fallback

И шефът на Ford вече кара китайски електромобил

От 6 месеца съм с кола на Xiaomi и не искам да я оставя, разкри Джим Фарли

Ако все още някой има сериозни съмнения, че американските производители на електромобили изостават от китайските си конкуренти, ето ви едно доказателство - изпълнителният директор на Ford - Джим Фарли, призна, че от половин година кара Xiaomi Speed ​​Ultra 7, и не иска да се откаже от тази кола.

„Не обичам да говоря за конкуренцията толкова много, но аз самият карам Xiaomi - каза Фарли в разговор с британския водещ Робърт Луелин в предаването „The Fully Charged Podcast“. - Докарахме го със самолет от Шанхай до Чикаго, карам го вече 6 месеца и не искам да се отказвам от него“.

SU7 е първият електрически автомобил на Xiaomi. Китайският технологичен гигант произвежда три версии на колата - SU7, SU7 Pro и SU7 Max, но Фарли не уточни коя от тях кара.

„Фантастично е. Те продават по 10 000-20 000 бройки на месец. Колите им са разпродадени за 6 месеца напред. Това е мощна индустрия и потребителска марка, която е много по-силна от автомобилните компании“, добави той.

Популярността на SU7 обаче идва на висока цена, платена от Xiaomi. Подразделението за електромобили на технологичния гигант отчете загуби от 252 млн долара през второто тримесечие на годината. Това означава, че Xiaomi губи около 9000 долара на всяка от 27 307 бройки от SU7, доставени на клиенти през това тримесечие. Цената на модела, който се предлага единствено в Китай, е 30 000 долара.

Това не са първите коментари, които Фарли или неговите колеги от Ford правят относно мащаба или напредъка на китайската EV индустрия. The Wall Street Journal съобщава, че след посещението си в Китай през май шефът на Ford е признал пред свои колеги от управата на компанията, че китайската автомобилна индустрия е „екзистенциална заплаха“.

В началото на 2023 г. Фарли и главният финансов директор на компанията Джон Лоулър бяха в Китай, като тестваха електрически SUV, произведен от държавния автомобилен производител Changan Automobile. Тогава беше съобщено, че двамата са „останалите много впечатлени“ от качеството на произведените в Китай електромобили. Според The Wall Street Journal, след теста Лоулър казал на Фарли: „Джим, нещата не са както преди. Тези момчета да пред нас“.

Коментарите на Фарли идват в момент, когато китайските производители продължават да доминират на световния пазар на електромобили. Данните, събрани от технологичната фирма ABI Research за Business Insider, показват, че китайските производители на автомобили представляват 88% от пазара на EV в Бразилия и 70% в Тайланд през първото тримесечие на тази година.

Борбата с с конкуренти като Xiaomi ще бъде от решаващо значение за Ford, който променя своя подход към пазара на EV. Американският производител отчете голяма загуба на печалби през второто тримесечие на годината, което накара акциите на компанията да се сринат. Прогнозите бяха, че печалбите от акция ще бъдат 0,68 долара, но те са 0,47 долара. А причината са загубите от 1,14 млрд долара за второто тримесечие, което се дължи на спада на търсенето на електромобили.

fallback
  • #15
    Гостенино ( преди 4 седмици )
    Джим Фарли, който на практика е запознал американците с Toyota и им е продал десетки милиони Toyota, нещо не е фен на Toyota или японците, а е станал будчо като мен? Много ме слушат и четат да знаеш! Успях и него да баламосам и повтаря моите думи в несвяст. Трябва да се постараеш повече, да не започнат и японците да ме слушат и да повтарят, че тогава не знам какво ще правиш! Фарли си признава, че се борят за оцеляване от китайската заплаха. Не допускаш ли че Тойода мисли същото, но не си признав
  • #14
    Гост ( преди 4 седмици )
    Коничиуа,учете китайски беше казал Теслю адреналинката електричка че ще карате китайски електрокари.Само че коничиуа е здравей на японски и ще караме хибриди.
  • #13
    До седем ( преди 4 седмици )
    Как се връзва изказването ти "Просто бащите им са възпитани да мразят всичко западно и те са възпитани така. ...при всяка лъч надежда комунистическата звезда да блесне, макар и за малко, те надават" със прякора тесльо който господин психопатът повтаря в несвяст? Тесла е комунистическа и не е западна?Вече тотално ви се омота мисленето, когато се опитате да решавате технически проблем с политически инструменти. Бъдещето е на батериите. Точно както горивата те не са демократични или комунистически
  • #12
    До 11 ( преди 4 седмици )
    Не им подсказвай. Пък и това че го пише в нета или Дани го е казал не значи че е истина. Нека изслушаме техните вярвания, възможно ли е шефът на ford не само да кара китайски автомобил, А и да го хвали? Да хвали толкова много BYD, този колега бидчо, който е чел моите коментари и ми повтаря думите? Нали все пак цялата автомобилна индустрия зависи от моето мнение и затова всички антиелектрици психопати толкова агресивно ме нападат. Виж какви глупости започна да говори шефа на ford заради мен
  • #11
    Друг Гост ( преди 4 седмици )
    До 7 - и за Хюндай така говореха като започна да произвежда автомобили на Митсубиши, а къде са сега едните и къде са другите
  • #10
    Друг Гост ( преди 4 седмици )
    Като сте толкова умни защо не потърсихте в мрежата преди да пишете глупости?!? Джим Фарли е СЕО на Форд и статията я има в Кар анд Драйвър
  • #9
    До 8 ( преди 4 седмици )
    Нали се разбрахме да не ме боготворите да ме правете толкова богат. Всъщност съм бездомен и живея в кашон под един мост. Нямам роднини и живея сам. Даже нямам и котка като останалите самотници, А сега да се върнем в реалността и да споделиш ВЯРВАНИЯТА си за шефа на ford и дали статията е истина или е фалшива новина, като онази за водородната Тесла?
  • #8
    До 7 ( преди 4 седмици )
    За Джим Фарли ли говориш?
  • #7
    До 7 ( преди 4 седмици )
    Митбъстъра не се крие в панелка, а в селска къщурка строена от дядо текезесар, но манталитета му е същия както си описал
  • #6
    Мда ( преди 4 седмици )
    И пак наскачах жълтопоклоници, които никога не са се качвали в китайска кола. От десетилетие в България се продават такива, но не са си купили. Няма и да си купят. Просто бащите им са възпитани да мразят всичко западно и те са възпитани така. Въпреки, че карат 15 годишни западни дизелаци, при всяка лъч надежда комунистическата звезда да блесне, макар и за малко, те надават вой през китайските си телефончет, скрити в комунистическите панелки. Жалка гледка.
fallback
Последни