fallback

Hyundai превръща цялото предно стъкло в екран

Холографският дисплей ще се появи в серийно производство след 3 години

Надпреварата между производителите за внедряването на по-добри и по-функционални екрани в салона на автомобилите си достигна нови високи през последните години. Cadillac Escalade вече предлага огромен 55-инчов дисплей, докато конкурентът Lincoln Navigator леко изостава със своя 48-инчов екран.

Логично изниква въпросът „Каква ще е следващата стъпка за подобряване на дигиталното управление?“ Тя може да дойде по-рано от очакваното, благодарение на Hyundai Mobis, който си партнира със специалиста в оптиката - компанията Zeiss, за създаването на „холографски дисплей на предното стъкло“. Той ефективно превръща предното стъкло във високотехнологичен head-up дисплей, който може да замени цифровия инструментален панел, информационно-развлекателната система и дисплея на предния пътник.

Освен това, тъй като това е само проекция, шофьорите могат да „проверяват множество части от информация, без да откъсват очи от пътя“. И което е по-важно - тази технология, която засега съществува само във филми и реклами, може да стане реалност съвсем скоро, тъй като началото на масово производство е планирано за 2027 г.

Засега липсват повече подробности за технологията, но от Hyundai Mobis твърдят, че дисплеят разчита на високотехнологичен проектор, както и на прозрачно фолио, което е поставено върху предното стъкло. Самият филм е едва по-дебел от кичур човешка коса, с размери само 100 микрометра.

Предварителната разработка на продукта вече е в ход, като технологията наскоро е била демонстрирана пред „вътрешни глобални клиенти - автомобилни производители“, което вероятно означава Hyundai и Kia. Независимо от това, нейните са създатели са отворена за привличане на нови клиенти, като посочват данните от фирма за пазарни проучвания. Тя твърди, че „световният холографски HUD пазар се очаква да нарасне до около 7 милиона единици до 2030 г., утвърждавайки се като нова тенденция в дисплеите от следващо поколение.”

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тва ще е много якоооо! Ако трябва да се смени от едно просто камъче, в даден момент, цената може и да надхвърли тази на автомобила...Честито! Съвременните са цифра, за това пък съвсем. Реални ползи никакви
  • #15
    До 10 ( преди 1 месец )
    Я, напазарувал си си още един лаф от друг коментираш. Този за крокодила. Поласкан съм!
  • #14
    ДртйiйДиH0УайТB0Y! ( преди 1 месец )
    Вчера даваха по ТВ пълното ревю на ел.СУВ4Е GENESiS - GV60 като ОКончателната му оценка в сравнение с ТЕСЛАта модел У е направо отлична и крайната классация изглежда, это так: 1/ МВ EQS - 240 хил.; 2/ PORSCH Taycan - тоже 245 хиляди лв; 3/ ВМW - i8 около UR 126 хиляди /~ 250 хил лв/ и на 4-то място каца въпросния готин GV60 със само скромните 71 хиляди ЕВР0 /= ок. 140 хил. лева!!!/. 1ственият недостатък бил, че не можело да се програмира маршрута с наличните зареждащи станции по пътя напред.
  • #13
    Пройчо ( преди 1 месец )
    И какво ще гледаш. Аз като шофьор от по-старите поколение, гледам само скоростомера и индикатора за температурата на охлаждащата течност. На доста от новите автомобили този индикатор липсващи после се питаме какво стана .
  • #12
    до 2 ( преди 1 месец )
    еее, недей таака ,един голям екран винаги е добре дошъл докато чакаш пътната помощ
  • #11
    анонимен ( преди 1 месец )
    А когато ви отговорят че сте функционално неграмотни и не сте разбрали че говорим за дължина, гост обикновено отговаря че Жена му е висока 1,70, като допълва какво сега вечеряли . Горе-долу така протичат повечето разговори. Като и сега с тинтири, който отговаря каквото си е наумил, въпреки че няма нищо общо нито със смисъла на зададените му въпроси нито със смисъла на статията. Не казвам че фактите му не са верни и жената на гост не е висока 170 см.Так обикновено работят ВНУШЕНИЯТА - ПОЛУИСТИНИ
  • #10
    До 9 ( преди 1 месец )
    Разбира се че когато коментиран функционално неграмотните коментари които нямат нищо общо със статията под която са написани или пък с коментарите на които отговарят, няма смисъл да ме четеш, щом не си го разбрал от първия път. В общи линии всеки път когато ви зададат въпроса Колко е дълъг крокодила и Колко крака има отговаряте зелен.
  • #9
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тинтирито ти говореше за класически "хедъп" и други подобни "екстри", функционално грамотни(й)! Защо ли ми трябва да те чета изобщо...
  • #8
    До тинтири ( преди 1 месец )
    Понеже съм функционално и технически неграмотен Ще ми обясниш ли тази част от статията е защо смяташ че теглото и особено цената ще станат по-големи "Той ефективно превръща предното стъкло във високотехнологичен head-up дисплей, КОЙТО МОЖЕ ДА ЗАМЕНИ цифровия инструментален панел, информационно-развлекателната система и дисплея на предния пътник."
  • #7
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    Говорим за екстрите - дали километража е дигитален или аналогов ти го имаш, но когато го ДУБЛИРАШ с хед ъп вече имаш втори разход и още тегло. Дори за технически грамотник, не не е много трудно да се схване... или ;)
fallback
Последни