fallback

Мъск: Tesla за 25 000 долара няма да има

Автономните системи убиват идеята за такъв автомобил, категоричен е милиардерът

Главният изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск, обяви, че пускането на електромобил на марката с цена от 25 000 долара, не стои на дневен ред. А причината е, че компанията първо трябва да преодолее всички препятствие за постигането на ниво 5 на автономно движение. Това ще отнеме поне няколко години и едва след това може да се мисли за пускането на достъпен електрически модел.

Мъск и Tesla спекулират с идеята за серийна кола за 25 000 долара (наречена от медиите Model 2) още от 2018 г. Досега обаче няма индикациите, че компанията е близо до пускането на такъв електромобил. Това беше потвърдено и от милиардерът, който в разговор за печалбите на марката беше попитан директно: „Кога Tesla ще пуснe обикновена кола за 25 000 долара, който не е Robotaxi?“

„Мисля, че бяхме много ясни - бъдещето на електромобилите е автономно. Твърдим това от години и мнението ни не се е променило. По принцип да имаше обикновен модел за 25 000 долара е глупаво и е в пълно противоречие с това това, в което вярваме“, отговори Мъск.

Трябва да се признае, че шефът на Tesla намекна нещо подобно още през 2020 г., когато заяви, че след 3 години компанията му ще бъде готова да направи кола за 25 000 долара, която да е напълно автономна. Тогава обаче, по една или друга причина, Мъск не спомена, че този автомобил ще бъде без волан и педали, какъвто е Robotaxi.

Логиката на най-богатия човек на планетата е, че ако тази кола бъде направена годна за шофиране, тя няма да бъде „специален автономен автомобил“. Така проектът за създаване на EV за 25 000 долара явно се отлага, докато Tesla не успее да постигне 5 ниво на автономност - нещо, което според експерти в индустрия ще отнеме поне 10 и дори повече години.

Дори ако Tesla успее да усъвършенства технологията, американският производител все още е изправени пред регулаторни изисквания за допускането на напълно автономни превозни средства на пътя, което вероятно няма да се случи скоро.

fallback
  • #12
    До 8 ( преди 4 седмици )
    Ето например аз се аргументирах, защо смятам че тази новина е поредната лъжа на Илон Мъск. На практика беше заповядал Тесла модел У да бъде проектиран без волан и ***. Инженерите бяха ги сложили зад гърба му и се оказа добър ход, защото за миналата година стана най-продавания автомобил в света. Илон Мъск беше обещал че производството му ще започне септември месец 2020 година. Изненадващо ПРОДАЖБИТЕ започнаха половин година ПРЕДИ ОБЕЩАНОТО начало на производството - още март месец 2020
  • #11
    До 8 ( преди 4 седмици )
    Ето потвърждение на предишното ми мнение. Когато някой свръх капацитет няма какво да коментира по темата започва да коментира коментиращите. Освен клевети, обиди и подигравки с коментиращите, други аргументи по темата за бъдещето на евтините електромобили имаш ли? Ще станат ли някога по-евтини от автомобил с ДВГ? Кога смяташ че може да стане това? Кой може да го постигне? Защо смяташ така? Такива аргументи? Или си тук само за заяждането И темата на разговора не те интересува?
  • #10
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Краай, 10 години я чакам но сега вече е доказано, Тесла ще е кола за хора които обичат да се возят и да си рискуват живота заради 5 линиии код.
  • #9
    До 5 ( преди 4 седмици )
    Аз не съм сляп сектант на компания, марка или народност. Моите мнения винаги са стъпвали на железни аргументи, а не на емоции. Аргументи които съм писал стотици пъти и никой не е успял да обори. Не забелязваш ли, че всички казват, че съм прав и никой не може да открие пропуск в аргументите? Не се налага да лъжа като Гост и да се заяждам на лична основа и да сменям темата. Днес съм "сектант" на Тесла, утре на някой китаец, а в други ден на Toyota, защото е успяла да произведе твърдотелната батер
  • #8
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Алтруист се оказва наш Тесльо. Сега изведнъж вече евтини електрички може и да няма, обаче завет има, и ще има, и той ни облагородява с него за наш заупокой. Христос и Мохамед, отдръпнете се настрани, че Мит Бъстър е и Спасителят и светлината, да се свети името му.
  • #7
    До 5 ( преди 4 седмици )
    Колко пъти да ти казвам, че всичките обиди които сипете по мен всъщност са проекции на вас. Всичките прилагателни които се опитвате да ми лепнете всъщност са писани като се гледате в огледалото. Аз мога да изброя стотици лъжи и грешки на Илон Мъск. Мога да си призная че съм направил десетки грешни прогнози, всяка която е била добре аргументирана По време на писането. Все едно да не цитираш как твърдя чв в момента вали сняг. Ами сигурно е било така, когато съм го писал! Защо смяташ че е грешка?
  • #6
    анонимен ( преди 4 седмици )
    От друга страна, всеки човек който поне малко познава Илон Мъск, знае че той е патологичен лъжец, особено когато става въпрос за срокове. Поне аз не знам и един единствен случай в който да е спазил някакъв срок. Тоест още догодина могат да започнат производството, въпреки че казва след няколко години. Точно както модел У трябваше да е без волан и ***
  • #5
    До 3 ( преди 4 седмици )
    А, ето и, че в изблик на гняв изтърва поредното самопризнание "по-голям сектант на Тесла и от мен". А когато хората те наричат Тесльо, зомби и т.н. ревеш - кой, аз ли, аз винаги критикувам тесла, даже повече от всички, Мъск е психопат, луд, точно мен да наричате фен на Тесла - не, въртиопашке, ти не си фен на тесла, както сам се нарече ти си сектант, и то глупав такъв.
  • #4
    До 2 ( преди 4 седмици )
    Сори, че степ ин, както се казва, въртиопашке, но точно ти преди време твърдеше че с Модел 2 ще избият рибата и само почакайте, и гледай какво става и т.н. А това мнение което си изказал описва изцяло теб, ти мразиш марки, ти казваш на хората какво да купуват, ти натякваш какво задължително трябва да е бъдещето на колите, и че Тесла са пророка на това бъдеще. Общо взето се изживяваш като бог в някакъв измислен твой свят в който си всезнаещ. А всъщност си просто въртиопашка и то глупава такава
  • #3
    Гостенино ( преди 4 седмици )
    Ти ще се окажеш по-голям сектант на Тесла и от мен? Казвал съм го стотици пъти преди 2020, когато Тесла работеше 10 години на загуба и можеше да фалира всеки момент. Дори Тесла да фалира и да изчезне като марка, те заедно с Илон Мъск ще останат в историята с това, че направиха електромобилите ЖЕЛАНИ. На този етап всеки който си купува електромобила е ИЗБРАЛ да го купи, а не е ЗАДЪЛЖЕН, както става с хибридите. Желанията не са заради марка или емоции, а заради ТЕХНИЧЕСКИ ВЪЗМОЖНОСТИ.
fallback
Последни