fallback

Евтина хибридна технология дава предимство на Renault

Френският производител отчита сериозен ръст на продажбите на модели с Е-Tech

Решението на главния изпълнителен директор на Renault - Лука де Мео, да се заложи на евтина технология на скоростната кутия позволява на френския автомобилен производител да спечели позиции на бързо развиващия се пазар на хибридни автомобили в Европа. И това дава малко място за глътка въздух, а и аванс пред конкурентите, които са са притиснати от предизвикателството на електрическата мобилност.

Въпреки забраната на автомобилите с ДВГ в страните от ЕС, което влиза в сила през 2035 г., търсенето на електромобили в Европа не се увеличава, а това поставя местната автомобилна индустрия под сериозен натиск. И донякъде е изненадващо, че именно Renault, който беше засегнат от рекордни загуби през 2020 г., показва изненадваща сила в хибридните автомобили.

През първите осем месеца на годината продажбите на хибридни модели на Renault, включително Clio и Captur, са се увеличили с 55% спрямо предходната година. Ръстът достигна 60% през първата половина на годината и направи марката Renault втората по големина в Европа в този сегмент, след японската Toyota.

„Renault изглежда се справя много, много добре“, категорични са анализатори от индустрията, след като френската компания обяви, че се придържа към целите си, включително и тези за пълна електрификация, докато конкурентите бяха принудени да преразгледат плановете си и да ги намалят заради трудните трудни пазарни условия.

Запазването на силата на хибридните автомобили, които са по-евтини от електрическите превозни средства, но по-малко замърсяващи от традиционните, може да помогне на компанията да намали общите емисии на групата и да увеличи продажбите в близко бъдеще. Прогнозите са, че търсенето на хибриди ще продължи да расте до края на десетилетието, преди електрическите превозни средства да вземат превес.

С пазарна капитализация от 11,6 милиарда евро, Renault струва само една четвърт от европейския лидер Volkswagen. Френската група отваря нова глава в историята си, като залага на по-гъвкав подход. В същото време обаче тя е по-уязвима от конкурентите заради засилващата се конкуренция от страна на китайските eлектромобили.

Компанията, 15% от която е собственост на френската държава, също така търси нова посока, след като до голяма степен изостави съюза си с Nissan и Mitsubishi и след като се отказа от планираното пускане на акции на подразделението за електрически задвижвания Ampere.

Евтина скоростна кутия

Тайната зад последните успехи на Renault при хибридите е фокусът върху технология, която френската група е усвоила. Пионери в скоростните кутии преди век, инженерите на Renault се обърнаха към опростен съединителя, използван за свързване и разединяване на скорости без необходимост от батерия за синхронизатори, за да създадат евтина хибридна трансмисионна система, наречена E-Tech.

Скоростната кутия използва синхронизатори и зъбни колела, за да управлява скоростта на двигателя и предаването му към колелата. Системата E-tech, която може да се използва във всички модели на Renault, изисква по-малко компоненти, което я прави по-лека и по-евтина. Инвеститорите изглеждат доволни. Акциите на Renault се покачиха с 6,4% тази година, срещу 12% спад за средния европейски индекс на автомобилните акции.

„Renault е особено спокойна в балансирането между електрически превозни средства и хибриди в сравнение със своите конкуренти“, коментира Филип Ушоа, анализатор в Jefferies.

Растежът трябва да продължи, тъй като Renault представя повече нови модели на достъпни цени, прогнозират анализаторите. Хибридното Clio на Renault е с 400 евро по-скъпо от Toyota Yaris и Peugeot 208, но е по-мощно и скоростната му кутия E-tech може да се използва в малки коли, както и в новото Rafale Coupe с 300 к.с.

По-лесно покриване на новите стандарти за CO2

Силата на хибридите, които са по-малко вредни за околната среда от обикновените автомобили, ще помогне на Renault да се съобрази с правилата на ЕС за ограничаване на правилата за емисиите на CO2, дори когато продава по-малко електрически превозни средства от конкурентите.

