fallback

Volkswagen ще направи евтина кола на ток, но без мултимедия

Германците премахват екрана при началните версии, за за да намалят цената

Електрическите превозни средства се превърнаха в истински проблем за автомобилните производители и инженерите. Данните показват, че продажбите са значително под очакванията. Компаниите започнаха с производството на големи и скъпи модели с малка автономност, които не привлякоха толкова голям интерес, колкото се очакваше.

Именно малките EV трябва да играят основна роля на пазара. Големият проблем в случая обаче е рентабилността, като това важи особено за Volkswagen. Базираната във Волфсбург компания изживява един от най-трудните си периоди през последните години. Въпреки че продажбите вървят като цяло, нетният дохоз е много нисък. Volkswagen получава само 5,6% печалба от всяка продадена кола, а очакванията бяха, че резултатът ще е двуцифрен. Производството на електрически превозни средства обаче струва твърде много на компанията.

Volkswagen планира да пусне моделите ID.2 и ID.1, които могат да променят сегашното състояние на пазара. Началните цени на тези автомобили ще бъдат съответно около 25 000 и 20 000 евро. ID.1 обещава да бъде най-достъпната електрическа кола на компанията, въпреки че все още не е ясно дали това име ще бъде запазено.

За да постигне целите си, Volkswagen обмисля възможността да изостави екраните в най-евтините версии на бъдещите модели. Вместо това, на водачите ще бъде предложена опцията да използват телефона си като мултимедийно устройство. Това е изненадващо на фона на факта, че конкурентите при ентините електромобили Dacia и Citroën предлагат екрани в моделите си. В същото време обаче подобен подход ще позволи намаляване на цената на моделите от по-нисък клас.

fallback
  • #16
    Сашо ( преди 2 седмици )
    Щастлив съм като чета коментарите тук - какви експерти си имаме в България!!! Немците трябва да пасат!!!
  • #15
    анонимен ( преди 1 месец )
    Принципно има логика. Няма да спестят нищо от махане на екрана, но пък никой няма и да купува тая версия, защото няма екран. Така ще продават една малко по-джиджава с екран, ама и с още нещо друго, също толкова безсмислено за 5 к евра отгоре. И след 6 месеца ще махнат версията без екран. Същото е с Дачиите в Западна Европа. Никой не купува базови, а ги бухат с *** екстри като по-голям екран, лети джанти и реално продават Сандеро от 20 евра нагоре.
  • #14
    Хахохи ( преди 1 месец )
    Проблемите на фв продължават, ще са като дачия без дисплей, а през телефона. Само, че тази версия не я купува никой. Последните 3г. даже я премахнаха от ценовата листа и започваха направо от 2 ниво. Иначе таблета или дисплея е евтин, но софтуера и интеграцията към колата е трудно за 100г. народна марка.
  • #13
    анонимен ( преди 1 месец )
    Смешна работа, биха спестили повече ако всички модели в базовия вариант имат един и същ екран, отколкото да го премахнат. Да не говорим че правят сметките върху ЕВЕНТУАЛНИ продажби, които няма как да се постигнат и съответно ЕВЕНТУАЛНАТА икономия ще остане само на хартия
  • #12
    Реално ( преди 1 месец )
    Не могат да свалят производствената цена и съответно да печелят, защото зависят от доставчици за батерии и на софтуер (там са много, поради многото модули в колата, за разлика от 1 MCU при Тесла), а вероятно и на мотори и други компоненти. Ако Дийс някога им е казвал: слушайте дайте да правим наши заводи за батерии, щото един ден ще го забелим, изглежда са го отрязали, понеже струва доста. Но не и колкото един фалит..
  • #11
    анонимен ( преди 1 месец )
    Нека да не се мъчат, това би трябвало да е едно от най-евтините неща в една кола.
  • #10
    анонимен ( преди 1 месец )
    Когато мултимедията на кола от 2024-та ти е зор, как да не я окелпиш. БМВ имаха по-добра мулитмедия в автомобилите си от 2004-та.
  • #9
    анонимен ( преди 1 месец )
    7, или имаш нужда от очен, или не си виждал нито ФВ Ъп и Спринг, за да твърдиш подобни неща.
  • #8
    анонимен ( преди 1 месец )
    Доста *** идея. За да я постигнат, ще трябва да си преработят доста софтуера и да сложат някои хардуерни копчета, което обезсмисля спестеното. Може да се опитат да разработят и мобилно приложение, което също струва пари и трябва да се поддържа.
  • #7
    до 5 ( преди 1 месец )
    Лъжеш. Up е по-голям (и най-вече, по-широк) от Спринг и е чувствително по-добре изработен. Ако представят нещо като Up, но на по-добра цена, ще се купува доста.
fallback
Последни