fallback

И шефът на Ford вече кара китайски електромобил

От 6 месеца съм с кола на Xiaomi и не искам да я оставя, разкри Джим Фарли

Ако все още някой има сериозни съмнения, че американските производители на електромобили изостават от китайските си конкуренти, ето ви едно доказателство - изпълнителният директор на Ford - Джим Фарли, призна, че от половин година кара Xiaomi Speed ​​Ultra 7, и не иска да се откаже от тази кола.

„Не обичам да говоря за конкуренцията толкова много, но аз самият карам Xiaomi - каза Фарли в разговор с британския водещ Робърт Луелин в предаването „The Fully Charged Podcast“. - Докарахме го със самолет от Шанхай до Чикаго, карам го вече 6 месеца и не искам да се отказвам от него“.

SU7 е първият електрически автомобил на Xiaomi. Китайският технологичен гигант произвежда три версии на колата - SU7, SU7 Pro и SU7 Max, но Фарли не уточни коя от тях кара.

„Фантастично е. Те продават по 10 000-20 000 бройки на месец. Колите им са разпродадени за 6 месеца напред. Това е мощна индустрия и потребителска марка, която е много по-силна от автомобилните компании“, добави той.

Популярността на SU7 обаче идва на висока цена, платена от Xiaomi. Подразделението за електромобили на технологичния гигант отчете загуби от 252 млн долара през второто тримесечие на годината. Това означава, че Xiaomi губи около 9000 долара на всяка от 27 307 бройки от SU7, доставени на клиенти през това тримесечие. Цената на модела, който се предлага единствено в Китай, е 30 000 долара.

Това не са първите коментари, които Фарли или неговите колеги от Ford правят относно мащаба или напредъка на китайската EV индустрия. The Wall Street Journal съобщава, че след посещението си в Китай през май шефът на Ford е признал пред свои колеги от управата на компанията, че китайската автомобилна индустрия е „екзистенциална заплаха“.

В началото на 2023 г. Фарли и главният финансов директор на компанията Джон Лоулър бяха в Китай, като тестваха електрически SUV, произведен от държавния автомобилен производител Changan Automobile. Тогава беше съобщено, че двамата са „останалите много впечатлени“ от качеството на произведените в Китай електромобили. Според The Wall Street Journal, след теста Лоулър казал на Фарли: „Джим, нещата не са както преди. Тези момчета да пред нас“.

Коментарите на Фарли идват в момент, когато китайските производители продължават да доминират на световния пазар на електромобили. Данните, събрани от технологичната фирма ABI Research за Business Insider, показват, че китайските производители на автомобили представляват 88% от пазара на EV в Бразилия и 70% в Тайланд през първото тримесечие на тази година.

Борбата с с конкуренти като Xiaomi ще бъде от решаващо значение за Ford, който променя своя подход към пазара на EV. Американският производител отчете голяма загуба на печалби през второто тримесечие на годината, което накара акциите на компанията да се сринат. Прогнозите бяха, че печалбите от акция ще бъдат 0,68 долара, но те са 0,47 долара. А причината са загубите от 1,14 млрд долара за второто тримесечие, което се дължи на спада на търсенето на електромобили.

fallback
  • #25
    Propov ( преди 2 месеца )
    Джим Фарли , като типичен Янки, реве за протекция от държавата. За това е целият театър. Защото китайските "фирми" са фактически оръжие на Партията за световно икономическо господство. И Чичо Сам също трябва да въоръжи свойте за тежка борба. Това е подтекста и подсказката в изявлението на Фарли. А при нас тук в Европа , щото сме по умни и начетени , и колите ни са наистина добри в повечето случаи, държавата ще помага ама по полека. Това за европ. коли не е ирония, нашите коли са най добри.
  • #24
    До 23 ( преди 2 месеца )
    Много е лесно да накараш приятелите си да гласуват за тебе след като така или иначе живеят в главата ти. Не им е проблем да ти сложат 2 плюса само 20 секунди след като си написал мнението както става обикновено когато и двамата сме на линия и чатим. Тогава редовно виждам мнение публикувано преди 10 или по-малко секунди с поне един плюс, А аз съм се сдобил с минус. Това няма как да си го направил ти. Със сигурност е някой друг в главата ти за който не знаеш какво прави! Много са важни плюс и мину
  • #23
    Факт ( преди 2 месеца )
    Нормално от както се хванаха с фау ве почнаха да затъват щом и електричките им са на платформата на немските нещастници.Те в Сащ ГМ начело с мацката отдавна ги отвяха.
  • #22
    Мда ( преди 2 месеца )
    Ахахахахахахахахаха ееегати загуден яка. Ти наистина ли си мислиш, че има други луди като теб да си дават зор да влизат през различни устройства, IPта, да молят приятели за палчета нагоре, палчета надолу? Няколко човека вече ти казахме, че в коментарите си към другите всъщност оглеждаш себе си. В какъв филм си се вкарал, а ние сме били във филми, ахахахах.
  • #21
    До 20 ( преди 2 месеца )
    И за да ти повярват ми сложи повече минуси А на тебе Още повече плюсове. Нали по правилата от вашата реалност от това зависело на кого да ВЯРВАШ.
  • #20
    До 20 ( преди 2 месеца )
    Ама разбира се! Със сигурност така е станало. Но защо хвали BYD? Те с малолетен момък ли са го снимали? А CATL? Чак се чудя мен С какво се ме снимали за да говорим всички едно и също. Или аз съм от онези на които им дават пари за да говорят истината и да ви пречат да лъжете. Чак не мога да повярвам до какво ниво може да паднете! Цял филм измислихте, за да докажете че реалността е различна и физичните закони на Нютон не важат, а са плод на шпионски шантаж!
  • #19
    Мда ( преди 2 месеца )
    Ще хвали я, оня от VW като не хвали, как бързо и случайно му излязоха положителни тестове за кокаин и джойнт. Тоя докато е бил в Китай преди да му я докарат със самолет, сигурно случайно е бил в хотелска стая, в която случайно е имало скрити камери и случайно са го снимали с две китайки, които случайно са се оказали малолетни. Еми ще хвали и как да се откаже от нея.Нищо, че самите китайци я плюят и има сумати клипове как блокират напълно още 5км след шоурума. Ама тоя ще хвали
  • #18
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Аха, ние сектантите казваш! Сектантите от цял свят? Онези всички шефове на автомобилни компании които идват тук да ми четат коментарите и да се вдъхновяват, а после да ги повтарят като мантра? Аз не искам да уча японски но можеш да научиш твоя гуру Тойода на български, че очевидно само той е технически и функционално неграмотен като вас и още не е разбрал какво му приказвам за да почне да повтаря! Само той остана необлъчен от мен! Брех какъв съм бил популярен Исак Нютон даже е преписвал от мен
  • #17
    Гост ( преди 2 месеца )
    Коничиуа(на китайски)Теслю,не ми дреме кой какво бил казал.Вие сектантите от Тесла може да вярвате в каквото си щете.
  • #16
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    Забравих да те питам лично. Ти ВЯРВАШ ли, че Джим Фарли е казал тези неща? ВЯРВАШ ли че Илон Мъск е казал, че ще произвежда водородни автомобили? Аз ВЯРВАМ, че няма да отговориш на нито един от тези два въпроса.
fallback
Последни