fallback

Китай нареди на производителите си да спрат експанзията в Европа

Един от тях вече отмени плановете си за строеж на завод, а друг - стъпването си на Стария континент

На 30 октомври Европа ще трябва да се произнесе окончателно относно митата, наложени на китайските електрически автомобили. Според източници на агенция Bloomberg, пожелали анонимност, преговорите между Пекин и Брюксел продължават в търсене на алтернативно решение.

Още при първите новини за предстоящо въвеждане на новите тарифи китайските компании започнаха да увеличават сериозно производството, както и доставките до европейските митници. Сега обаче този устрем е прекратен, като се твърди, че това ставна след нареждане от китайското правителство, което е приканило местните производители на автомобили да забавят експанзията на Стария континент.

Още през лятото китайското министерство на търговията призова производителите да защитят своето ноу-хау, особено по отношение на технологиите, позовавайки се на увеличаването на производството в чужбина (най-вече Югоизточна Азия, Южна Америка и Близкия изток). Сега Automotive News съобщава, че Dongfeng Motor Group Co., която е държавна собственост, е замразила плановете си да произвежда автомобили в Италия в отговор на нареждането от страна на властите..

Според Corriere della Sera, преговорите между италианското правителство и Dongfeng за откриването на автомобилна фабрика в Италия продължават при редица специални условия. След директивата на властите в Китай обаче разговорите са спрени, въпреки усилията на двете страни и най-вече на италианците (министърът на промишлеността Адолфо Урсо дори пътува до азиатската държава).

Докато чака нещо да се промени, друг китайски производител - Changan Automobile Co., както съобщава Automotive News, също е замразил събитието за представянето му в Европа, което трябваше да се проведе в Милано тази седмица. Ангажиментът за навлизане на европейския пазар обаче остава потвърден, но е ясно, че голяма част от бъдещето на цялата автомобилна индустрия ще зависи от окончателното гласуване на митата в Европа в края на октомври. Следователно всички погледи са насочени към Брюксел.

fallback
  • #10
    #9 ( преди 1 час )
    Китай е силно зависм от Европа и САЩ. Иначе няма къде да си продава стоките. На кой смяташ че ще продават? На Африка, там където е вечно лято и бананите растат по дърветата, и на никой нищо не му трябва освен една колиба.
  • #9
    До 8 ( преди 1 час )
    Грешно разсъждаваш. Чичо Си казва на европейците да се разкарат с техните безумни искания за мита, защото ще им спре наливането на милиарди в Европа и създаването на милиони работни места. Ако не го слушат, Европа ще стане аграрна република на Китай. Ще увеличи още повече субсидиите на произвежданите в Китай автомобили и европейците няма да има къде да продават продукцията си. Дали Китай ще продава в Европа или другаде няма в толкова значение за Китай, но ще има за Европа.
  • #8
    анонимен ( преди 2 часа )
    Чичо Си е наредил и всичко е спряло. Който не слуша чичо Си, става агроном. Китайците явно нямат намерение да произвеждат в Европейски заводи, а само да продават на пазара. Чичо Си иска работа за собствените си хора, а не печалби. Комунистически капитализъм по китайски.
  • #7
    Лудория ( преди 4 часа )
    Не са решили, не са го направили. Още могат да намалят цените на автомобилите с помощта на държавата им. Ама виж как не искат да произовеждат в чужбина, за разлика от останлите производители. Навярно си имат причина...
  • #6
    До 4 ( преди 4 часа )
    За нов играч 3% процента въобще не са малко, ако наистина са ги постигнали вече, в което се съмнявам, но не отричам, защото не съм проверил. Ти какво очакваш? 30%? 50%? За мащаб ще отбележа, че mercedes държи 5% а Toyota 7% от Европейския пазар. Ако за толкова кратко време китайците наистина вече са завладели цели 3%, тежко им на Европейските производители.
  • #5
    анонимен ( преди 4 часа )
    С тези рестриктивни мита удрят само обикновения потребител. Китайският продукт в момента е сравним с европейския, дори в някой отношения е доста по-добър на много добра цена, дори със сегашните мита.
  • #4
    анонимен ( преди 4 часа )
    Тя поначало китайската инвазия извън Китай е доста имагинерна към настоящия момент. Особено на платежоспособните пазари в Европа и САЩ. Новини, модели, планове, закани и накрая китайците държат нещо от рода на 3% в Европа общо. А колко народ коментира под тези статии как китайците идват и ще пометат всичко по пътя си. Тези въжделения и прогнози се базират обаче само и единствено на обещания и разкази какво се случва там в Китай. А какво се случва и какво ни се казва, че се случва, е различно.
  • #3
    анонимен ( преди 4 часа )
    Ще последва и друг проблем - че доста от китайските компании имат акции в европейските.Китай крото си плетеше кошницата, докато алчните европейци с радост местеха производтва с цел краткосрочни печалби. Да му мислат МБ, Стелантис .. и всички останали, които тръгнаха да покоряват Китай (с Китайси партьор).
  • #2
    анонимен ( преди 4 часа )
    Нали сме капитализъм, свободен пазар или не съвсем?Отиват в канала Евро (предимно немските) производители на автомобили.
  • #1
    анонимен ( преди 5 часа )
    Хитрата сврака - с двата крака!
fallback
Последни