„Автоматици“, „роботи“, CVT - всички тези видове автоматични трансмисии имат своите предимства и недостатъци. Какво обаче се случва, ако именно последното се прояви, при това внезапно? Експерти от AutoSpetsCenter посочиха в какви случаи може да се задейства аварийния режим в тези скоростни кутии и какво трябва да се направи.
Когато се активира аварийният режим на работа на автоматичната скоростна кутия, автомобилът спира да реагира на натискане на педала за газта и губи динамика. Ако автоматичната скоростна кутия е влязла в авариен режим на работа, това може да означава сериозни неизправности, включително механични повреди на корпуса на агрегата, износване на преобразувателя на въртящия момент, разрушаване на трансмисионни елементи или замърсяване на тялото на клапана.
Също така могат да възникнат ограничения в работата на тази скоростна кутия, ако окабеляването е повредено, захранването е нестабилно или ако температурните сензори и входящият вал са повредени.
Преминаването на автоматичната трансмисия в авариен режим може да бъде причинено от механични и хидравлични неизправности, недостиг на трансмисионна течност или ниска ефективност на блока за управление. Ако аварийната работа на кутията е свързана с повреда на основните части и възли, включително хидравличния агрегат, температурния датчик или индикатора за въртене на вала, ще са необходими сериозни ремонти.
Това означава, че може да има много причини за неизправността на това устройство и собственикът на автомобила не винаги може самостоятелно да идентифицира източника на проблема. За точна диагноза е най-добре да се свържете със специалист, като това трябва да стане възможно най-скоро. Има голяма вероятност някои компоненти да се нуждаят от подмяна. В същото време, ако има явна неизправност на автоматичната трансмисия, трябва да продължите да карате с ниска скорост - около 60 км/ч.
Вече в сервизния център техниците ще могат бързо да извършат пълна диагностика - съвременните автомобили с автоматична скоростна кутия от всякакъв тип са оборудвани с електронен контролен блок, който ви позволява да идентифицирате повредата чрез код за грешка.
Трябва обаче да сте наясно, че ежедневната работа на трансмисия в авариен режим, ще доведе до бързо износване на повредените елементи, което ще наложи да се предприемат драстични мерки, включително подмяна на кабели, електронно оборудване и дори цялата трансмисия, предупреждават експертите.
Ако има неизправност в работата на вариатора или „роботизираната“ скоростна кутия, тогава причината за повредата може да бъде идентифицирана почти веднага. На таблото пред- шофьора ще се появи сигнал с код за грешка. Въпреки това, посещението в сервизния център, ако възникнат проблеми с тези скоростни кутии, все още не може да бъде избегнато. Като цяло те се считат за най-малко надеждни, като това се отнася най-вече за CVT.
Факт е, че именно при CVT се наблюдава общата тенденция - производителите на автомобили започнаха да произвеждат единици с кратък експлоатационен живот, за да стимулират търсенето. Затова и тези скоростни кутии имат редица слабости. Случва се кола с тази скоростна кутия да има много малък пробег, но трансмисията да е ремонтирана повече от веднъж.
За да се намали изключително рискът от поредна повреда на вариатора, изискваща дълъг и сложен основен ремонт, експертите препоръчват да се придържате към прости правила. На първо място, избирайте внимателно своето двигателно масло и винаги пълнете само това, което е най-подходящо. Освен това е препоръчително да изключите рязкото ускорение от стила си на шофиране и да се движите плавно. Ако е възможно, не допускайте плъзгане и превъртане на колелата, тъй като в случая със CVT те могат да навредят допълнително.