IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ferrari представи най-мощната кола в историята си - F80

Новият звяр от Маранело получава хибриден V6 с 1200 к.с. и ще струва 3.6 млн евро

Повече от десетилетие след представянето на LaFerrari, италианският производител Ferrari има нов флагман, наречен F80. И точно като LaFerrari, този модел се надява да пренапише историята на хиперавтомобилите.


Ferrari F80


Голямата новина е какво има под капака - хибриден V-6. В случая Ferrari разполовява своя емблематичен V12 и добавя три електрически мотора в задвижването. Само 3,0-литровият двигател дава 900 к.с., а в комбинация в комбинация с електрическите мотори F80 има съвкупна мощност от 1200 к.с. Това е най-мощното Ferrari, създавано някога. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 2,15 секунди, а до 200 км/ч - 5,75 секунди. Максималната скорост на F80 е 350 км/ч.

Инженерите на Ferrari са променили момента на запалване и впръскване, като са увеличили налягането в горивната камера с 20% в сравнение с модела 296, който използва същия мотор (той се поставя и на състезателното 499P, използвано в сериите „Льо Ман“.

Осемстепенната трансмисия с двоен съединител е специално калибрирана, за да отчете това допълнително налягане, а електрическите турбокомпресори на практика елиминират забавянето. С тези надстройки V6 се развърта до 9000 об/мин., като има ограничител при 9200 об/мин.


Ferrari F80


Във Ferrari са разработили и собствени електрически двигатели. Предната ос разполага с два плюс инвертор и интегрирана охладителна система, докато третият мотор е разположен отзад. Двата двигателя отпред позволяват векторизиране на въртящия момент и могат да изпращат до 210 кВт обратно към предната ос чрез регенеративно спиране.

Електрическият мотор отзад изпълнява три основни функции - стартиране на бензиновия двигател, възстановяване на енергия и добавяне на допълнителен въртящ момент, когато е необходимо. Той добавя допълнителни 80 к.с. към общата мощност и може да възстанови 70 кВт енергия в режим на регенерация. И трите електромотора са свързани към 800-волтов пакет от литиево-клетъчни батерии с общ капацитет от 2,3 кВт/ч, осигурявайки обща мощност от 325 к.с.

F80 използва асиметрично монококово шаси, изработено от въглеродни влакна и композитни материали. Покривът е изработен изцяло от карбон, а предната и задната подрама са алуминиеви. Асиметричният дизайн на шасито означава, че седалката на водача е регулируема, докато вратите тип пеперуда на F80 позволяват по-лесно влизане и излизане .


Ferrari F80


Нована хиперкола има традиционен двуместен интериор с фокусиран върху водача кокпит - Ferrari го нарича конфигурация „1+“. Контролният панел е наклонен към водача, чиято седалка е яркочервена регулируема, за разлика от тази на пътника, която е фиксирана към шасито.

Напълно очаквано повечето аеродинамични елементи са взаимствани от Формула 1. Заостреният нос осигурява 450 кг притискателна сила отпред. С активно крило и масивен дифузьор, F80 произвежда 590 кг притискателна сила отзад. Общо това прави 1000 кг при 250 км/ч.

Ferrari F80 има три различни режима на задвижване: Hybrid, Performance и Qualify. Няма обаче изцяло електрически режим на задвижване като W1 (или други хибриди на Ferrari), но режимът Hybrid по подразбиране дава приоритет на възстановяването на енергията и зареждането на батерията.


Ferrari F80


В същото време режимът Performance осигурява повече мощност, като същевременно поддържа батерията в състояние на зареждане от около 70 процента. Режимът Qualify отприщва пълната мощност на F80.

Ferrari представи и нова технология, наречена Boost Optimization, до която шофьорите имат достъп в режим Performance и Qualify. След бърза опознавателна обиколка на предпочитаната писта, Boost Optimization ще разпознае специфични зони от трасето, където може да осигури допълнителен тласък – на дълга права, например, и ще разпредели мощността, както намери за добре.

За да постигане на максимална скорост на дълги прави, Ferrari работи директно с Brembo, за да представи новата спирачна технология CCM-R Plus. Усъвършенстваните карбонови спирачки използват по-дълги влакна, които подобряват механичната якост в сравнение с традиционните спирачки от въглеродни влакна със 100%, като същевременно подобряват термичната свързаност с 300%.


Ferrari F80


Подобно на Purosangue, F80 също получава система за активно окачване, базирана на амортисьори Multimatic. Всеки амортисьор има двигател, който може да спира или ускорява буталото, елиминирайки необходимостта от стабилизиращи щанги и позволявайки огромна разлика между качеството на возене и ефективността на управление.

Купувачите могат да избират от две отлични опции за гуми - Michelin Pilot Sport Cup 2s или Pilot Sport Cup 2Rs, с размери 285/30 отпред и 345/30 отзад. Ferrari предлага и оборудване за активна безопасност - автоматично аварийно спиране, предупреждение за напускане на лентата, асистент за поддържане на лентата, автоматичен асистент за дълги светлини и разпознаване на пътни знаци.

Ferrari F80 струва 3,6 милиона евро, което го прави най-скъпото ново Ferrari за всички времена. Ще бъдат направени само 799 бройки, като производството започва в края на 2025 г. и ще продължи до 2027 г.


Още снимки на най-новия модел на Ferrari - вижте в галерията:


0 от 500
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    липсата на Pininfarina в дизайна си личи от километри... може да е колкото си иска бързо и ексклузивно ама сравнено с LaFerrari или който и да е от предишните модели си е грозно
  • #6
    1 rate up comment 4 rate down comment
    VAYK ( преди 1 месец )
    Вероятно само мерцедес могат да спорят по титли на тези в автомобилния спорт, но ми се струва с новите задвижвания не се справят много добре! Гледам постиженията на римак и не се впеатлявам тук много!
  • #5
    11 rate up comment 7 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Не знам с какви очи Ферари представят кола след тази седмица? Аз от както видях ахмедомобила, под 3000 коня, не ги броя за мощност! За ел. тротинетка стават, но за кола, и то с претенции. Моля Ве! С нетърпение чакам другия нашенски визионер-мегаелектрик да покаже и неговия проект! Сигурен съм, че отдавна мисли по него и го проектира тайно в мазата у Пещера! Просто за човечеството ще е огромна загуба всички тези "знания" за коли,електричеството и батериите да не бъдат материализиране в хиперкар!
  • #4
    1 rate up comment 9 rate down comment
    смех ( преди 2 месеца )
    30 секунди не било малко
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Впечатляващо! С 2.3 кВтч ще има пълна мощност за около 30 секунди, което не е малко.
  • #2
    5 rate up comment 15 rate down comment
    Факт ( преди 2 месеца )
    Италианците само за пици ги търси.
  • #1
    17 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Това Ферари ряпа да яде пред нашата хипер кола:)))