fallback

Мъск: Tesla за 25 000 долара няма да има

Автономните системи убиват идеята за такъв автомобил, категоричен е милиардерът

Главният изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск, обяви, че пускането на електромобил на марката с цена от 25 000 долара, не стои на дневен ред. А причината е, че компанията първо трябва да преодолее всички препятствие за постигането на ниво 5 на автономно движение. Това ще отнеме поне няколко години и едва след това може да се мисли за пускането на достъпен електрически модел.

Мъск и Tesla спекулират с идеята за серийна кола за 25 000 долара (наречена от медиите Model 2) още от 2018 г. Досега обаче няма индикациите, че компанията е близо до пускането на такъв електромобил. Това беше потвърдено и от милиардерът, който в разговор за печалбите на марката беше попитан директно: „Кога Tesla ще пуснe обикновена кола за 25 000 долара, който не е Robotaxi?“

„Мисля, че бяхме много ясни - бъдещето на електромобилите е автономно. Твърдим това от години и мнението ни не се е променило. По принцип да имаше обикновен модел за 25 000 долара е глупаво и е в пълно противоречие с това това, в което вярваме“, отговори Мъск.

Трябва да се признае, че шефът на Tesla намекна нещо подобно още през 2020 г., когато заяви, че след 3 години компанията му ще бъде готова да направи кола за 25 000 долара, която да е напълно автономна. Тогава обаче, по една или друга причина, Мъск не спомена, че този автомобил ще бъде без волан и педали, какъвто е Robotaxi.

Логиката на най-богатия човек на планетата е, че ако тази кола бъде направена годна за шофиране, тя няма да бъде „специален автономен автомобил“. Така проектът за създаване на EV за 25 000 долара явно се отлага, докато Tesla не успее да постигне 5 ниво на автономност - нещо, което според експерти в индустрия ще отнеме поне 10 и дори повече години.

Дори ако Tesla успее да усъвършенства технологията, американският производител все още е изправени пред регулаторни изисквания за допускането на напълно автономни превозни средства на пътя, което вероятно няма да се случи скоро.

fallback
  • #32
    Лудория ( преди 4 седмици )
    Запълват сектори, в които са желани. За мен лично, автобусите, заедно с таксита, доставчици, полицейски коли трябва да са на ток в ГОЛЕМИТЕ градове. Но това е личното ми мнение. За личен автомобил - според кефа и възможностите. Против субсидии съм, защото изкривяват пазарите и правят някои компании/държави хегемони, след което те си искат печалбите след време. Против забрани съм, защото дори да има 5-10% пълни ***, другите хора все пак мислят за себе си и биха взели правилно решение.
  • #31
    Лудория ( преди 4 седмици )
    Защо е нежелан продукт е ясно - субсидии, забрани за в бъдещето, вдигане на таксите върху горивата и пак падат продажбите. Разбира се, това не изключва оптимистите и тези, които са си закупили електромобил за икономия според възможностите, както и истински фенове на електромобилите (и те не карат дизелак). Който разбира от икономика, знае едни неща за криви на растеж, първоначално желание и как след билото започва другата посока. Дали ще останат електромобилите - определено.
  • #30
    Хахаххах ( преди 4 седмици )
    Сектанта който сам се определи като голям сектант, твърди че не е сектант и изписал 30 коментара да обеждава всички че не е сектант, въпреки ,че в първия си коментар се самоопределя като сектант. Този трябва да го поканят за експонат в катедра Психология
  • #29
    До 29 ( преди 4 седмици )
    Хе-хе-хе. Антиелектрик и каквото и да е мислене? Оксиморон!
  • #28
    Анонимен ( преди 4 седмици )
    Хехех,МитЕто и критично мислене.
  • #27
    А иначе ( преди 4 седмици )
    Вече ви казах че и в тази статия ви лъжат, защото освен на функционалната ви неграмотност, разчитат и на липсата на критично мислене. Този автомобил е за 25 000 долара, а робо таксито е за 30 000 долара. Дали е един и същ автомобил? Илон ви лъже както си иска, а вие ВЯРВАТЕ. Но защо ли няма изненадани, че вярвате на всяка лъжа КОЯТО ВИ ХАРЕСВА. Критичното ви мислене се свежда до това дали казаното ви харесва. Щом ви харесва значи истина. Ако някой физичен закон не ви харесва е лъжа!
  • #26
    До 25 ( преди 4 седмици )
    Дали е възможно да зададеш един и същ въпрос на 50 различни Ника - през коя година от геометричната прогресия за 50% ръст от 2014 година Тесла няма да може да продадех толкова бройки за шест години да не получа нито един отговор? Каква е статистическата вероятност това да са 50 различни човека и никой от тях да не отговори? А, господин психопат? Само за един единствен ден изброих 34 твой лъжи, като си го поставих за цел да броя. Посочихте ги една по една в момента не казването и не отрече
  • #25
    До 25 ( преди 4 седмици )
    Ако всички тези хора вярват в перпетУУМмобиле, плоската земя и вярват че Исак Нютон е измамник, А един единствен човек се опитва да ги убеди от години че грешат и остава неразбран, кой е вероятно да е прав единия или многото? А каква е вероятността тези много хора които се крият зад много никове да са много хора наистина, а не един или няколко агресивни психопата които се опитват с клевети, обиди, че дори и закани за саморазправа да изгонят от коментарите всеки който мисли различно от тях?
  • #24
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Тротинетка,кое е по вероятно? Много хора да не разберат един човек или обратното?
  • #23
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Тротинетка, надеждата за евтина Тесла се изпари.Как ще постигнат 20 милиона продажби,като няма евтина Тесла, надеждата на тесларите.
fallback
Последни