Под капака на автомобилите през последните десетилетия имаше доста интересни двигатели, като със сигурност един от най-известните е 2,5-литровият TFSI - петцилиндров агрегат на Audi.
Повечето автомобилни производители предпочитаха традиционните четири-, шест- или осемцилиндрови мотори, но в Audi повярваха потенциала на петцилиндровия двигател и го разви до съвършенство. Резултатът беше една от най-награждаваните агрегати за всички времена.
Двигателят 2.5 TFSI дебютира през 2009 г., като първо се появи в TT RS и по-късно в RS3. И двата автомобила получиха похвали за тяхното представяне и този двигател с турбокомпресор изигра значителна роля за това. Въпреки това, ерата на тези модели постепенно е към своя край. TT RS беше спрян от производство през 2023 г., а се говори, че следващото поколение RS3 ще бъде електрическо.
Въпреки всички впечатляващи постижения, бъдещето на този двигател остава под въпрос. RS3 е най-новият модел в гамата на Audi, който използва този двигател, а строгите екологични разпоредби на Европа вече ограничиха мощността на мотора във версията за ЕС. Сега Audi планира да премине изцяло на електричество до края на десетилетието, което означава, че двигатели като 2.5 TFSI могат да останат в историята.
Все още има надежда за по-мощна версия на RS3, но едно е ясно - бъдещето принадлежи на електрическите и хибридни задвижвания и, за съжаление, петцилиндровият TFSI най-вероятно няма да намери място в него.