Компанията AMG е основана през 1967 г. и години наред работи заедно с Mercedes-Benz в разработването на състезателни двигатели и новаторски идеи за производителността. Фирмата подписа споразумение с гиганта в началото на 90-те години. През 1999 г. Mercedes-Benz пое контролния дял в AMG, като през 2005 г. стана негов едноличен собственик.
Като бонус - AMG отдавна е доставчик на двигатели за производители на автомобили от Япония и Италия до Обединеното кралство, Германия и САЩ. Ето шест коли, различни от щутгартската класика, които използват двигатели Mercedes-AMG.
6 коли с AMG двигател, които не са Mercedes (ГАЛЕРИЯ)
Zonda е първият сериен автомобил на Pagani. Представен през 1999 г., технически не стига до производство няколко години. Последният пътен екземпляр (шаси № 140, „Arrivederci“) беше доставен през 2019 г. Автомобилът включва както и законни за движение по пътищата версии, така и проектирани модели
Zonda R за пистата. Pagani Zonda HP Barchetta, един от вариантите с най-високо оборудване, е регистриран като един от най-скъпите хиперавтомобили, правени някога.
Хорацио Пагани работи с Mercedes-Benz-AMG от самото начало за двигателите, задвижващи неговите автомобили. Zonda разполага с разнообразие от настроени от AMG V12 мотори през годините, като се започне с 6,0-литрова версия, даваща 389 к.с. в ранните модели Zonda C12. Шаси #140, Zonda Arrivederci има7,3-литров Mercedes-AMG V12 с мощност 789 конски сили и 811 lb-ft въртящ момент.
В допълнение към Zond - Pagani също произвежда Huayra (от 2012 г.) и Utopia (представен през 2023 г.) И двата летят с мощни двигатели Mercedes-AMG V12. В момента Pagani прави само 50 автомобила годишно, всеки от които е ръчно изработен според спецификациите на собственика си на цена от няколко милиона долара.