fallback

Нова батерия обещава 300 км пробег за 5 минути зареждане

Устройството на ProLogium е готово за серийно производство

На автомобилното изложение в Париж тайванската компания ProLogium представи обещаваща тягова литиева батерия. Това, което отличава ProLogium от други подобни продукти, е нейният силициев композитен анод. Този елемент позволява да се увеличи както енергийната плътност в батерията, така и скоростта на зареждане.Така, според тайванците, за 5 минути зареждане обещаващата батерия натрупва енергия за пробег от 300 км, което я доближава по удобство до зареждането на автомобил с двигател с вътрешно горене.

Според разработчика, новата батерия осигурява плътност на съхранение на енергия от 321 Wh/kg. За сравнение, батерията от 53 kWh на електрическия автомобил Hyundai Ioniq 6 обещава 153 Wh/kg, а акумулаторната клетка Tesla 4680, според експерти, може да съхранява 232,5 Wh/kg.

Що се отнася до скоростта на зареждане на „силиконовата“ батерия ProLogium, за 5 минути батерията набира капацитет от 5% до 60% от пълния си капацитет, а за само 8.5 минути батерията се зарежда до 80%. ProLogium твърди, че това зареждане е с 80% по-бързо от зареждането на батериите, които вече са на пазара.

Това е особено важно за собствениците на електрически превозни средства, които често се чудят как и къде бързо да възстановят капацитета на батерията на своя електромобил, без да стоят на опашки на зарядни станции? Също така си струва да се отбележи, че новите тягови батерии ProLogium имат модулен дизайн, което би трябвало да ги направи по-лесни за ремонт и рециклиране, потенциално спомагайки за намаляване на разходите за притежаване на електрически превозни средства.

ProLogium също обяви, че преминава от етапа на проучване и развитие към комерсиализация на своите енергийни решения. ProLogium си сътрудничи с немската автомобилна компания FEV за стартиране на производство на батерийните пакети, като това ще се случи в близко бъдеще. В допълнение, компанията има още по-обещаваща керамична литиева батерия, но подробности за нея все още няма.

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 1 месец )
    #5, то може и на 1 киловат да се вържеш към мрежата, че да си захранваш ПОС-а, дето ще плащат клиентите, а да отдаваш 3 мегавата. Само тряба да си близо до релси, че да ти карат с влакова композиция нови акумулатори, на всеки 40 минути. Иначе от 40 киловата, нямам как да изкараш 450.
  • #10
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    До 7: Порше Тайкан си зарежда с 350 до 80 и даже над - фейслифтовата версия 2024. Разликата не е в това, че европейските са недоразумения, а че китайските повечето са стартиращи компании с все повече нови модели, докато европейците пуснаха една вълна преди +/- 2 год трябва да мине този цикъл и при обновяването им ще са и те в крак с техническите тенденции. Повечето китайци просто още не знаят колко са вътре - там ще има доста фалити и укропняване преди да стъпят здраво на пазара
  • #9
    Гост ( преди 1 месец )
    Митичен бустерчо,има ли електрокар които се вмества в моя бюджет?Щом няма ще си карам Королата.Дилърствата не продават електрокари втора употреба, защото никой не ги ще.
  • #8
    До гост ( преди 1 месец )
    Нищо ново под слънцето. Те и всички останали обещават за 2028 за 2030 неща които се произвежда от 2017. Затова обещаващите се оплакват от спадащи продажби, а тези които произвеждат истинските електромобили се радват на ръст на продажбите или поне на плато по време на криза. Печалби се правят от продажби, а не от обещания!
  • #7
    До тинтири ( преди 1 месец )
    Сега учудваш ли се защо след като клиентите които купуват електромобили и следят тези новини, не желаят да купят европейско недоразумение с 150kW рекламирано за свръх бързо зареждане? Сещаш ли се че тези 150 киловата са само за първите 10-15% зареждане, а след това падат? И при автомобила с 500 киловата зареждане мощността пада примерно на 200 киловата при 80%, но това означава че на 250 киловата зарядно ще зареждат с тази мощност през цялото време, а европейските с под 100kw
  • #6
    Гост ( преди 1 месец )
    Ключовата дума е "обещава".Бях се притеснил,отдавна нямаше новина за революционни батерии с бързо зареждане.
  • #5
    До тинтири ( преди 1 месец )
    Китайците са помислили и за това. Преди няколко седмици представиха зарядна станция която се свързва с мрежата с максимум 40 kW, а отдава 480 kW на изхода. При градско шофиране електромобилите харчат около 15kWh/100км, а с 480 kW се зареждат 48kWh за 6 минути, които са достатъчни за около 300 км. Както виждаш в Китай вече всичко това е реалност.
  • #4
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    10та година ако не и повече ги слушаме тия велики обещания за революционни батерии - истината обаче че тях не само ги няма... но дори и да ги имаше, за да се случи подобна скорост ти трябва зарядна станция с едни поне 350 кВч, а тя са относително редки, и когато спрат 2 коли и разделят заряда си седиш 20те минути ако си късметлия да няма някой преди теб
  • #3
    анонимен ( преди 1 месец )
    То хубаво ще я заредиш за 5 минути, ама кой ще направи зареждачки по 750 kW. Страшни глупости се пишат и хората вярват.
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    300 км за пет минути е адски много време. Например гостенина няма такова време като тръгне веднъж годишно от Варна за Боровец затова никога няма да си купя електромобил да си губи времето. Той зарежда много по-бързо и всяка седмица само за 5 минути зарежда 150 км. Не би си купил електромобил дори да му дават чисто нов по-евтино от 10-годишна Toyota, защото батерията изкарва максимум 200-300 хиляди км а той минава по 8000 км на година и ще трябва редовно да сменя батерия която струва скъпо
fallback
Последни