fallback

Хибридите за първи път са най-продаваните коли в Европа

Автомобилите със смесено задвижване изпревариха бензиновите модели

Електрическите автомобили записват ръст с 13,9% на пазара в Европа през септември в сравнение със същия месец на миналата година, което означава общо 213 443 продажби. Въпреки това обаче те все още са на минус за деветте месеца на тази година. Точно обратното се случва с хибридните модели, което записаха исторически рекорд през миналия месец.

Всъщност за първи път в историята хибридите бяха най-продаваните в Европа, изпреварвайки бензиновите модели. Статистиката показва, че през септември в държавите от ЕС, както и страните от ЕАСТ (Исландия, Норвегия и Швейцария) и Великобритания, са регистрирани 337 168 хибридни автомобила, което е с 12,3% повече в сравнение с 335 842 през септември 2023 г. От друга страна, бензиновите модели са паднали с 18,8% - от 450 491 на 329 207 регистрации.

Повече от 121 000 бройки са „загубени“, благодарение на общия спад на автомобилния пазар в Европа (-4,2% през последния месец). Любопитното е, че докато продажбите на електрически и хибридни автомобили (леки хибриди и пълни хибриди) се увеличават, plug-in хибридите (-11,7%) губят позиции. Същото се отнася и за дизелите, при които през септември се отчита спад с 23,9% спрямо същия месец на 2023 г.

Ако се гледат данните за първите 9 месеца на годината, бензиновите автомобили продължават да водят в класацията на предпочитаните горива с 3 337 265 продажби, следвани плътно от хибридите - 3 008 233. Резултатите са близки, но бензинът губи 5,6% от пазарния си дял, докато хибридите са го увеличили с 19,2%. При подобни темпове няма да е изненада, ако до края на годината има промяна на върха.

Продажби на различните задвижвания през септември:

Хибриди - 377 168 единици (32,8% пазарен дял)

Бензин - 329 207 единици (29,8% пазарен дял)

Електромобили - 213 443 единици (17,3% пазарен дял)

Дизел - 93 304 единици (10,4% пазарен дял)

Plug-in хибриди - 81 321 единици (6,8% пазарен дял)

Други (LPG, метан, водород) - 23 640 единици (2,9% пазарен дял)

От друга страна, достатъчно е да погледнете класацията на най-продаваните автомобили в Европа през септември 2024 г., за да добиете представа за предпочитанията на европейските автомобилисти. Лидер отново е Tesla Model Y, следван от Renault Clio (на снимката), което се предлага като хибрид, и Dacia Sandero, което няма електрифицирана версия.

В първите 25 позиции единствените нехибридни модели, освен Sandero, са Peugeot 208 (бензин или електрически), Volkswagen Polo (само с ДВГ), Opel Corsa (бензинов или електрически), Peugeot 2008 (бензинов или електрически). ), Volkswagen T-Roc (само с ДВГ) и MINI.

fallback
  • #26
    До 23 ( преди 4 седмици )
    Както писах и в предишното си мнение, има места по света, на които инфраструктурата за зареждане на електромобили наистина е проблем. Точно както беше проблем само преди 2 години в България. Но съм съгласен, че това е временен проблем, на който се предава прекалено голямо значение. С течение на времето, дори на места където в момента няма проблеми със зарядната инфраструктура, ще започнат да се появяват когато електромобилите станат повече, но това пак ще са временни проблеми.
  • #25
    Чичо Кольо ( преди 4 седмици )
    Браво 20ти!!!! НАЙ-НАКРАЯ някой да потвърди, че хората не си правят труда да се информират, но пък имат мнение за всичко!!! И аз да допълня ние не харесваме нови технологии- във всичко ново се съмняваме и чакаме някой друг да си купи, та да видим от него.......Има толкова много достъпна информация вече (вярно повечето на английски) и може да се проучи, провери, и сравни с опита на други хора из света. Ама ние сме най-умни и знаме всичко, бате!!!!
  • #24
    До 22 ( преди 4 седмици )
    Чакай сега че съвсем се обърках. Значи твърдиш че хибридите са са автомобил с ДВГ, но не са електромобили дори да се зареждат в контакта? Намирисва ми на двоен аршин. Хибридите са толкова автомобил с ДВГ колкото и електромобили - не са нито едното от двете. Хибридите са си отделна категория автомобили и не трябва да се смесват.
  • #23
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Каква липсваща инфраструктура? Тя е мит, създаден и активно поддържан от петролната индустрия и изостаналите автомобилни компании като Тойотка, заедно с други митове, като например, че енергетиката на държавите ще се срине за една нощ и ще настане апокалипсис. Плъгинът решава несъществуващ проблем.
  • #22
    Друг Гост ( преди 4 седмици )
    До 20 - защо реши така?!? Във 7 съм казал, че за мен електромобил е такъв който няма ДВГ. Не съм съгласен, че е най лошото от двата свята и съм съгласен, че решава проблемите с липсваща инфраструктура.
  • #21
    До 21 ( преди 4 седмици )
    Проучването е математически модел, който работи с факти. Всичко останало с вярвания като на антиматематиците антиелектрици.. ако твоите приятели са направили проучването си преди 2 години, то напълно основателно са си купили плъгин хибриди, защото по онова време бърза зарядна станция означаваше 50 kW и въпреки това бяха рядкост. Същото проучване направено днес, ще има коренно различен резултат. Масовите 150kW зарядни които са през 30-40 км вече се броят за бавни. По възможност се избягват.
  • #20
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Факт е, че голяма част от обществото е колебливо. Имам приятели и с плъгини, и с електромобили. Тези, които си направиха проучванията и не ги беше страх, си купиха електромобили. Неуверените си купиха плъгини. Реално първите нямат никакви проблеми. Ако обществото беше по-добре информирано, плъгините въобще нямаше да съществуват.
  • #19
    До 19 ( преди 4 седмици )
    Да разбирам ли че за тебе плъгинхибридът е електромобил? За мен въпреки че се зарежда в контакта, не бих го нарекъл електромобил, А в най-лошия случай автомобил който се зарежда от контакт. Компромисна технология, която взима най-лошото от двата свята и плащаш и за двете технологии. Технология чиято единствена цел е да реши проблемите с липсващата зарядна инфраструктура за електромобили. На местата на които бъде решен проблемът с инфраструктурата, плъгин-хибридите автоматично стават ненужни.
  • #18
    Друг Гост ( преди 4 седмици )
    До 17 - има малка разлика - кое е основното задвижване. При мекия хибрид изобщо не може да се движи само на ток без ДВГ, а при плъгина до към 100км.
  • #17
    До 16 ( преди 4 седмици )
    Добра гледна точка. Ще я ползвам! Абсолютно си прав, че никой не принуждава някой да си купи електромобил до 2035, но няма да има избор да не си купи хибрид, което ще е задължително от 2025 година нататък при приемане на евро 07. Политиците ще задължат всички да си купуват хибриди и само по желание могат да ги заменят с чист електромобил, което е ИЗБОР поне до 2035 още 10 години, а не по ПРИНУДА днес. Електромобили по ПРИНУДА ще се купуват чак след 2035.
fallback
Последни