fallback

Загубите на Ford от електромобили стигнаха 2,5 млрд долара

Концернът спира производството на пикапа F-150 Lightning заради слабо търсене

Подразделението за електрически автомобили Model e на Ford е загубило 1.2 милиарда долара само през последните три месеца. Според доклада на Ford за третото тримесечие продажбите на дребно в САЩ са се увеличили с 3%, а общите продажби са се увеличили с 1% в сравнение с третото тримесечие на 2023 година. През първите девет месеца на 2024-а общите продажби на автомобили са се увеличили с 2.7%.

Ford изпревари GM и Hyundai Motor Group (включително Kia и Genesis) по продажби на електрически автомобили в САЩ. Продажбите му на електрически автомобили са се увеличили с 12%, като през третото тримесечие са продадени 23 509 автомобила. Въпреки това електрифицираните коли продължават да носят само загуби, съобщава Electrek.

Загубите на Ford от електрически автомобили достигнаха 2.5 милиарда долара през първата половина на 2024 година. Подразделението Model e загуби още 1.2 милиарда долара през третото тримесечие. Ford очаква загубите от електрически превозни средства да достигнат 5 до 5.5 милиарда долара тази година.

Компанията твърди, че е намалила разходите за материали и батерии, което ѝ позволява да постигне близо 1 милиард долара подобрения на разходите от началото на годината. Но тези подобрения не са достатъчни, за да се преодолее „ценовият натиск в цялата индустрия“, казват от Ford.

В същото време от концерна обявиха, че производството на електрическия пикап F-150 Lightning ще бъде спряно заради слабите продажби. Паузата в завода в Диърборн (Мичиган) ще продължи около 2 месеца - от 15 ноември до 6 януари 2025 г.

Lightning успя да се превърне в най-продавания електрически пикап на пазара след появата си, но след това срещна сериозни трудности. През януари Ford обяви, че планира да намали наполовина производството и да отдели повече бюджет за моделите Bronco и Ranger. През март работната сила на завода беше намалена с около две трети.

Това не е първият път, когато Ford спира производството на F-150 Lightning. Фабриката прибягна до деветседмична пауза през февруари, след като откри неуточнен проблем с качеството и спря работата до април. Въпреки тази пауза, Ford успя да продаде 22 807 Lightning тази година, което е с 86% повече от предходната година.

fallback
  • #18
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Губят 50 000 на бройка...
  • #17
    До 15 ( преди 3 седмици )
    Самият факт, че в България зарядните станции са много повече от необходимото и по статистика работят само с 10% натоварване, Но въпреки това веригите зарядни станции удвояват броя на зарядните станции, трябва да ти говори какъв е потенциалът за печалба. Както казах, машина за печатане на пари. Липса на зарядни станции има само на места, където им създават бюрократични спънки. Технически и икономически проблеми няма за бързото им изграждане.
  • #16
    До 15 ( преди 3 седмици )
    Дай практически пример за домашна станция за 5 000 лв? 22 kW зарядна станция на Тесла струва 500 долара. 50 kW партида ако въобще ти отпуснат такава мощност, струва 1900 лв. Само че не ти трябва нито зарядната станция, нито отделна партида. Трябва ти най-обикновен контакт за 20 лв в който да си включиш директно кабела към автомобила. 7,4 киловата монофазно са напълно достатъчни за домашно зареждане. Това са около 50 км за час зареждане.
  • #15
    анонимен ( преди 3 седмици )
    При такива завишени цени на колите, пълна трагедия са Форд, а за станциите е ясно - ще се избият да ти продават тока по 1 лв. киловата, у вас било безплатно да бе да 5к за станция, още толкова за изграждане както си му е реда и догодина и на нас 1 лв. киловата.
  • #14
    анонимен ( преди 3 седмици )
    те и стълбовете в българи са повече от електромобилите
  • #13
    до 9 ( преди 3 седмици )
    Станциите са повече от колите. Виж VsichkoTok бг
  • #12
    До 9 ( преди 3 седмици )
    Ако политиците решат, електромобилите също могат да станат машини за печатане на пари. Например днес от 11:00 до 14:00 цената на тока беше 8 стотинки, а само четири пет часа по-късно стана около левче за киловатчас без ДДС. 1,30 с всички такси.
  • #11
    До 9 ( преди 3 седмици )
    Зарядните станции са като машина за печатане на пари, ако има кой да зарежда на тях! Не се притеснявай, Това ще е временен проблем. Особено При очертаващите се излишъци на електрическа енергия и нулеви до отрицателни цени първоначално само събота и неделя, а на по-късен етап всеки слънчев обеден ден, включително през зимата.
  • #10
    анонимен ( преди 3 седмици )
    А какво ще стане ако цената на хеликоптерите стане по-ниска от тази на колите с ДВГ?
  • #9
    Анонимен ( преди 3 седмици )
    А какво ще стане ако цената на електромобилите стане по ниска от конвенционалните, а в същото време няма зарядни станции?
fallback
Последни