Концернът Stellantis е в тежко положение. Продажбите в САЩ падат толкова рязко, че местните дилъри обвиняват главния изпълнителен директор Карлос Тавареш за „бързата деградация“ на американските марки. Европейските търговци също негодуват срещу големия шеф заради изказването му, че ръководеният от него конгломерат от фирми ще се справи с новите изисквания за вредни емисии.
Тавареш е първият и единствен главен изпълнителен директор на Stellantis, назначен за главен изпълнителен директор след сливането на PSA Group с Fiat-Chrysler Automobiles през 2021 г. Неговият петгодишен договор изтича в началото на 2026 г., но наскоро се появиха твърдения, че той може да запази поста си. Това обаче няма да стане, като според съобщение на Stellantis до медиите „Тавареш ще се пенсионира в края на мандата си на главен изпълнителен директор в началото на 2026 г."
Процесът на търсене за намиране на заместник вече е започнал и се провежда от специална комисия на борда, ръководена от Джон Елкан, който е и председател на Ferrari. Според официалната информация до края на следващата година трябва да бъде намерен „правилния човек за поста“. В същото време Елкан е категоричен, че „Бордът на директорите е единодушен в подкрепата си на Карлос Тавареш за решителни промени, което прави“.
Първата от тези промени вече е факт - Давиде Грасо и Жан-Филип Импарато вече не са изпълнителни директори съответно на Maserati и Alfa Romeo. Двете марки ще бъдат ръководени от един човек - Санто Фичили, който ще бъде изпълнителен директор. Грасо остава в Stellantis, но на друга позиция, докато Импарато вече е назначен за главен оперативен директор на концерна в Европа, като заема мястото на Уве Хохгешурц, който напуска компанията.