Преди година Mercedes-Benz показа Concept CLA Class, който представляваше предварителен поглед към бъдещето на най-евтиния седан на марката. Сега той се превърна в сериен модел, представен на специално събитие във Франция и покрит с камуфлажна маска, чиято цел е да прикрие окончателния дизайн.
По-внимателен поглед върху прототипа разкрива капачки за гориво на задните калници, което означава, че това може да е plug-in хибрид, освен ако изцяло електрическият CLA няма да има портове за зареждане от двете страни на автомобила за допълнително удобство. Известно е, че модулната платформа MMA на Mercedes ще поддържа двигатели с вътрешно горене и напълно електрически задвижвания.
Скриването на детайли от предницата също навежда мисълта, че това е електрически автомобил, а в подкрепа на подобни твърдения роля играе и липсата на накрайник на ауспуха. Като цяло стилът изглежда еволюционен и е в съответствие с Concept CLA Class, който беше показан през септември 2023 г. на изложението IAA в Мюнхен.
Данни за техниката не се съобщават, но концептуалната версия обещаваше 750 км пробег с едно зареждане на батерията. „Купето с 4 врати“, както го определят мнозина, получава и технологии от концепцията Vision EQXX, както и табло с цял екран.
Компанията-производител обяви два пакета батерии с водно охлаждане, като единият е с по-евтина литиево-йонна фосфатна химия, а другият с аноди от силициев оксид за по-добра енергийна плътност. Благодарение на 800-волтовата електрическа архитектура, концепцията се нуждаеше от 15 минути зареждане 400 км пробег.
Почти сигурно CLA ще остане най-евтиният седан на Mercedes, тъй като марката не предвижда следващо поколение на A-Class, която също се предлага в такъв вариант. Ще има обаче комби, което отново ще се казва CLA Shooting Brake. То беше представено миналата година при дебюта на Concept CLA заедно с два кросоувъра, вероятно новите GLA и GLB.