fallback

Нова батерия обещава 300 км пробег за 5 минути зареждане

Устройството на ProLogium е готово за серийно производство

На автомобилното изложение в Париж тайванската компания ProLogium представи обещаваща тягова литиева батерия. Това, което отличава ProLogium от други подобни продукти, е нейният силициев композитен анод. Този елемент позволява да се увеличи както енергийната плътност в батерията, така и скоростта на зареждане.Така, според тайванците, за 5 минути зареждане обещаващата батерия натрупва енергия за пробег от 300 км, което я доближава по удобство до зареждането на автомобил с двигател с вътрешно горене.

Според разработчика, новата батерия осигурява плътност на съхранение на енергия от 321 Wh/kg. За сравнение, батерията от 53 kWh на електрическия автомобил Hyundai Ioniq 6 обещава 153 Wh/kg, а акумулаторната клетка Tesla 4680, според експерти, може да съхранява 232,5 Wh/kg.

Що се отнася до скоростта на зареждане на „силиконовата“ батерия ProLogium, за 5 минути батерията набира капацитет от 5% до 60% от пълния си капацитет, а за само 8.5 минути батерията се зарежда до 80%. ProLogium твърди, че това зареждане е с 80% по-бързо от зареждането на батериите, които вече са на пазара.

Това е особено важно за собствениците на електрически превозни средства, които често се чудят как и къде бързо да възстановят капацитета на батерията на своя електромобил, без да стоят на опашки на зарядни станции? Също така си струва да се отбележи, че новите тягови батерии ProLogium имат модулен дизайн, което би трябвало да ги направи по-лесни за ремонт и рециклиране, потенциално спомагайки за намаляване на разходите за притежаване на електрически превозни средства.

ProLogium също обяви, че преминава от етапа на проучване и развитие към комерсиализация на своите енергийни решения. ProLogium си сътрудничи с немската автомобилна компания FEV за стартиране на производство на батерийните пакети, като това ще се случи в близко бъдеще. В допълнение, компанията има още по-обещаваща керамична литиева батерия, но подробности за нея все още няма.

fallback
  • #21
    анонимен ( преди 1 месец )
    И колата да е закачена за фотоволтаика првз деня. Когато е нормално да е движение.
  • #20
    До 18 ( преди 1 месец )
    Е средно годишно де. Нали говорим за нетно производство. През зимата фотоволтаиците произвеждат два пъти по-малко от средното, а лятно време произвеждат два пъти повече. Ако е толкова важно да си самодостатъчен, просто трябва да инсталираш два пъти повече фотоволтаици от средното. Но тогава през лятото ще произвеждаш 4 пъти повече енергия отколкото ти трябва. А през по-голямата част от годината два пъти повече. По-изгодно е да си купиш недостигът през зимата - още толкова колкото си произвел.
  • #19
    До 17 ( преди 1 месец )
    А защо мислиш че тази зарядна станция може да зареди само един автомобил? Натоварването дори на тези зарядни станции по магистралата в момента е около 10% при 150 киловата. Ако бяха 480 kW, натоварването щеше да е 3%. Тоест останалите 97% от времето имат време да дозаредят.
  • #18
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ще ги зарежда от "средногодишното производство" на ток от фотоволтаиците в пустинята Гоби. Не го занимавай Тесльо с някакави си пикове и върхови натоварвания. Той човекът смята на едро - за цялата година, а често и за десетилетие. Интересно дали има климатик у тях, като се има предвид, че средногодишната температура в Карлово е 18 градуса (или някъде там).
  • #17
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това може да стане във вашето село като баба ти продаде лозето и ти купи електрическа кола, а другите баби са с акъла си и не си късат парите да войдисват на внуците си и ти си единствения с електрическа кола. Но ако искаш да направиш зарядна станция, която постоянно да може да зарежда 5 коли с по 450 киловата, искам да видя как ще поддържаш батериите напълно заредени.
  • #16
    анонимен ( преди 1 месец )
    Повече от очевидно е, че при 40 киловата на входа и 480 на изхода, разликата е 12 пъти. Всяка минута зареждане на автомобил с 480 kW, ще се нуждае от 12 мин. зареждане на батерията на зарядната станция с 40kW. Примерно Гост ще зареди неговите 150 километра за 2,5 минути вместо да зареди бензин за 5 минути, а зарядната станция ще се нуждае от 30 минути да възстанови заряда.. абсолютно възможно е от 40 киловата фотоволтаици и въобще да не е свързана към мрежата.
  • #15
    До 13 ( преди 1 месец )
    Правилно отбеляза че за зареждане с по-голяма мощност са необходими батерии. Подсказах ти че могат да бъдат заредени. За тебе остана само да направиш връзката, че тези батерии се намират в самата зарядна станция. И не, нямат размерите на вагон. Тази конкретна зарядна станция е с размерите на стандартен вендинг автомат за кафе.
  • #14
    До 13 ( преди 1 месец )
    Аз знам че ти не знаеш какво знам аз, затова си мислиш, че знаеш, това което не знаеш. Лошо е нещо нежеланието да научиш нещо ново и вместо да задаваш въпросите как защо къде и да изслушаш отговора, обикновено обявяваш че таково животно нема и спираш да слушаш. Въпреки че съм казал отговора - батерии, не разбра какво ти говоря дори след подсказването.
  • #13
    анонимен ( преди 1 месец )
    #12, ей това им е хубаво на форумите - винаги научаваш нещо ново. Даже сега се сетих, че ако сложиш малки соларни панелчета на мигачите, може да ти се зарежда колата от слънцето и да не се включваш на зареждачка. Тия батерии дето ще ти ги кара влака, не са да ги слагаш по колите, а да зареждаш с тях. За да зареждаш нещо с 450 киловата, трябва да има от къде да ги вземеш. За 5 коли едновременно - 2 мегавата. Добре, че нямате пари да си купите ел. коли, че после има ревете, че не може със солар.
  • #12
    До 11 ( преди 1 месец )
    Не знам дали знаеш, че Като паднат батериите на електромобилите, не ти трябва нова батерия, а можеш да заредиш старата, защото има едно изобретение наречено зареждащи се батерии. Синоним на акумулатор.
fallback
Последни