fallback

Apple загуби право да тества самоуправляващи се коли

Автономните автомобили вече не са приоритет за технологичния гигант

Apple получи разрешение да тества автомобили без водачи по обществени пътища в Калифорния още през 2017 година, като това разрешително беше валидно до 30 април 2025 година. В в края на миналия месец компанията реши да го оттегли предсрочно, в резултат на което от този месец Apple губи правото да тества автомобили без водачи. 

Както се отбелязва в публикацията на MacReports, от Apple са уведомили съответните органи. В случая това е Калифорнийския отдел за моторни превозни средства (DMV), като от там са получили официално становище от Apple за решението си на 25 септември. Интересното е, че решението на Apple е получено в DMV по телефона. Но въпреки това само няколко дни по-късно издаденото по-рано разрешение за тестване на безпилотни превозни средства е отменено. Информацията не е коментирана официално от "ябълковата компания", но е ясно, че се оттеглят от проекта.

Още през февруари тази година Apple реши да ограничи програмата за разработване на собствени електрически превозни средства и системи за автопилот, които бяха част от инициативата под символа Project Titan. Милиарди щатски долари бяха изразходвани за съответните нужди в продължение на няколко години на развитие, но сегашното ръководство на Apple смята тази област на дейност за необещаваща.

Смята се, че е решено освободените човешки ресурси да бъдат пренасочени към развитието на технологиите за изкуствен интелект. Към май тази година, в щата Калифорния имаше 68 автомобила, извършващи тестове без водачи. Според съобщения в медиите това са били предимно кросоувъри на Lexus, оборудвани с допълнително оборудване за автономно управление. Сега обаче този проект е замразен за неопределено време.

fallback
  • #11
    До 9 ( преди 1 час )
    То при Илон Мъск винаги е така. Винаги си представя че нещата ще се случат много бързо и поставя нереалистични срокове на подчинените си. Но Илон Мъск има едно невероятно качество - не се притеснява от грешките, а ги допуска, понякога дори нарочно и се учи от тях, а не се страхува от провала и не се отказва. Няма да забравя една фраза от биографията му - "Да взривим и тази ракета и да научим нещо от това"
  • #10
    До 8 ( преди 1 час )
    Защо да е извън темата на статията? Нали В статията се говори за точно това - от apple са се отказали да произвеждат електромобили. Като се замисля, на тях поне им вярвах, че ще постигнат с нещо. На практика електромобилите са компютри на колела, а от apple са много добри при компютрите и софтуера. Тогава обаче не бях се замислил, че всъщност електромобилите са и друго - power bank на колела. Огромна батерия на колела. А е всеизвестен факт, че apple са много зле с батериите. Това ги провали!
  • #9
    анонимен ( преди 1 час )
    До 8 - Мъск беше казал нещо такова, преди време. МИслели си, че ще е мнгоо лесно, да хванеш Лотус Елис, да му извадиш двигателя, да сложиш батерия и ел мотори на колелата и да върви, ама било голяма грешка. Забавило ги с години.
  • #8
    анонимен ( преди 1 час )
    6-ти, малко извън темата на статията, но е валидно за абс. всички производители на каквото се сетиш - решиха да правят е-коли. Просто си помислиха, че като на един скейтборд слжат е-мотор и могат да му искат едни хилияди евро.
  • #7
    анонимен ( преди 2 часа )
    Технологията е на такова ниво, че всяка стъпка напред изисква четворно усилие и много повече пари от предходната. В старата ми фирма давахме кредитни рейтинги, с помощта на И.И. От 78% студентски проект, шефът с двама негови, успя да докара 82% точност с $200к и 9 месеца работа. Да докараме до 85% ни отне $15-16 млн и екип от 50 души за 2 години, има и доста грекшки. Искаме сега 87%, но май 100 млн. няма да стигнат. За 90%, ще имаме нужда от милиарди.
  • #6
    До 1 ( преди 2 часа )
    Всъщност осъзнаха, че нито производството на електромобили, нито автономното шофиране е толкова лесно за постигане, отколкото изглежда отстрани. Както би казал дядо ми, Мир на праха му че го споменавам " и тези са си помислили, че лозето е бучнеш пръчка, пиеш вино"
  • #5
    До 3 ( преди 2 часа )
    Би ли се аргументирал? Ще ми покажеш ли кой от изброените от тебе се справя по-добре от Тесла НА ПРАКТИКА, а не на думи? Дай ми практически пример? Можеш ли да пуснеш автомобил на google в произволен град и да му зададеш адрес до който да стигне самостоятелно? Тесла ще го мине поне на 95% без чужда намеса. Автомобилът на google дори няма да тръгне, защото се движи само по предварително програмирани пътища в строго определени предварително картографирани зони.
  • #4
    Лудория ( преди 2 часа )
    По-скоро са преценили печалбите на фона на инвестициите.
  • #3
    анонимен ( преди 2 часа )
    Към момента май само Гугъл упорстват да правят автономни коли (с Уеймо). И Тесла, ама при тях е повече приказки засега, отколкото дела.
  • #2
    112 ( преди 3 часа )
    Голяма хапка за тяхната уста се оказа автомобилния бранш. Да си гледат тилифончеата и не се мъчат излишно.
fallback
Последни