Компанията AMG е основана през 1967 г. и години наред работи заедно с Mercedes-Benz в разработването на състезателни двигатели и новаторски идеи за производителността. Фирмата подписа споразумение с гиганта в началото на 90-те години. През 1999 г. Mercedes-Benz пое контролния дял в AMG, като през 2005 г. стана негов едноличен собственик.
Като бонус - AMG отдавна е доставчик на двигатели за производители на автомобили от Япония и Италия до Обединеното кралство, Германия и САЩ. Ето шест коли, различни от щутгартската класика, които използват двигатели Mercedes-AMG.
6 коли с AMG двигател, които не са Mercedes (ГАЛЕРИЯ)
Isdera Imperator е гореща кола, създадена от Еберхард Шулц, който получава работа в отдела за стил и концепция на Porsche. Самият новатор се придвижва със собствен екзотичен автомобил по поръчка през 1970 г. След престой в Porsche, Шулц по-късно се съюзява с известния тунинг спец Райнер Бухман, създавайки фирмата B&B GmbH & Co Auto KG. Заедно те мислят концептуалния автомобил CW 311 с врати с крило на чайка. Колата беше представена на Mercedes, но оттам те го одобриха за масово производство. Но бяха готови да доставят двигатели и други части.
Еберхард напуска B&B през 1982 г. и създава Isdera с намерението да пусне CW 311 в ограничено производство като Isdera Imperator 108i. Две години по-късно е представен "Императорът". От 1984 до 1993 г. са произведени общо само 30 бройки.
Двигателите включват AMG-модифицирани Mercedes-Benz V8, преминаващи от 5,6-литрова версия с 390 конски сили до 6,0-литрова версия с 420 конски сили ( по-мощна от редкия AMG Hammer). Тези мотори задвижват задните колела на Imperator чрез петстепенна скоростна кутия ZF. Производителят дава ускорение до стотака за 5,13секунди имаксимална скорост от 280 км в час.