fallback

Хибридите за първи път са най-продаваните коли в Европа

Автомобилите със смесено задвижване изпревариха бензиновите модели

Електрическите автомобили записват ръст с 13,9% на пазара в Европа през септември в сравнение със същия месец на миналата година, което означава общо 213 443 продажби. Въпреки това обаче те все още са на минус за деветте месеца на тази година. Точно обратното се случва с хибридните модели, което записаха исторически рекорд през миналия месец.

Всъщност за първи път в историята хибридите бяха най-продаваните в Европа, изпреварвайки бензиновите модели. Статистиката показва, че през септември в държавите от ЕС, както и страните от ЕАСТ (Исландия, Норвегия и Швейцария) и Великобритания, са регистрирани 337 168 хибридни автомобила, което е с 12,3% повече в сравнение с 335 842 през септември 2023 г. От друга страна, бензиновите модели са паднали с 18,8% - от 450 491 на 329 207 регистрации.

Повече от 121 000 бройки са „загубени“, благодарение на общия спад на автомобилния пазар в Европа (-4,2% през последния месец). Любопитното е, че докато продажбите на електрически и хибридни автомобили (леки хибриди и пълни хибриди) се увеличават, plug-in хибридите (-11,7%) губят позиции. Същото се отнася и за дизелите, при които през септември се отчита спад с 23,9% спрямо същия месец на 2023 г.

Ако се гледат данните за първите 9 месеца на годината, бензиновите автомобили продължават да водят в класацията на предпочитаните горива с 3 337 265 продажби, следвани плътно от хибридите - 3 008 233. Резултатите са близки, но бензинът губи 5,6% от пазарния си дял, докато хибридите са го увеличили с 19,2%. При подобни темпове няма да е изненада, ако до края на годината има промяна на върха.

Продажби на различните задвижвания през септември:

Хибриди - 377 168 единици (32,8% пазарен дял)

Бензин - 329 207 единици (29,8% пазарен дял)

Електромобили - 213 443 единици (17,3% пазарен дял)

Дизел - 93 304 единици (10,4% пазарен дял)

Plug-in хибриди - 81 321 единици (6,8% пазарен дял)

Други (LPG, метан, водород) - 23 640 единици (2,9% пазарен дял)

От друга страна, достатъчно е да погледнете класацията на най-продаваните автомобили в Европа през септември 2024 г., за да добиете представа за предпочитанията на европейските автомобилисти. Лидер отново е Tesla Model Y, следван от Renault Clio (на снимката), което се предлага като хибрид, и Dacia Sandero, което няма електрифицирана версия.

В първите 25 позиции единствените нехибридни модели, освен Sandero, са Peugeot 208 (бензин или електрически), Volkswagen Polo (само с ДВГ), Opel Corsa (бензинов или електрически), Peugeot 2008 (бензинов или електрически). ), Volkswagen T-Roc (само с ДВГ) и MINI.

fallback
  • #6
    Гостенино ( преди 4 седмици )
    Фактите са, че на ДВГ не му остава много живот и вече пазарния му дял е около 40% и продължава да пада стремглаво. Въпреки фанфарите за срив на продажбите на електромобили, пазарният дял на автомобилите които се включват в контакта вече е 24% и расте. Фактите са, че прогнозите на гуруто Тойода, че НИКОГА, НИКОГА, НИКОГА, НИКОГА, НИКОГА, електрическите автомобили няма да задминат 30% пазарен дял и бъдещето е на водорода очевидно не са вярни. Ти продължавай да го СЛУШАШ и да му ВЯРВАШ.
  • #5
    Гостенино ( преди 4 седмици )
    За разлика от тебе който не искаш да слушаш Илон Мъск, мнението на електриците, не искаш и да чуваш за физика и математика и най-мразения от тебе човек е Исак Нютон, защото единственият който слушаш е Акио Тойода, то за нас не е проблем да слушаме когото и да било, включително тебе и твоя идол Акио и са ми да ИЗБЕРЕМ, на кого да повярваме. Изборът на един интелигентен човек никога не се свежда до това да ВЯРВА само на това което му харесва. Той ВЯРВА на ФАКТИ И НА ИСТИНАТА, а не на ЛИЧНОСТИ.
  • #4
    MythBuster=idiot ( преди 4 седмици )
    Не е верно! Тесла е номер 1, статистически е доказано.
  • #3
    Гост ( преди 4 седмици )
    Ще слушате Акио Тойода.
  • #2
    Друг Гост ( преди 4 седмици )
    Е то почти няма вече нехибрид - не виждам какво се хвалят?!? Като са направили почти всички хибриди и са вдигнали цените и 121 000 по-малко продажби. Някои фирми спряха да слагат дизели. Един вид класацията е на какво има, а не какво искат потребителите.
  • #1
    анонимен ( преди 4 седмици )
    майлд-хибрид сигурно се брои, не това не е хибрид.
fallback
Последни