fallback

Мъск: Tesla за 25 000 долара няма да има

Автономните системи убиват идеята за такъв автомобил, категоричен е милиардерът

Главният изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск, обяви, че пускането на електромобил на марката с цена от 25 000 долара, не стои на дневен ред. А причината е, че компанията първо трябва да преодолее всички препятствие за постигането на ниво 5 на автономно движение. Това ще отнеме поне няколко години и едва след това може да се мисли за пускането на достъпен електрически модел.

Мъск и Tesla спекулират с идеята за серийна кола за 25 000 долара (наречена от медиите Model 2) още от 2018 г. Досега обаче няма индикациите, че компанията е близо до пускането на такъв електромобил. Това беше потвърдено и от милиардерът, който в разговор за печалбите на марката беше попитан директно: „Кога Tesla ще пуснe обикновена кола за 25 000 долара, който не е Robotaxi?“

„Мисля, че бяхме много ясни - бъдещето на електромобилите е автономно. Твърдим това от години и мнението ни не се е променило. По принцип да имаше обикновен модел за 25 000 долара е глупаво и е в пълно противоречие с това това, в което вярваме“, отговори Мъск.

Трябва да се признае, че шефът на Tesla намекна нещо подобно още през 2020 г., когато заяви, че след 3 години компанията му ще бъде готова да направи кола за 25 000 долара, която да е напълно автономна. Тогава обаче, по една или друга причина, Мъск не спомена, че този автомобил ще бъде без волан и педали, какъвто е Robotaxi.

Логиката на най-богатия човек на планетата е, че ако тази кола бъде направена годна за шофиране, тя няма да бъде „специален автономен автомобил“. Така проектът за създаване на EV за 25 000 долара явно се отлага, докато Tesla не успее да постигне 5 ниво на автономност - нещо, което според експерти в индустрия ще отнеме поне 10 и дори повече години.

Дори ако Tesla успее да усъвършенства технологията, американският производител все още е изправени пред регулаторни изисквания за допускането на напълно автономни превозни средства на пътя, което вероятно няма да се случи скоро.

fallback
  • #18
    До 17 ( преди 3 часа )
    Функционално неграмотен ли си? Къде говоря за Тесла в последните мнения? Даже къде говоря за скъп или евтин модел? Правя сравнение с по-евтин от аналогичен автомобил с ДВГ. Независимо дали става въпрос за по-евтин аналог на porsche или по-евтин аналог на dacia. Струва ти се че се извъртам защото така и не можеш да разбереш аргументите. Не можеш да разбереш че аргументите са си аргументи и нямат с никаква връзка с никаква марка . Не можеш да разбереш че реалността се променя а с нея и аргументит
  • #17
    анонимен ( преди 3 часа )
    Каква дискусия с теб, бе Мите? Ти се въртиш повече от ветропоказател понвреме на буря и whatabout-измът ти е втора природа. Статията е за за евтиния модел на Тесла ри се отплеснА да обясняваш за скъпия и за някаква инфраструктура. Много си функционално грамотен, няма що.
  • #16
    До лудория ( преди 3 часа )
    Но дори електромобила да е по-евтин от автомобил с ДВГ, човека да притежава гараж в който може да се зарежда електромобила и да живее в район където няма проблем със зарядната инфраструктура, не означава че ще има ЖЕЛАНИЕ да си купи електромобил. Желанията са на база емоции, а не на някакви сухи цифри. Тук идва редът на ускорението, пътното поведение, максималната скорост, което също са цифри. Но тези цифри предизвикат емоции. А още по-важно външен вид, материали и усещане. Нужно е РАЗНООБРАЗИЕ
  • #15
    До лудория ( преди 3 часа )
    Разширяването на зарядната инфраструктура, увеличаването на пробега и скоростта на зареждане, и възможността за евтино домашно зареждане също увеличават кръга на покупките, но този път не на база финансови възможности, а на база прагматично мислене.
  • #14
    До лудория ( преди 3 часа )
    Ето че малко по малко ако започнеш да говориш с аргументи и водим някаква градивна дискусия, ще разбереш защо хората биха искали да карат електромобили дори Европа и САЩ. Когато се говори с аргументи, винаги се стига до консенсус за възможни сценарии. Кой сценарий ще стане реалност е съвсем отделен въпрос. Та по въпросите с желанието - покупката на която и да е стока е пресечната точка между желания, възможности и прагматично мислене. Понижаването на цената разширява кръга на ПОКУПКИТЕ.
  • #13
    Лудория ( преди 4 часа )
    Електромобилът като идея не е желан в Европа. В САЩ също не ми се вярва. Имаше доста прости хора с малко пари, които искаха да изпъкнат. Всеки с много пари не си купува Тесла, а други марки с ДВГ. Хората все още желаят Ролс Ройс, Ферари и подобни. Ако направиш статистика на желани автомобили, Тесла няма да присъства. Тойота също. Ония си гони бизнес идеите, а пък вие тук се дракате. Хора без работа преди началото на работния ден. ;)
  • #12
    До 8 ( преди 4 часа )
    Ето например аз се аргументирах, защо смятам че тази новина е поредната лъжа на Илон Мъск. На практика беше заповядал Тесла модел У да бъде проектиран без волан и ***. Инженерите бяха ги сложили зад гърба му и се оказа добър ход, защото за миналата година стана най-продавания автомобил в света. Илон Мъск беше обещал че производството му ще започне септември месец 2020 година. Изненадващо ПРОДАЖБИТЕ започнаха половин година ПРЕДИ ОБЕЩАНОТО начало на производството - още март месец 2020
  • #11
    До 8 ( преди 4 часа )
    Ето потвърждение на предишното ми мнение. Когато някой свръх капацитет няма какво да коментира по темата започва да коментира коментиращите. Освен клевети, обиди и подигравки с коментиращите, други аргументи по темата за бъдещето на евтините електромобили имаш ли? Ще станат ли някога по-евтини от автомобил с ДВГ? Кога смяташ че може да стане това? Кой може да го постигне? Защо смяташ така? Такива аргументи? Или си тук само за заяждането И темата на разговора не те интересува?
  • #10
    анонимен ( преди 4 часа )
    Краай, 10 години я чакам но сега вече е доказано, Тесла ще е кола за хора които обичат да се возят и да си рискуват живота заради 5 линиии код.
  • #9
    До 5 ( преди 4 часа )
    Аз не съм сляп сектант на компания, марка или народност. Моите мнения винаги са стъпвали на железни аргументи, а не на емоции. Аргументи които съм писал стотици пъти и никой не е успял да обори. Не забелязваш ли, че всички казват, че съм прав и никой не може да открие пропуск в аргументите? Не се налага да лъжа като Гост и да се заяждам на лична основа и да сменям темата. Днес съм "сектант" на Тесла, утре на някой китаец, а в други ден на Toyota, защото е успяла да произведе твърдотелната батер
fallback
Последни