fallback

Първият Fiat с Bio-Hybrid технология излиза на пазара

Новата глобална технология първоначално ще се предлага в Бразилия

Първият Fiat, оборудван с технологията Bio-Hybrid, вече се произвежда в автомобилния комплекс Betim в Бразилия и ще бъде пуснат следващия месец на местния пазар, съобщиха от италианската компания.

Във фабриката в Минас Жейрас от няколко години съвместно работят Техническия център, Центърът за безопасност, Виртуален център и Център за развитие на фабриката, като сътрудничеството им доведе до създаване на биохибридни технологии, които съчетават електрификация с двигатели гориво, задвижвани с етанол, на три различни нива.

„Този ​​модел ще допринесе за декарбонизацията на мобилността в страната, както и ще даде тласък на развитието на автомобилния сектор и ще започне процеса на национализиране на електрификацията, поставяйки Бразилия на видно място в сравнение с други пазари“, коментира Емануеле Капелано, президент на Stellantis за Южна Америка.

Така Бразилия вече е глобален глобален референтен център на Stellantis в разработването на задвижвания и биохибридни технологии. Автомобилният комплекс Betim наскоро беше разширен, като вече разполага с производствен капацитет от 1,1 милиона двигателя годишно.

В средносрочен до дългосрочен план ще бъдат пуснати на пазара повече от 40 продукта и 8 задвижвания, като в тях са инвестирани 5,6 млрд долара. Те са в съответствие с дългосрочния стратегически план на Stellantis 0 Dare Forward 2030, който предвижда 50% намаление на емисиите през 2030 г., както и постигане на нулеви въглеродни емисии до 2038 г.

Stellantis е разработил четири платформи за прилагане на био-хибридната технология в Бразилия:

Bio-Hybrid: представя ново многофункционално електрическо устройство, което замества алтернатора и стартера. Това е част от оборудването, способно да осигури механична и електрическа енергия, която генерира допълнителен въртящ момент за двигателя с вътрешно горене на автомобила, както и електрическа енергия за зареждане на допълнителната 12-волтова литиево-йонна батерия, която работи успоредно с конвенционалната батерия на автомобила електрическа система. Системата генерира мощност до 3 KW.

Bio-Hybrid e-DCT: задвижва се от два електрически мотора. Първият от тях е това, което замества алтернатора и стартера. В допълнение към трансмисията е свързан друг по-голям електрически мотор. 48-волтова литиево-йонна батерия поддържа системата и също се захранва от устройствата. Извършва се електронно управление, което контролира работата между термичен, електрически или хибриден режим, оптимизирайки ефективността и спестяванията.

Bio-Hybrid Plug-in: оборудван е с 380-волтова литиево-йонна батерия, презареждана чрез система за регенерация по време на забавяне, захранвана от двигателя с вътрешно горене на автомобила или накрая чрез външен източник на захранване (plug-in). Архитектурата включва и електрически мотор, който доставя мощност директно към колелата на автомобила. Системата управлява работа между термичен, електрически или хибриден режим, като оптимизира ефективността и спестяванията.

BEV (100% електрически): той се задвижва изцяло от електрически мотор с високо напрежение, захранван от акумулаторна батерия от 400 волта, чрез система за регенериране или чрез щепсел. Архитектурата предлага мигновен въртящ момент и системата има персонализиран звук и производителност, дори при ниски скорости.

fallback
  • #9
    Някой ( преди 4 седмици )
    Въглеродния диоксид е 0,035 процента от атмосферата. Ако падне под 0,01 дърветата умират. При взривяването на северен поток се отдели метан, колкото за 20 години. А кравите иначе им били виновни.... Това го каза един евродепутат в европейския парламент. Всичко е делкане на едни пари и гигантска измамна далавера. Но китайците ще я объркат. Те ще оберат каймака, а не тези, които си правеха сметките.
  • #8
    До 7 ( преди 4 седмици )
    Какво имаш предвид? Да засадим половин България с царевица, за да може да произвеждаме през деня биоетанол, който вечерно време да горим за да произвеждаме ток? Това е по-умно дори от производството на водород или следващото по малоумност от водорода да произвеждаме синтетично гориво, което да сме с уловения от атмосферата въглероден диоксид. Имам чувството че наистина сте такива шарани, че ми ловят с *** с какви ли не фантасмагории на които ВЯРВАТЕ
  • #7
    До 5 ( преди 4 седмици )
    И за нуждата от допълнителен ток, му кажи също. Особено през нощта.
  • #6
    До 5 ( преди 4 седмици )
    Подмяната на колите с ДВГ с електрички - милиарди инвестиции в развойна дейност, нови заводи, нови платформи, поточни линии, изграждане на зарядни, добив на редки метали, изравяне на хиляди тонове земна маса за килограм, замърсяване на стотици тонове вода за килограм, заплати, багери, камиони, препарати, инсталации за преработка, КОИТО ИЗХВЪРЛЯТ В АТМОСФЕРАТА ПОВЕЧЕ ВРЕДНИ ЕМИСИИ ОТ КОЛКОТО НЯКОГА ЩЕ СПЕСТИШ С ЕЛЕКТРОМОБИЛ. По-добър метоТ ли?
  • #5
    До 4 ( преди 4 седмици )
    Добива на царевица от декар беше 400 кг за 2024. Преди смятах 13 000 но скастрят, че средния пробег бил 20 000 км годишно, 6/100 за 1200 литра гориво годишно. Тоест за всеки автомобил някой трябва да отглежда по 3 дка царевица - заплати, трактори, гориво, вода, препарати за пръскане, торове, складове за съхранение, инсталация за преработка в биоетанол, КОЯТО ИЗРАЗХОДВА ПОВЕЧЕ ЕНЕРГИЯ, ОТКОЛКОТО ДА ЗАРЕДИШ ЕЛЕКТРОМОБИЛ. съхранение на биоетанол, транспорт до бензиностанциите. По-добър метоТ ли?
  • #4
    Коджабашев ( преди 4 седмици )
    Етанола е добра алтернатива .Може да се произвежда от бракувана мухлясала царевица и др. От 2,5 килограма се получава литър етанол , а енергията за процеса може да се добива от фотоволтаични панели. Много по -добър метот за съхранение на енергия от батериите.
  • #3
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Специално в Бразилия си карат на спирт от захарна тръстика от десетилетия. Пак многословни и префърцунени рекламни изявления, колкото да има за какво да се пишат "новини".
  • #2
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Кое му е биото?
  • #1
    Johnny Bravo ( преди 4 седмици )
    Био, Еко, Меко, мерси
fallback
Последни