Хибридните автомобили E-Tech на Renault отделят само 95 грама на километър, което помогна на групата да достигне среден CO2 от 114 грама през първите шест месеца на 2024 г. Това е по-добро от средните CO2 емисии на Ford и Volkswagen от съответно 123 грама и 125 грама.

Предимството на Renault при хибридите обаче стига само дотук. Производителите на автомобили в Европа трябва да намалят средните емисии на CO2 до 94 грама на километър от следващата година. За да се съобрази с тези ограничения, Renault ще трябва малко под 20% от продажбите си да идват от електрически автомобили, твърдят запознати. А това ще бъде трудно, тъй като продажбите на EV на френската марка са заседнали на 12% в Европа.

Затова и за Renault ще бъде от огромна значение да започне да продава повече електрически превозни средства, при това на достъпна цена. На пазара вече е Renault 5, а в Париж марката представи и Renault 4, като тези два модела за жизненоважни за френския производител и са ключът към неговите бъдещи успехи.

fallback
  • #13
    анонимен ( преди 1 месец )
    Падна митът на японофилите, че Нисан давали технологиите на Рено. Никога не е било така. Единствено Рено ползваха патентите на Нисан за 4х4, каквито нямаха и затова преди избягваха да правят такива, за да не плащат патентни отчисления. След раздялата, Рено се справя отлично технологично при хибридите, а на път са два доста добре изглеждащи електромобила. А Нисан излязоха с хибрид, който харчи ПОВЕЧЕ от обикновен ДВГ, а електромобили няма.
  • #12
    БайБоцимир ( преди 1 месец )
    До #11Явка, електрически мотор се сменя, не е безумно скъп. Разходите по другите автомобили не са по-ниски. Ако ти се счупи скоростна кутия колко ще платиш? Аз наскоро дадох 3 хил. лв само за два амортисьора. Не са толкова страшни електричките.
  • #11
    Явката ( преди 1 месец )
    Да не дава всевишния да ви се развалят електромобилите, тогава ще видите дали е евтино или не. Аз с моето Рено зое (пълни *** от към редуктори и двигатели) застъпих още на 30к км. за смяна на редуктор. Коли еднодневки. Ще ги питам Тесладжийте каро почнат да им се чутят двигателите какво ще ги правят техните кошници.
  • #10
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 7 и 8 - май ме бъркате с някого :-)
  • #9
    анонимен ( преди 1 месец )
    Направо без пари ги дават, хибридното клио почва от 55 бона, направо ще убият тойота, нищо че техните са 15 бона по-евтини.
  • #8
    До 3 ( преди 1 месец )
    няма как човек за който най-добрата кола е задължително електрическа, задължително правена в завод на Мъск и задължително субсидирана, да говори за пазар и какво е добро за пазара. Просто е изключителна шизофрения подобно мнение
  • #7
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    Тротинетка, "Най-успешните автомобилни компании са не тези които правят най-добри автомобили, а тези които успяват да излъжат наложените ограничения с най-малко средства." Ей, доживях да прочета нещо смислено от тебе, браво. Но най-големите лъжци са електромобилите - те все още се "водят" с нулеви емисии, докато не дойде Евро 7. А като добавим и абсурдно напомпаните субсидии за тях, общото там с пазарната логика е дори още по-малко.
  • #6
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    Преходът към електромобили ще бъде плавен: ДВГ -> хибрид -> плъгин хибрид -> електромобил/водород. Точно както са го замислили в Тойота, които са най-добре технологично ориентирани. Към момента сме още на фазата между ДВГ и хибрид. Електромобилите са изкривени от огромни субсидии, но рано или късно нещата ще си дойдат на мястото.
  • #5
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 2 - А аз, като програмист се научих, да не си вра носа в електронката и механиката, защото там просто са други правилата.
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това означаав ли, че и Мерцедес е има евтина хибридна технология?
fallback
Последни