fallback

Мъск: Tesla за 25 000 долара няма да има

Автономните системи убиват идеята за такъв автомобил, категоричен е милиардерът

Главният изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск, обяви, че пускането на електромобил на марката с цена от 25 000 долара, не стои на дневен ред. А причината е, че компанията първо трябва да преодолее всички препятствие за постигането на ниво 5 на автономно движение. Това ще отнеме поне няколко години и едва след това може да се мисли за пускането на достъпен електрически модел.

Мъск и Tesla спекулират с идеята за серийна кола за 25 000 долара (наречена от медиите Model 2) още от 2018 г. Досега обаче няма индикациите, че компанията е близо до пускането на такъв електромобил. Това беше потвърдено и от милиардерът, който в разговор за печалбите на марката беше попитан директно: „Кога Tesla ще пуснe обикновена кола за 25 000 долара, който не е Robotaxi?“

„Мисля, че бяхме много ясни - бъдещето на електромобилите е автономно. Твърдим това от години и мнението ни не се е променило. По принцип да имаше обикновен модел за 25 000 долара е глупаво и е в пълно противоречие с това това, в което вярваме“, отговори Мъск.

Трябва да се признае, че шефът на Tesla намекна нещо подобно още през 2020 г., когато заяви, че след 3 години компанията му ще бъде готова да направи кола за 25 000 долара, която да е напълно автономна. Тогава обаче, по една или друга причина, Мъск не спомена, че този автомобил ще бъде без волан и педали, какъвто е Robotaxi.

Логиката на най-богатия човек на планетата е, че ако тази кола бъде направена годна за шофиране, тя няма да бъде „специален автономен автомобил“. Така проектът за създаване на EV за 25 000 долара явно се отлага, докато Tesla не успее да постигне 5 ниво на автономност - нещо, което според експерти в индустрия ще отнеме поне 10 и дори повече години.

Дори ако Tesla успее да усъвършенства технологията, американският производител все още е изправени пред регулаторни изисквания за допускането на напълно автономни превозни средства на пътя, което вероятно няма да се случи скоро.

fallback
  • #42
    TSLA ( преди 1 месец )
    От къв зор? Те сега Варненските тройки Long Range 300 коня 4х4 са на цената на Зое. Само ги гледайте добре по VIN и на място да не са събирани след ПТП че много бягат, както и да са европейки - да имат CCS. Другото нямате грижи - в EV Clinic Загреб влизат коли на по 5-600 хил. км с оригинална батерия на почти 90%. 21700-те са железни
  • #41
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тесльо ни се сърди, че му се подиграваме и не искаме да си приказваме с него, а той започва своето мнение с откровена лъжа: "Така си и мислех". Тесльо и мислене?! Не, благодаря.
  • #40
    До 40 ( преди 1 месец )
    Освен това тази батерия може да се зарежда и от слънцето, вятъра или от мрежата на място на обекта, без да се ангажира отделен камион и шофьор за транспорт на горива. Само от това знаеш ли колко спестявания ще имат на година?
  • #39
    До 40 ( преди 1 месец )
    Заради функционалната и техническата неграмотност леко си пропуснал фразата бързо зареждане. Ако ще зареждат за 10-20 минути, защо трябва да има по една зарядна станция на 10-те камиона, три багера, валяк и друга тежка техника, след като могат да заредят на една зарядна станция? Една батерия CATL с капацитет 6300 киловатачаса, представлява стандартен контейнер, който може да бъде свален от камиона, за разлика от цистерната, която трябва да идва всеки ден, да зарежда техниката.
  • #38
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хехех тротинетка,до всеки багер зарядна станция,до всеки трактор АЕЦ.
  • #37
    анонимен ( преди 1 месец )
    За тежката техника определено не си прав. Бързото зареждане на батериите решава повечето от недостатъците на електрическите сухоземни превозни средства За летателната вероятно ще използват водород, но и той си има недостатъци. Лек е, но обемист. При батериите е обратното. Заемат по-малко място, но тежат. И двете си имат предимства и недостатъци.
  • #36
    До лудория ( преди 1 месец )
    Подценяваш хората. Ако беше прав, акциите на Тесла нямаше да се сринат след като видяха роботаксито. Искаш ли да се обзаложим, че ще пуснат по-евтин модел на Tesla с волан много преди роботаксито? Илон Мъск безсъмнено е визионер, но като такъв в повечето случаи лети в облаците и му се иска нещата да се случват по-бързо, отколкото е възможно. Най-странното е, че понякога успява, но в 95% от случаите греши в сроковете и то с много.
  • #35
    Лудория ( преди 1 месец )
    А Мъск е напипал ниши и дърпа, дърпа. Колкото може. Щял да ходи на Марс, щял да живее в каравана и какво ли още не. Да, няма нужда от маркетинг, защото той е рекламата (без значение добра или лоша). Говори, колкоото да не заспи и прави бебета. А балаmурниците купуват и го гледат в устата. Преди това беше онзи Джобс, навярно е имало и друго, но тогава бях малък и не съм обръщал значение. Преди 2000 години един Исус зяпали, след това един Мохамед. Хората имат нужда да следват, не да мислят. ;)
  • #34
    Лудория ( преди 1 месец )
    И преди съм писал, ама пак ще пиша, пък ти намери отговор. Какво ще стане с тези машини - самосвали, тирове, трактори, земеделска техника, авиация, хеликоптери, армейска техника, линейки, пожарни, пътностроителна техника, кариерни самосвали (не са на батерии), ако минат на ток?! Отговорът го знаеш, нали, но ще ти подскажа - НЕ МОЖЕ! Електромоторът може, но няма в какво да съхраниш електричеството, което е нужно, като запазиш характеристиките. Засега.
  • #33
    Лудория ( преди 1 месец )
    Моята кола е на бензин/LPG. Освен по-евтино, отделя по-малко вредни вещества. Но се поддържа лесно, евтина е, в нашето градче има две сервиза, в които могат да е ремонтират. Ако е електрическа, не знам кой ще я прави, как ще се поддържа... но в наше село има две Тесла като такси. Ако пак пътувам с тях, ще питам как ги поддържат. Та за тока - не е лошо, но не това електрическо бъдеще чакаме. Освен това, при равни условия в икономиката, електричеството няма шанс срещу бензин/дизел/LPG.
fallback
Последни