Корпорацията Stellantis Corporation щеф намали на производството на „въглеводородни“ модели още от 1 ноември, за да изпълни стандарта за емисии на CO2, изискван от властите на Европейския съюз през 2025 г. В същото време Stellantis ще насърчи търговците да продават повече електрически превозни средства.
Продажбите на електрически превозни средства в Европа спадат драстично, но това не пречи на властите на настояват за систематично намаляване на емисиите на CO2, които се считат за основна причина за така нареченото глобално затопляне. През 2035 г. Европа възнамерява да забрани продажбата на автомобили с ДВГ, задвижвани от изкопаеми горива.
Преди това обаче производителите трябва да намалят вредните емисии, а ако не го направят, ще плащат глоби. Целевите стойности за CO2 за целия автопарк от нови автомобили са 95 гр/км, като санкцията е 95 евро на грам отгоре за всяка продадена кола. Системата става все по-строга, като се очакваше, че електромобилите постепенно ще изместят колите с ДВГ, но това не се случва.
Както съобщава Automotive News Europe, корпорацията Stellantis, която постепенно изпада в сериозна криза, не смята да харчи пари за това, че няма да покрие емисиите на CO2 през 2025 г. И решението в случая е принудително ограничаване на моделите с ДВГ, за да бъдат покрити стандартите.
Новият оперативен директор на европейското крило на Stellantis - Жан-Филип Импарато, който доскоро беше начело на Alfa Romeo, призна, че съкращенията на производството на модели ДВГ може да започнат още на 1 ноември тази година. Един от тези модели е бензиновият хечбек Fiat Panda, който се сглобява в завода в Помилиано (Италия). Там производството е поставено на пауза за неопределен период.
Импарато възнамерява да сведе до минимум натоварването на заводите, където има много натрупани запази от произведени автомобили. Освен това той позволи умишлено повишаване на цените на най-популярните модели с ДВГ, за да намали леко търсенето им и така да ограничи общите им продажби спрямо тези на електрическите модели.
В същото време търговците са инструктирани да предлагат повече ЕV, което обаче, поне на този етап, е сервизен проблем. Още повече, че те трябва да продават не само нови, но и употребявани автомобили, които се превръщат в истинско главоболие. Причината е, че в складовете има натрупани десетки хиляди EV, върнати от лизинг, които просто никой не иска и те събират прах в складовете.
Точно заради ниската ликвидност на електрическите превозни средства, европейските производители на автомобили сега са обсебени от концепцията за софтуерно дефинирани превозни средства (SDV), което означава, че стойността на автомобила не се определя от хардуерно, а софтуерно и това на теория може да удължи жизнения му цикъл и да повиши неговата привлекателност на вторичния пазар.