fallback

Първият Fiat с Bio-Hybrid технология излиза на пазара

Новата глобална технология първоначално ще се предлага в Бразилия

Първият Fiat, оборудван с технологията Bio-Hybrid, вече се произвежда в автомобилния комплекс Betim в Бразилия и ще бъде пуснат следващия месец на местния пазар, съобщиха от италианската компания.

Във фабриката в Минас Жейрас от няколко години съвместно работят Техническия център, Центърът за безопасност, Виртуален център и Център за развитие на фабриката, като сътрудничеството им доведе до създаване на биохибридни технологии, които съчетават електрификация с двигатели гориво, задвижвани с етанол, на три различни нива.

„Този ​​модел ще допринесе за декарбонизацията на мобилността в страната, както и ще даде тласък на развитието на автомобилния сектор и ще започне процеса на национализиране на електрификацията, поставяйки Бразилия на видно място в сравнение с други пазари“, коментира Емануеле Капелано, президент на Stellantis за Южна Америка.

Така Бразилия вече е глобален глобален референтен център на Stellantis в разработването на задвижвания и биохибридни технологии. Автомобилният комплекс Betim наскоро беше разширен, като вече разполага с производствен капацитет от 1,1 милиона двигателя годишно.

В средносрочен до дългосрочен план ще бъдат пуснати на пазара повече от 40 продукта и 8 задвижвания, като в тях са инвестирани 5,6 млрд долара. Те са в съответствие с дългосрочния стратегически план на Stellantis 0 Dare Forward 2030, който предвижда 50% намаление на емисиите през 2030 г., както и постигане на нулеви въглеродни емисии до 2038 г.

Stellantis е разработил четири платформи за прилагане на био-хибридната технология в Бразилия:

Bio-Hybrid: представя ново многофункционално електрическо устройство, което замества алтернатора и стартера. Това е част от оборудването, способно да осигури механична и електрическа енергия, която генерира допълнителен въртящ момент за двигателя с вътрешно горене на автомобила, както и електрическа енергия за зареждане на допълнителната 12-волтова литиево-йонна батерия, която работи успоредно с конвенционалната батерия на автомобила електрическа система. Системата генерира мощност до 3 KW.

Bio-Hybrid e-DCT: задвижва се от два електрически мотора. Първият от тях е това, което замества алтернатора и стартера. В допълнение към трансмисията е свързан друг по-голям електрически мотор. 48-волтова литиево-йонна батерия поддържа системата и също се захранва от устройствата. Извършва се електронно управление, което контролира работата между термичен, електрически или хибриден режим, оптимизирайки ефективността и спестяванията.

Bio-Hybrid Plug-in: оборудван е с 380-волтова литиево-йонна батерия, презареждана чрез система за регенерация по време на забавяне, захранвана от двигателя с вътрешно горене на автомобила или накрая чрез външен източник на захранване (plug-in). Архитектурата включва и електрически мотор, който доставя мощност директно към колелата на автомобила. Системата управлява работа между термичен, електрически или хибриден режим, като оптимизира ефективността и спестяванията.

BEV (100% електрически): той се задвижва изцяло от електрически мотор с високо напрежение, захранван от акумулаторна батерия от 400 волта, чрез система за регенериране или чрез щепсел. Архитектурата предлага мигновен въртящ момент и системата има персонализиран звук и производителност, дори при ниски скорости.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 1 час )
    Специално в Бразилия си карат на спирт от захарна тръстика от десетилетия. Пак многословни и префърцунени рекламни изявления, колкото да има за какво да се пишат "новини".
  • #2
    анонимен ( преди 2 часа )
    Кое му е биото?
  • #1
    Johnny Bravo ( преди 3 часа )
    Био, Еко, Меко, мерси
fallback
Последни