IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Тавареш все пак си тръгва от Stellantis

Изпълнителният директор се пенсионира през 2026 година

Концернът Stellantis е в тежко положение. Продажбите в САЩ падат толкова рязко, че местните дилъри обвиняват главния изпълнителен директор Карлос Тавареш за „бързата деградация“ на американските марки. Европейските търговци също негодуват срещу големия шеф заради изказването му, че ръководеният от него конгломерат от фирми ще се справи с новите изисквания за вредни емисии.


Карлос Тавареш


Тавареш е първият и единствен главен изпълнителен директор на Stellantis, назначен за главен изпълнителен директор след сливането на PSA Group с Fiat-Chrysler Automobiles през 2021 г. Неговият петгодишен договор изтича в началото на 2026 г., но наскоро се появиха твърдения, че той може да запази поста си. Това обаче няма да стане, като според съобщение на Stellantis до медиите „Тавареш ще се пенсионира в края на мандата си на главен изпълнителен директор в началото на 2026 г."

Процесът на търсене за намиране на заместник вече е започнал и се провежда от специална комисия на борда, ръководена от Джон Елкан, който е и председател на Ferrari. Според официалната информация до края на следващата година трябва да бъде намерен „правилния човек за поста“. В същото време Елкан е категоричен, че „Бордът на директорите е единодушен в подкрепата си на Карлос Тавареш за решителни промени, което прави“.

Първата от тези промени вече е факт - Давиде Грасо и Жан-Филип Импарато вече не са изпълнителни директори съответно на Maserati и Alfa Romeo. Двете марки ще бъдат ръководени от един човек - Санто Фичили, който ще бъде изпълнителен директор. Грасо остава в Stellantis, но на друга позиция, докато Импарато вече е назначен за главен оперативен директор на концерна в Европа, като заема мястото на Уве Хохгешурц, който напуска компанията.


0 от 500
  • #7
    2 rate up comment 9 rate down comment
    TSLA ( преди 1 месец )
    Необходим е мъпет, който да прилъже хората да купуват пушеща тенекия още 1-2 години, бордовете и и веститирите да приберат последно 10 и да ходят да си пият мохитото в Ямайка. А вие си дишайте смога и си оставяйте заплатите на колонката и в сервиза. Чиста работа!
  • #6
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Последните десетилетия фирмите като цяло загубиха представа с какво се занимават, защото главните акционери са фондове търсещи бърза печалба. Като основни акционери назначават хора в борда на директорите, които да защитават интересите.
  • #5
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Forthing T5 Evo ( преди 1 месец )
    Само Донг Фенг! След 10-15 години в Европа ще карат само китайско и гордите европейци ще работят за китайски компани!
  • #4
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ако г-н Тавареш 40-те милиона остане, ще потънат като камък до 2026. То който и да дойде ще потъват още поне 5-6 години, след като половината им марки (и Jeep) продават ребрандирани Пежо на фантастични цени, и мантрата е: Вдигаме цените и продаваме по-малко с по-голяма печалба. Направо е безценно. Как не са се сетили останалите марки. Направо отвориха вратата и поканиха китайците в Европа
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Who Cares ( преди 1 месец )
    Нека оди бос...
  • #2
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Промените стават с инвестиции, не с ограничаване на харчовете. А съвременните публични компании кълват най-много на измамници, които предлагат краткосрочни печалби, т.е. второто.
  • #1
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Късно е... 2026. Я ги има я не. Колко нагъл трябва да си да седиш докато потъва кораба. Но според мен ще го разкарат по рано. Загубиш ли пазар, връщането е трудно