fallback

Apple загуби право да тества самоуправляващи се коли

Автономните автомобили вече не са приоритет за технологичния гигант

Apple получи разрешение да тества автомобили без водачи по обществени пътища в Калифорния още през 2017 година, като това разрешително беше валидно до 30 април 2025 година. В в края на миналия месец компанията реши да го оттегли предсрочно, в резултат на което от този месец Apple губи правото да тества автомобили без водачи. 

Както се отбелязва в публикацията на MacReports, от Apple са уведомили съответните органи. В случая това е Калифорнийския отдел за моторни превозни средства (DMV), като от там са получили официално становище от Apple за решението си на 25 септември. Интересното е, че решението на Apple е получено в DMV по телефона. Но въпреки това само няколко дни по-късно издаденото по-рано разрешение за тестване на безпилотни превозни средства е отменено. Информацията не е коментирана официално от "ябълковата компания", но е ясно, че се оттеглят от проекта.

Още през февруари тази година Apple реши да ограничи програмата за разработване на собствени електрически превозни средства и системи за автопилот, които бяха част от инициативата под символа Project Titan. Милиарди щатски долари бяха изразходвани за съответните нужди в продължение на няколко години на развитие, но сегашното ръководство на Apple смята тази област на дейност за необещаваща.

Смята се, че е решено освободените човешки ресурси да бъдат пренасочени към развитието на технологиите за изкуствен интелект. Към май тази година, в щата Калифорния имаше 68 автомобила, извършващи тестове без водачи. Според съобщения в медиите това са били предимно кросоувъри на Lexus, оборудвани с допълнително оборудване за автономно управление. Сега обаче този проект е замразен за неопределено време.

fallback
  • #15
    До 14 ( преди 2 месеца )
    И защо не можеш да си купиш автопилота на Тесла в Европа? Защото е "незаконен". А защо е незаконен? Защото е бъгня. Ерго, какво точно искаш повече като аргументация, че дори и Тесла повечко приказват, отколкото трябва? А да, сетих се: да отида да гледам клипове в Ютюб как Тесла се движи сама някъде из Калифорния, нали? РУК-е, ела, моля те, ти да му отговаряш на латерната, че аз "неам нерви".
  • #14
    До 13 ( преди 2 месеца )
    За функционално неграмотните ще обясня че в Европа не можеш да си купиш нещо което не се продава! Посочи ми някой който си е купил в Европа и не му работи? Това е почти същото като да си купиш пикапа.
  • #13
    До 5 ( преди 2 месеца )
    Мите, на теб нищо няма да ти аргументирам. На теб и на другия сектант ПЛАИД, само ще помоля да си купите Тесла с прословутия ФСД в Европа и да ни покажете колко добре работи.
  • #12
    PLAID ( преди 2 месеца )
    #3 при хипотезата, че Cybercab е на публичния пазар за ~30K (предвид купето от композит и готовия FSD, доста постижимо) и всеки може да го купи, Waymo какво могат да направят като купуват Хюндаи (преди Ягуари) и им монтират сензори за 40К..
  • #11
    До 9 ( преди 2 месеца )
    То при Илон Мъск винаги е така. Винаги си представя че нещата ще се случат много бързо и поставя нереалистични срокове на подчинените си. Но Илон Мъск има едно невероятно качество - не се притеснява от грешките, а ги допуска, понякога дори нарочно и се учи от тях, а не се страхува от провала и не се отказва. Няма да забравя една фраза от биографията му - "Да взривим и тази ракета и да научим нещо от това"
  • #10
    До 8 ( преди 2 месеца )
    Защо да е извън темата на статията? Нали В статията се говори за точно това - от apple са се отказали да произвеждат електромобили. Като се замисля, на тях поне им вярвах, че ще постигнат с нещо. На практика електромобилите са компютри на колела, а от apple са много добри при компютрите и софтуера. Тогава обаче не бях се замислил, че всъщност електромобилите са и друго - power bank на колела. Огромна батерия на колела. А е всеизвестен факт, че apple са много зле с батериите. Това ги провали!
  • #9
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 8 - Мъск беше казал нещо такова, преди време. МИслели си, че ще е мнгоо лесно, да хванеш Лотус Елис, да му извадиш двигателя, да сложиш батерия и ел мотори на колелата и да върви, ама било голяма грешка. Забавило ги с години.
  • #8
    анонимен ( преди 2 месеца )
    6-ти, малко извън темата на статията, но е валидно за абс. всички производители на каквото се сетиш - решиха да правят е-коли. Просто си помислиха, че като на един скейтборд слжат е-мотор и могат да му искат едни хилияди евро.
  • #7
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Технологията е на такова ниво, че всяка стъпка напред изисква четворно усилие и много повече пари от предходната. В старата ми фирма давахме кредитни рейтинги, с помощта на И.И. От 78% студентски проект, шефът с двама негови, успя да докара 82% точност с $200к и 9 месеца работа. Да докараме до 85% ни отне $15-16 млн и екип от 50 души за 2 години, има и доста грекшки. Искаме сега 87%, но май 100 млн. няма да стигнат. За 90%, ще имаме нужда от милиарди.
  • #6
    До 1 ( преди 2 месеца )
    Всъщност осъзнаха, че нито производството на електромобили, нито автономното шофиране е толкова лесно за постигане, отколкото изглежда отстрани. Както би казал дядо ми, Мир на праха му че го споменавам " и тези са си помислили, че лозето е бучнеш пръчка, пиеш вино"
fallback
Последни