеч от този момент - в масовите сегменти да има избор от електрички по-евтини от еквивалентните масови коли с ДВГ. Ще стане с качествено нова батерийна технология, например натриево-хлоридни батерии. Още са далеч от внедряване в авто индустрията...
  • #3
    До 1 ( преди 4 часа )
    "Когато масово започнат да печелят повече отколкото от коли с ДВГ и мачът приключва. Мисля, че това няма да стане преди 2030." Аз виждам друг проблем. Какво ще стане, ако през 2025 само няколко производителя печелят по много от продажби на електромобили и ги продават на същите или по-ниски цени от автомобил с ДВГ и продават по много, а всички останали производители губят по много от продажба на електромобили, което им изяжда печалбите от ДВГ? Дали ще прокопсат до 2030?
fallback
Последни