fallback

Какво се прави, ако автоматичната скоростна кутия влезе в авариен режим

В повечето случаи единственото правилно решение е незабавно посещение на сервиз

„Автоматици“, „роботи“, CVT - всички тези видове автоматични трансмисии имат своите предимства и недостатъци. Какво обаче се случва, ако именно последното се прояви, при това внезапно? Експерти от AutoSpetsCenter посочиха в какви случаи може да се задейства аварийния режим в тези скоростни кутии и какво трябва да се направи.

Когато се активира аварийният режим на работа на автоматичната скоростна кутия, автомобилът спира да реагира на натискане на педала за газта и губи динамика. Ако автоматичната скоростна кутия е влязла в авариен режим на работа, това може да означава сериозни неизправности, включително механични повреди на корпуса на агрегата, износване на преобразувателя на въртящия момент, разрушаване на трансмисионни елементи или замърсяване на тялото на клапана.

Също така могат да възникнат ограничения в работата на тази скоростна кутия, ако окабеляването е повредено, захранването е нестабилно или ако температурните сензори и входящият вал са повредени.

Преминаването на автоматичната трансмисия в авариен режим може да бъде причинено от механични и хидравлични неизправности, недостиг на трансмисионна течност или ниска ефективност на блока за управление. Ако аварийната работа на кутията е свързана с повреда на основните части и възли, включително хидравличния агрегат, температурния датчик или индикатора за въртене на вала, ще са необходими сериозни ремонти.

Това означава, че може да има много причини за неизправността на това устройство и собственикът на автомобила не винаги може самостоятелно да идентифицира източника на проблема. За точна диагноза е най-добре да се свържете със специалист, като това трябва да стане възможно най-скоро. Има голяма вероятност някои компоненти да се нуждаят от подмяна. В същото време, ако има явна неизправност на автоматичната трансмисия, трябва да продължите да карате с ниска скорост - около 60 км/ч.

Вече в сервизния център техниците ще могат бързо да извършат пълна диагностика - съвременните автомобили с автоматична скоростна кутия от всякакъв тип са оборудвани с електронен контролен блок, който ви позволява да идентифицирате повредата чрез код за грешка.

Трябва обаче да сте наясно, че ежедневната работа на трансмисия в авариен режим, ще доведе до бързо износване на повредените елементи, което ще наложи да се предприемат драстични мерки, включително подмяна на кабели, електронно оборудване и дори цялата трансмисия, предупреждават експертите.

Ако има неизправност в работата на вариатора или „роботизираната“ скоростна кутия, тогава причината за повредата може да бъде идентифицирана почти веднага. На таблото пред- шофьора ще се появи сигнал с код за грешка. Въпреки това, посещението в сервизния център, ако възникнат проблеми с тези скоростни кутии, все още не може да бъде избегнато. Като цяло те се считат за най-малко надеждни, като това се отнася най-вече за CVT.

Факт е, че именно при CVT се наблюдава общата тенденция - производителите на автомобили започнаха да произвеждат единици с кратък експлоатационен живот, за да стимулират търсенето. Затова и тези скоростни кутии имат редица слабости. Случва се кола с тази скоростна кутия да има много малък пробег, но трансмисията да е ремонтирана повече от веднъж.

За да се намали изключително рискът от поредна повреда на вариатора, изискваща дълъг и сложен основен ремонт, експертите препоръчват да се придържате към прости правила. На първо място, избирайте внимателно своето двигателно масло и винаги пълнете само това, което е най-подходящо. Освен това е препоръчително да изключите рязкото ускорение от стила си на шофиране и да се движите плавно. Ако е възможно, не допускайте плъзгане и превъртане на колелата, тъй като в случая със CVT те могат да навредят допълнително.

fallback
  • #11
    Val ( преди 4 седмици )
    Бъра бъра бъра,някой написа нещо като нищо. Та да ви кажа, забравете ги автоматичните, България е за мануелни,това на което казваме ръчка. CVT са най-добрите,но и те трудно издържат на балканските пътища. А електрокарите тепърва ще страдат от "а нагоре,а надолу"
  • #10
    Хайл14/88 ( преди 4 седмици )
    #8 Гошо,ако изключи основната система почва едно молене и псуване докато се пада :)
  • #9
    До 1 ( преди 4 седмици )
    Кашкая отдавна не е японски, а Рено!
  • #8
    Гошо ( преди 1 месец )
    Хора който са виждали коли на картинка ще обясняват какво аджеба се прави при "авариен режим"Я ми кажи какво се прави като изключи основната система на хеликоптера ,че ще купувам идните дни
  • #7
    Fury ( преди 1 месец )
    "избирайте внимателно своето двигателно масло и винаги пълнете само това, което е най-подходящо" Добър съвет за двигателя, но няма общо със скоростната кутия!
  • #6
    Ss ( преди 1 месец )
    Карам я, докато се счупи, после ще му мисля. За ремонта ми казаха от 4 до 7.хил, така че може и на скрап
  • #5
    Газко Уазков ( преди 1 месец )
    За първи път чувам, че надеждността на АСК е в пряка зависимост от моторното масло! Благодаря!
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    оставаш да изстине маслото и си променяш стила на шофиране
  • #3
    бачо Кольо ( преди 1 месец )
    И всъщност не казаха какво се прави ако влезе в авариен режим автоматика.Това ,че трябва да се отиде сервиз и баба го знае.
  • #2
    Дфен ( преди 1 месец )
    Напротив
fallback
Последни