fallback

Хибридите за първи път са най-продаваните коли в Европа

Автомобилите със смесено задвижване изпревариха бензиновите модели

Електрическите автомобили записват ръст с 13,9% на пазара в Европа през септември в сравнение със същия месец на миналата година, което означава общо 213 443 продажби. Въпреки това обаче те все още са на минус за деветте месеца на тази година. Точно обратното се случва с хибридните модели, което записаха исторически рекорд през миналия месец.

Всъщност за първи път в историята хибридите бяха най-продаваните в Европа, изпреварвайки бензиновите модели. Статистиката показва, че през септември в държавите от ЕС, както и страните от ЕАСТ (Исландия, Норвегия и Швейцария) и Великобритания, са регистрирани 337 168 хибридни автомобила, което е с 12,3% повече в сравнение с 335 842 през септември 2023 г. От друга страна, бензиновите модели са паднали с 18,8% - от 450 491 на 329 207 регистрации.

Повече от 121 000 бройки са „загубени“, благодарение на общия спад на автомобилния пазар в Европа (-4,2% през последния месец). Любопитното е, че докато продажбите на електрически и хибридни автомобили (леки хибриди и пълни хибриди) се увеличават, plug-in хибридите (-11,7%) губят позиции. Същото се отнася и за дизелите, при които през септември се отчита спад с 23,9% спрямо същия месец на 2023 г.

Ако се гледат данните за първите 9 месеца на годината, бензиновите автомобили продължават да водят в класацията на предпочитаните горива с 3 337 265 продажби, следвани плътно от хибридите - 3 008 233. Резултатите са близки, но бензинът губи 5,6% от пазарния си дял, докато хибридите са го увеличили с 19,2%. При подобни темпове няма да е изненада, ако до края на годината има промяна на върха.

Продажби на различните задвижвания през септември:

Хибриди - 377 168 единици (32,8% пазарен дял)

Бензин - 329 207 единици (29,8% пазарен дял)

Електромобили - 213 443 единици (17,3% пазарен дял)

Дизел - 93 304 единици (10,4% пазарен дял)

Plug-in хибриди - 81 321 единици (6,8% пазарен дял)

Други (LPG, метан, водород) - 23 640 единици (2,9% пазарен дял)

От друга страна, достатъчно е да погледнете класацията на най-продаваните автомобили в Европа през септември 2024 г., за да добиете представа за предпочитанията на европейските автомобилисти. Лидер отново е Tesla Model Y, следван от Renault Clio (на снимката), което се предлага като хибрид, и Dacia Sandero, което няма електрифицирана версия.

В първите 25 позиции единствените нехибридни модели, освен Sandero, са Peugeot 208 (бензин или електрически), Volkswagen Polo (само с ДВГ), Opel Corsa (бензинов или електрически), Peugeot 2008 (бензинов или електрически). ), Volkswagen T-Roc (само с ДВГ) и MINI.

fallback
  • #36
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Онези същите които вярват че с пет литра водород могат да се изминат 1360 км и го изтъкват като факт. За рук това било неоспорим факт и той говорил само с такива факти и се ядосва защо не му вярват. Допускам че и твоите "факти" са такива. И да ти припомня че най-голям пазарен успех имат остарели технологии, които се продават на ниски цени.
  • #35
    До пръцльо ( преди 4 седмици )
    Наистина е така. Харчи само 1 на 100 нали? Токът не се брои. А когато се засича ток не се брои бензина. Много удобно и икономично. Същото онова перпето мобиле, за което ви се подигравам постоянно. Абсурдно е да е по-икономичен на ток. Абсурдно. Технически неграмотни хора вярват на тези на митове
  • #34
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Само ти изпускаш безгрешни пръдни, нали?
  • #33
    Hvaliprats ( преди 4 седмици )
    Тротинетка, именно Приус с технологиите отпреди 15 години е по-ефективен на ток от най-модерните електромобили. Смятай колко напред са Тойота. Иначе Сикст и Хертц също решиха "по избор" да понакупят електромобили и се понабутаха с няколко милиарда. Сега ще им държи хладно поне няколко години. Разбира се, всеки е свободен да повтори грешката им.
  • #32
    до долния ( преди 4 седмици )
    Че кой е луд да прави двг на водород като може да чолзва ел двг и горивни клетки
  • #31
    До 30 ( преди 4 седмици )
    Объркал си се нещо! Партията забранява вредните емисии. Даже искат да правят вратичка синтетичното гориво да го водят без емисии. Никой никъде не е забранил ДВГ на водород примерно. Щом покрива емисиите не е проблем, че е ДВГ.
  • #30
    Друг Гост ( преди 4 седмици )
    До 24 - нали политическата повеля на Партията, взета на Конгреса,е да няма ДВГ и ще го забраняват. За да видим как се изпълнява решението на Партията, всички коли с ДВГ трябва да са в една група - като забранят ДВГ няма да има хибриди.
  • #29
    До пръцльо ( преди 4 седмици )
    За кои нови технологии говориш? За онези на Toyota prius от преди 15 години? Същата отмираща технология, която съществува единствено и само заради регулациите? Онази технология която са принудени да купуват клиентите? Нали точно според вас в технология която се крепи единствено и само на регулации няма бъдеще? Хибридите са точно такава технология - никой не ги иска по желание. От друга страна клиентите на електромобилите имат избор, но прескачат ерата на хибрида. Купуват електрически автомобил
  • #28
    Hvaliprats ( преди 4 седмици )
    С други думи Тойота пак уцелиха правилната стратегия. Е, това е предимството да си технологичен лидер и да знаеш кога на коя технология да заложиш. За сравнение, заложилите прибързано на електромобили като ВАГ, сега затварят фабрики, уволняват работници, продажбите спадат, а на всичко отгоре ще плащат и глоби за непокриване на емисиите.
  • #27
    Факт ( преди 4 седмици )
    И пак както и в Сащ плъг ин хибридите падат сиреч Бушидо Тайода да се ухапе.Второ в Сащ електричките поради високият стандард на живот в Европа незареждяемите хибриди поради ниската покупателна способност А дизела официялно умря само 10% от 50% през 2015
fallback
Последни