fallback

Хибридите за първи път са най-продаваните коли в Европа

Автомобилите със смесено задвижване изпревариха бензиновите модели

Електрическите автомобили записват ръст с 13,9% на пазара в Европа през септември в сравнение със същия месец на миналата година, което означава общо 213 443 продажби. Въпреки това обаче те все още са на минус за деветте месеца на тази година. Точно обратното се случва с хибридните модели, което записаха исторически рекорд през миналия месец.

Всъщност за първи път в историята хибридите бяха най-продаваните в Европа, изпреварвайки бензиновите модели. Статистиката показва, че през септември в държавите от ЕС, както и страните от ЕАСТ (Исландия, Норвегия и Швейцария) и Великобритания, са регистрирани 337 168 хибридни автомобила, което е с 12,3% повече в сравнение с 335 842 през септември 2023 г. От друга страна, бензиновите модели са паднали с 18,8% - от 450 491 на 329 207 регистрации.

Повече от 121 000 бройки са „загубени“, благодарение на общия спад на автомобилния пазар в Европа (-4,2% през последния месец). Любопитното е, че докато продажбите на електрически и хибридни автомобили (леки хибриди и пълни хибриди) се увеличават, plug-in хибридите (-11,7%) губят позиции. Същото се отнася и за дизелите, при които през септември се отчита спад с 23,9% спрямо същия месец на 2023 г.

Ако се гледат данните за първите 9 месеца на годината, бензиновите автомобили продължават да водят в класацията на предпочитаните горива с 3 337 265 продажби, следвани плътно от хибридите - 3 008 233. Резултатите са близки, но бензинът губи 5,6% от пазарния си дял, докато хибридите са го увеличили с 19,2%. При подобни темпове няма да е изненада, ако до края на годината има промяна на върха.

Продажби на различните задвижвания през септември:

Хибриди - 377 168 единици (32,8% пазарен дял)

Бензин - 329 207 единици (29,8% пазарен дял)

Електромобили - 213 443 единици (17,3% пазарен дял)

Дизел - 93 304 единици (10,4% пазарен дял)

Plug-in хибриди - 81 321 единици (6,8% пазарен дял)

Други (LPG, метан, водород) - 23 640 единици (2,9% пазарен дял)

От друга страна, достатъчно е да погледнете класацията на най-продаваните автомобили в Европа през септември 2024 г., за да добиете представа за предпочитанията на европейските автомобилисти. Лидер отново е Tesla Model Y, следван от Renault Clio (на снимката), което се предлага като хибрид, и Dacia Sandero, което няма електрифицирана версия.

В първите 25 позиции единствените нехибридни модели, освен Sandero, са Peugeot 208 (бензин или електрически), Volkswagen Polo (само с ДВГ), Opel Corsa (бензинов или електрически), Peugeot 2008 (бензинов или електрически). ), Volkswagen T-Roc (само с ДВГ) и MINI.

fallback
  • #16
    До 7 ( преди 4 седмици )
    "Друг Гост ( преди 47 минути )До 6 - електромобилите са с 17.3% пазарен дял - всички други имат ДВГ. Освен това има милиони ДВГ които са по пътищата на света" Това е абсолютно същото като да твърдя, че освен бензиновите, дизеловите и LPG автомобилите, които имат около 40% пазарен дял, всички останали имат електродвигатели и следователно са електромобили. Много добре знаеш, че и двете твърдения не са вярни и затова са разделени в отделни категории. Чистите хибриди не са нито ДВГ нито електромоб ...
  • #15
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Ироничното е, че тойоткаджийчетата ни втълпяват, че политиците налагали електромобилите насила, а никой не си е купил такъв без собствено желание. За разлика от тях, почти всички шофьори на хибриди са ги закупили по принуда.
  • #14
    Гостенино ( преди 4 седмици )
    "Гост ( преди 37 минути )Да ти цитирам Екселските таблици с твоите "прогнози" до 2030 година за 20 млн.Тесли." няма как да дадеш такъв цитат защото аз не съм антиматематик. Няма геометрична прогресия в която при 50% ръст и 20 милиона продажби през 2030 година, за 2024 година да трябва да бъдат продадени 3 милиона. Нов за сметка на това Ти си функционално неграмотен антиматематик, който не прави разлика между моя ПРОГНОЗА преди 4 г. и ОБЕЩАНИЕ на Тесла, което не е нито прогноза, нито обещание
  • #13
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Едно е да искаш нещо, друго е да ти го наложат на сила. В момента избирам градски автомобил - почти всички модели вече се предлагат само с хибридни ДВГ, от лек хибрид нагоре. Някои имат едно нехибридно предложение, което е нещо от типа на 90 к.с. на 1300 кг кола, т.е. подигравка. Догодина и аз ще бъда в статистиката като "избрал" хибрид. С други думи, тойоткаджийчетата се радват преждевременно.
  • #12
    анонимен ( преди 4 седмици )
    "Ще слушате Акио Тойода." Слушаме го, смеем се, забавляваме се на шегите му, а след това се връщаме в реалността. Добър комик е.
  • #11
    Гост ( преди 4 седмици )
    Адреналинката електричка математичка,при 17% дял на електрокарите,колко процента остават за ДВГ ?
  • #10
    Гост ( преди 4 седмици )
    Защо Мъск се обърна на 180 градуса и се интересува от "глупавото гориво" водород?
  • #9
    Гост ( преди 4 седмици )
    Теслю митичен, ДВГ си отива вследствие от забрани.Електрокара не може да се наложи по пазарни условия без субсидии, въглеродни квоти и забрани.
  • #8
    Гост ( преди 4 седмици )
    Да ти цитирам Екселските таблици с твоите "прогнози" до 2030 година за 20 млн.Тесли.
  • #7
    Друг Гост ( преди 4 седмици )
    До 6 - електромобилите са с 17.3% пазарен дял - всички други имат ДВГ. Освен това има милиони ДВГ които са по пътищата на света.
fallback
Последни