През лятото Audi разкри, че иска да прекрати производството на семейството Q8 e-tron по-рано и да обсъди варианти за бъдещето на завода в Брюксел, където се произвеждат кросоувърите. Тогава германският производител съобщи, че търсенето на моделите е намаляно, а белгийското предприятие е изправено пред „структурни предизвикателства“, които включват високи логистични разходи, които няма как да бъдат намалени заради местоположението му близо до центъра на града.
За да бъде разрешени тези проблеми, Audi обяви намерения за извършване на преструктуриране, което в крайна сметка може да доведе до „прекратяване на дейността, ако не бъде намерена алтернатива“. За съжаление на служителите към момента нещата не изглеждат добре.
Пред Autonews Europe главният оперативен директор на завода Герд Уокър призна, че не е намерена „жизнеспособна и устойчива концепция“, въпреки интереса от 26 заинтересовани страни. Нито едно от предложенията не е приета, а Volkswagen Group е решила да не произвежда друго превозно средство в завода или да намери друго приложение за съоръжението.
Това звучи като последен пирон в ковчега на завода. Представители на синдикатите, които преговарят за бъдещето на предприятието, признаха, че близо 3000 работни места вероятно ще бъдат загубени, тъй като единственото нещо, което прави ръководството е „да закрие завода възможно най-бързо“.
Не е ясно каква сума иска Audi за съоръжението, но най-вероятно в компанията се надяват, че митата върху китайските електромобили могат да насърчат автомобилните производители от азиатската държава да се сдобият с производствена площадка в Белгия. Твърди се, че Nio е една от компаниите, които се интересуват от завода, но нейният изпълнителен директор нарече това „безпочвени слухове“.