Компанията AMG е основана през 1967 г. и години наред работи заедно с Mercedes-Benz в разработването на състезателни двигатели и новаторски идеи за производителността. Фирмата подписа споразумение с гиганта в началото на 90-те години. През 1999 г. Mercedes-Benz пое контролния дял в AMG, като през 2005 г. стана негов едноличен собственик.
Като бонус - AMG отдавна е доставчик на двигатели за производители на автомобили от Япония и Италия до Обединеното кралство, Германия и САЩ. Ето шест коли, различни от щутгартската класика, които използват двигатели Mercedes-AMG.
6 коли с AMG двигател, които не са Mercedes (ГАЛЕРИЯ)
2005-08 Chrysler Crossfire SRT-6 е една от най-странните коли, създавани някога от американците. Моделът SRT-6 на Crossfire беше версията с висока производителност, изградена върху платформата R170 на предишното поколение Mercedes-Benz SLK. Произведен в Германия от Karmann, върховият Crossfire SRT-6 всъщност е механично подобен на Mercedes-Benz SLK32 AMG. Crossfire се предлагат както като купета, така и като кабриолети.
Ръчно изработеният AMG двигател беше 3,2-литров V6 с компресор и междинно охлаждане с мощност от 330 конски сили. Единствената трансмисия беше петстепенна автоматична. От нула до стотака летеше за 5,3 секунди, и то според тестове на шофьори.
Crossfire SRT-6 имаше настроена за производителност изпускателна система, по-твърдо окачване, модернизирани амортисьори, гуми Michelin Pilot Sport на 15 спици, 18-инчови предни и 19-инчови задни колела и вентилирани дискове. Външните детайли включваха спойлер и голям неподвижен заден спойлер. Вътре SRT-6 получи седалки от кожа Nappa/Alcantara и скоростомер от 320 километра в час, макар че фабрично беше ограничена до 254.
Това беше първият Chrysler с емблемата SRT (до този момент беше виждана само на Dodge) и се радваше на ддоста добър прием. Липсата на ръчна скоростна кутия вероятно е навредила на репутацията му на улицата.